Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
longforever 2020. 06. 16. 18:13
Előzmény: #245855  Fuleee_Bear
#245859
Nem elemezni kellene hanem venni .. ha úgy gondolják..:/)))
Zöldbéla
Zöldbéla 2020. 06. 16. 17:56
Előzmény: #245857  ALANFED
#245858
Ne keseregj! :)
Ma úgy estünk, hogy a tegnapihoz képest emelkedtünk. :D
ALANFED
ALANFED 2020. 06. 16. 17:17
Előzmény: #245856  Fuleee_Bear
#245857
szégyen egy ilyen napon is fekete testű gyertya
Fuleee_Bear
Fuleee_Bear 2020. 06. 16. 15:55
Előzmény: #245855  Fuleee_Bear
#245856
Ettől függetlenül én maximum 1880-nál nyúlok hozzá először, majd látjuk merre virgonckodik.
Fuleee_Bear
Fuleee_Bear 2020. 06. 16. 15:20
Előzmény: #245854  Plafi
#245855

KBC elemzés és kereskedési ötletÚjra izgalmassá válhat a Mol!Több héten át tartó oldalazásban van jelenleg a Mol árfolyama, viszont a részvény ennek ellenére érdekes lehet. Júniusban több izgalom is érhette a befektetőket, egyrészt a finomítói árrések beszakadása kedvezőtlen hír volt, ugyanakkor az újra meginduló olajrali már kifejezetten pozitív a Mol szempontjából. A közép-európai járványellenes korlátozások enyhítésével pedig a kiskereskedelem is felpörög. Csoportszinten összességében kedvezőek a fundamentumok, korábbi fair érték becslésünk alapján bőven lehet még tér a növekedés előtt. Az elmúlt napokban zajló általános részvénypiaci korrekció alatt felülteljesítő maradt a Mol, így a technikai kép sem romlott el. A fentiek miatt kereskedési ötletet fogalmazunk meg a részvényre.Ellentétes folyamatok zajlottak az elmúlt időszakban a Mol számára. A finomítói árrések májusi beszakadása az áprilisi rekordmagasságok után drasztikus volt. Sőt az adatok közlése óta a legalacsonyabb csoportszintű árrést publikálták. Igaz a csökkenésre előzetesen is lehetett számítani. Egyrészt májusban megnövekedett globálisan is a benzinkereslet, ami a finomítói kibocsátás növekedését eredményezte, így pedig a Mol számára különösen fontos dízel árrés is beszakadt.Másrészt a Mol túlnyomórészt orosz Ural típusú olajat használ a finomítói tevékenységéhez. Ez korábban előnyt jelentett, ugyanis az Ural jellemzően diszkontáron forgott a Brent árfolyamához képest. Azonban a húsvéti OPEC+ megállapodásnak megfelelően májustól jelentősen csökkent az orosz kitermelés, amely az Ural árának növekedéséhez vezetett, még a Brentnél is gyorsabb ütemben emelkedett az árfolyam, az elmúlt hetekben pedig már negatívvá is vált a Brent-Ural különbözet. A Brenthez képest magas Ural ár nyomás alatt tartja a Mol marzsait, és kérdés meddig tarthat ez az állapot. A múlt hétvégi OPEC+ döntés alapján a jelenlegi kitermelési kvóták érvényességét egy hónappal, július végéig meghosszabbították. Ha nem lesz más változás, akkor viszont augusztustól újra emelkedhetne az orosz kitermelés, amely ismét kedvezőbb Brent-Ural különbözetet eredményezhetne.A március-áprilisban látott rekordmagas szintek újbóli megközelítésére azért kicsi az esély, valószínűbb, hogy az elmúlt hónapokban látott extremitások után inkább konszolidálódhatnak a marzsok. A Mol hosszabb távon 4-5 dollár közötti csoportszintű finomítói marzzsal számol, az erős évkezdet után ennek elérésére azért gyengébb folytatás esetén is jó esély adódik.A petrolkémia esetében a májusi visszaesés mérsékeltebb volt, az áprilisi 577 euró/tonnáról 402-re csökkent az árrés. Ez még mindig jóval magasabb a tavaly év végi szinteknél, sőt továbbra is a Mol által hosszabb távon számolt 300-400 euró/tonna közötti tartomány fölött van.  AZ OLAJRALI HAJTHATJA A KITERMELÉS EREDMÉNYEITÍgy a downstream (finomítás és petrolkémia) oldalon a helyzet nem felhőtlen, összességében azonban a májusi marzsromlással együtt sem tragikus a helyzet. Az olajárak emelkedése upstream oldalon pedig kifejezetten kedvező. Még május végén foglalkoztunk az április végén meginduló olajralival, amely kis megtorpanás után júniusban tovább folytatódott. Vezetőségi nyilatkozatok szerint már 25 dollár körüli Brent esetén is nyereséges lenne a kitermelés, ehhez képest a 40 dollár körüli szintek kedvezőek, bár a tavalyi árnál még mindig jóval alacsonyabbak.A Brent napi grafikonja (2020.06.16. 