Topikgazda: matgab 2006. 10. 19. 09:12

Kóka: "nyilván komoly érdekrendszerekbe léptünk bele"  

Ugrás a cikkhez
"A verseny csodákra képes" - jegyezte meg Kóka János a Népszabadságnak adott interjúban azzal kapcsolatban, hogy az M7-es új szakasza kilométerenként mintegy 800 millió forinttal olcsóbban (1.2 milliárd forintért) is megépíthető. A gazdasági és közlekedési miniszter jelezte: ezen a szakaszon mintegy 24 milliárd forintot tudnak megspórolni, amiből meg lehet építeni az M31-est. Összességében nagyjából 20%-os költségcsökkenést mondott Kóka a jelenleg folyó autópálya-építésekné l kilométerenként a korábbi ciklusban tapasztalt árszinthez képest. Ezt jelzése szerint másfél-két év munkájával lehetett elérni, mely során "nyilván komoly érdekrendszerekbe léptünk bele".

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=75186
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2006. 10. 21. 22:54
Előzmény: #13  Törölt felhasználó
#15
azért ne felejtsétek el, hogy a Viktor súlyos milliárdokért államosította vissza Ferihegy egy részét az adófizetők pénzére
Törölt felhasználó 2006. 10. 21. 22:54
Előzmény: #13  Törölt felhasználó
#14
azért ne felejtsétek el, hogy a Viktor súlyos milliárdokért államosította vissza Ferihegy egy részét az adófizetők pénzére
Törölt felhasználó 2006. 10. 21. 21:22
Előzmény: #12  tokos.
#13
Megyót ezért szedetném elő, az ügyészségel persze. Mi az hogy leköszönő miniszterelnőkként csak úgy elejt nagy volumenű korrupciós ügyekről megjegyzéseket. Wazze, nincs ebben felelőssége? Mi az hogy nem fejti ki, mert nincs kedve. Ettől akkor is nagyon felcsesztem az agyam.
tokos. 2006. 10. 21. 17:44
Előzmény: #8  saru
#12
"Az M6-os szerződését a regnáló Csillag hivatalának utolsó 23 óra 55 perckor írta alá!, vajon miért ? "

Én megértem, valamiből csak meg kellett élnie a leváltása után is.
saru 2006. 10. 21. 16:49
Előzmény: #10  saru
#11
A Pannonkorr KFT-ről talán annyit, hogy ugyancsak ért a korrózióvédelemhez, hiszen lényegében ez volt korábban a Ganz-Mávag Mázoló és Revétlenítő Üzemegysége, tehát nem vitatható a szakmai hozzáértése !
saru 2006. 10. 21. 13:01
Előzmény: #9  saru
#10
Emlékeztek a négy napos autópálya matricát maga Kuncze Gábor intézte, mintha az egész matricaügyet a szakemberek nem tudták volna rendezni!

És nem volt elég!, most ott nyüzsög az egészségügy körül, amely szintén egy nagy üzlet is, vajon miért ?
saru 2006. 10. 21. 12:55
Előzmény: #8  saru
#9
Mert mit csinált Kóka az M7-es Balaton-Nagykanizsa közötti szakaszán?, lecsökkentette az autópálya keresztmetszeti elrendezését!

Ő, mint valamilyen orvos már csak értett ehhez, attól félek, hogy így azután nehogy egy selejtes torzó készüljön!

És, hogy lesz mindez vajon összhangban a közúti és hidas szabályzatokkal?

De gondolom ez mitsem számít, legfeljebb az építtető nyilván utasítva lett, hogy minderre kérjen szabvány alóli felmentést, amelyet ilyen esetekben a miniszter megadhat, tehát maga Kóka János.

Így ismét bezárulhat a kör és megtelhetnek továbbra is az SZDSZ-es zsebek ?
saru 2006. 10. 21. 12:43
Előzmény: #7  Törölt felhasználó
#8
Gri !

Történt ennél különb eset is:

Az Erzsébet-híd korrózióvédelmi munkáira, - miután a holdudvarba nem tartozó Pannonkorr KFT nyerte volna, - hosszas huzavona után inkább új pályázatot írtak ki, amelyet a Hidtechnika KFT "nyert", amelyről ismeretes, hogy melyik multi leányvállalata.

Az M5-ös koncesszióra lényegében nem is volt nyílt verseny, az egész egy lepacsizott munka, főkolompos az SZDSZ-es Csillag István.

Az M6-os szerződését a regnáló Csillag hivatalának utolsó 23 óra 55 perckor írta alá!, vajon miért ?

Ekkortájt nyilatkozta Medgyessy, hogy az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel . . .

Törölt felhasználó 2006. 10. 20. 10:32
Előzmény: #6  Törölt felhasználó
#7
Szívesen hallanék kommentárt a túloldalról arra, hogy hogyan lehet az, hogy az M7-esnél 6ból öt ajánlatot megsemmisítve hirdették ki a 3. legalacsonyabb áron pályázó nyertes. (aki egyébként közismerten a leggyengébb minőségben teljesítő, az M0nál most is jelentős lemaradásban lévő cég...)
Törölt felhasználó 2006. 10. 19. 11:13
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#6
Engem az húz fel, hogy Kóka még büszke is arra, hogy ennyi év után, oly sok elpazarolt 100 milliárd után Ő megmutatta(!!) nekünk a pórnépnek, hogyan kell ezt csinálni. Komolyan néha azt hiszem, még köszönetet is vár érte. Ha majd a felelősökhöz is hozzá mer nyúlni, akkor talán. De nagyon kis hal Ő ehhez.

Az autópályaépítés során tönkrevágott egyéb közutakhoz, meg csak az alábbi tanulságos klasszikusból idéznék:

"Itt volt Anthony Stracci, aki New York Yersey körzetét... ellenőrizte. Teherautóparkjával vagyont keresett, meghozzá azért, mert ezek a teherautók bármilyen nagy súllyal közlekedhettek... Ezek a teherkocsik segítettek tönkretenni az országutakat, és ekkor lépet közbe Stracci útépítő vállalata, amely gyümölcsöző állami szerződésekkel kijavította az okozott károkat. Ez volt az a fogás, amelytől megdobban minden üzletember szíve; üzlet, amely magától újabb üzletet hoz létre."
Mario Puzo - The Godfather

Mindenkinek további kellemes napot!
Törölt felhasználó 2006. 10. 19. 10:12
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#5
Szerintem is árleszorító hatású a mostani "Kóka féle" kidolgozott rendszer, amikor az építővel együtt keresik a műszaki tartalom ésszerű változtatását. Ha ezt már 4 éve csinálták volna, akkor nem kellett volna mocsárba építeni kerülőutakat, és pihenőket, és ugye kőröshegyi híd sem a Hídépítő referenciájaként, hanem az ország hasznára épülhetett volna. (csak csendben jegyzem meg, hogy a végárnál nem lesz ilyen rózsás majd). Ez még rendben is lenne. De az mivel magyarázható, hogy az M7-*esen mégsem a legolcsóbb ajánlatok nyertek, és 6ból 5öt kizártak, hogy az egyik leggyengébben teljesítő, csődközeli cég kaphassa a munkát.?????????

Még csak annyit, hogy a kormány által most köröztetett Közop szerint a 2002-es 15 os szintről 10%-ra emelkedett a nem autópálya közutak nyomvályusodott aránya. (ugye mert ott nullázták a felújításokat, és a saját dokumentumuk szerint esély sincs, hogy a 11.5 tonnás derogáció lejárta előtt az utakat átépítsük, ami azt jelenti, hogy a megerősítés nélküli utak darabjaikra fognak hullani....)
Törölt felhasználó 2006. 10. 19. 10:08
Előzmény: #1  portfolio
#4
"A verseny csodákra képes"

Ehhez kellett 2+2 év, hogy erre rájöjetek?! Mindez egy állítólag szupertehetséges ifjú milliárdos üzletembertől tudjuk meg ennyi idő után, aki állítólag a versenypiacon gazdagodott meg? Hahahaha. Szégyeljétek magatokat! Itt kell keresni az egyik okát, hogy miért tart itt az ország államháztartási hiánya! Kik a felelősek a korábbi előnytelen szerződésekért(?), hol van Csillag volt miniszter Úr?

link
Törölt felhasználó 2006. 10. 19. 10:00
Előzmény: #1  portfolio
#3
Akkor már érthető, hogy a piaci árnál magasabb áron, miért adtak át relatív sok autópályát.

De ez vajon törvényes tőkejuttatás vagy sem???

Félő azonban, hogy az elkövetkező 4 évben egy méter új szakasz sem épül majd meg, hiszen az ilyen és hasonló mutyizásokkal kiürítették előre az államkasszát, a már megkezdetteken túl, mint pl. az M31-es is.
matgab 2006. 10. 19. 09:35
Előzmény: #1  portfolio
#2
Igen jogszerűek voltak?
Akkor bizony a jogalkotók voltak a felelősek, tehát őket is meg kell büntetni?
Vagy a jogalkotók felelősségre vonása már nem jogszerű?
Kilátszik a lóláb...
Nagyon örvendetes, hogy lassan elérjük a horvátok építési költségeit, úgy, hogy nekünk nem kell alagútakat és viaduktokat építeni, ami ellen kétségtelenül hat az infláció, ami azt mutatja, amit eddig is tudtunk, hogy hiperdrágán építtetük útjainkat, valakiknek meg sok csúszópénz jutott ebből...

Topik gazda

matgab
4 4 3

aktív fórumozók