11:00)ÚJRA PÖRÖG A KISKERESKEDELEMA fogyasztói szolgáltatások szegmens szempontjából is inkább kedvező hírek érkeztek az elmúlt hetekben. Az áprilisi mélypont után gyorsan normalizálódni kezdett a magyarországi üzemanyag-kereslet, a hazai autóforgalom mára pedig már szinte teljesen visszaállt a járvány előtti szintekre. Így a korábbi tervekkel ellentétben a Mol mégsem zárt be 28 benzinkutat, átmenetileg sem. Hasonló tendenciák tapasztalhatóak a többi régiós országban is a járványellenes korlátozások folyamatos feloldásával. Jelenleg egyre több közép-európai ország között oldják fel a határzárat, így a nemzetközi járműforgalom növekedésével még tovább emelkedhet az üzemanyag-kereslet.Az elmúlt hetek hírei a gyenge májusi finomítói marzsokkal együtt is inkább kedvezőek a cég számára. Az első negyedéves gyorsjelentés is jól sikerült a várakozásokhoz képest. Április modellfrissítésünkben felhívtuk a figyelmet a romló makrokörnyezet céget érintő negatív hatásaira, ugyanakkor kiemeltük, hogy a koronavírus ellenére is erősek a céges fundamentumok.Ezek mellett az elmúlt héten ismét középpontba került a Mol horvát leányának, az INA-nak a sorsa. A cég beértékelésével megbízott Lazard múlt szerdán tette le a horvát kormány asztalára az elemzését, a végleges értékeléssel pedig pár hét múlva készülhetnek el. Egyelőre részleteket nem tettek közzé, de ez alapján akár érdemi tárgyalások is megindulhatnának az INA jövőjéről. Bár a jelenlegi patthelyzet is folytatódhat, de a sztori alakulása inkább pozitív fejleményeket tartogathatna a Mol számára. A helyzetet színesíti, hogy július 5-én választásokat tartanak Horvátországban, kampánytémaként pedig az INA is előkerülhet. A Mol kivásárlása azonban inkább csak középtávon tűnik reálisnak, a koronavírus miatti gazdasági bizonytalanságok nehezíthetik a horvát kormány számára a gyors akvizíciót.A Mol árfolyama azonban az összességében inkább pozitív hírfolyam ellenére is csak oldalazott az elmúlt hetekben, miközben az olajárak és a szektortársak részvényei emelkedtek. Pedig a Mol diverzifikáltabb működése révén a szektoron belül az átlagnál válságállóbbnak számít. Ennek is köszönhető, hogy a járvány kirobbanása óta a Mol jellemzően felülteljesítette a STOXX 600 olajipari alindexét, viszont az elmúlt hetekben már lemaradt attól. Jó jel, hogy a Mol relatív erőssége az elmúlt napok korrekciója idején már javult, és kezd felzárkózni a szektortársakhoz, és akár ismét felülteljesítővé válhat.A jelenlegi helyzetben különösen fontos egy vállalatnak a mérlege is. A Mol-nál az eladósodottság nem olyan súlyos, habár növekedett az első negyedévben, és az ACG-mező akvizíciójának áprilisi zárása miatt azóta még tovább növekedhetett. A társaság nettó hitel/EBITDA mutatója továbbra is a korábbi években érvényes 2-es célkitűzés alatt van, igaz ezt a célkitűzést idénre már visszavonták a többi előrejelzéssel együtt. Ez a mutató még kifejezetten egészségesnek számít a szektoron belül, főleg a súlyosan eladósodott amerikai olajszektorhoz képest. Az erős pozíció megőrzése érdekében egyébként a társaság idén 25 százalékkal csökkenti az organikus beruházásait, illetve költségracionalizálásba kezdett, és az osztalékfizetést is elhalasztották.Vannak persze kockázatok is. Leginkább kiemelkedő a rendkívül gyorsan változó járványhelyzet, illetve ezáltal a gyorsan változó piaci hangulat is. Jelenleg a koronavírus második hulláma miatt aggódnak a befektetők, és nagyon bizonytalan, hogy annak bekövetkezése esetén mennyire lesz súlyos a járványhelyzet, illetve mennyire szigorú korlátozásokat vezetnek be válaszként. A koronavírus alakulására, illetve azzal összefüggésben a gazdasági kilátások változására a részvénypiacok, illetve a Mol szempontjából különösen fontos olajpiac is érzékenyen reagál. Az olajpiac felől jelenthet további kockázatot az OPEC+ viselkedése, a megállapodás esetleges, meghosszabbítása, módosítása, illetve annak betartása. Ez nagymértékben kihatással lehet a Brent árfolyamára, de például a megállapodáson belül az oroszok áldozatvállalásának mértéke a Mol finomítói üzletágának szempontjából kritikus Ural-Brent különbözetet is meghatározhatja.OLDALAZOTT AZ ELMÚLT HETEKBEN A MOLA Mol árfolyama hetek óta az 1900 – 2100 forintos sávban oldalaz, amelynek most az alsó szárához van közelebb. Tegnap csökkenéssel indult a hét, amelynek folytatása esetén tesztelésre kerülhet az 1900 forintos támasz, tartósan elromló hangulat esetén viszont az 1800 forintos támaszig is süllyedhet az árfolyam, ameddig március végén is leszúrt. Felpattanás esetén 2000 forint körül található az első ellenállás, majd a 2100 forintos szint kerülhet tesztelésre. Ennek áttörésével képzelhető el a februári rés betöltése, illetve a sáv szélességéből célárat számítva a 2300 forintos szint is megcélozhatóvá válhatna.A Mol napi grafikonja (2020.06.16. 11:00)A Mol heti grafikonja is érdekes. A technikai indikátorok kedvezőek, az MACD nemrégiben vételi jelzést adott, és az RSI is még csak éppen feljött a túladott zónából. Hosszabb távú támasz 1800 forint körül húzódik. Emelkedés esetén a 2100 forintos szintre érdemes figyelni, amely hosszabb távon is jelentős, így ennek áttörése különös fontossággal bírna. 2100 forint után már nem látható a heti grafikonon kiemelkedő ellenállás, akár 2500 forintig szabad lehetne a tér a növekedés előtt.A Mol heti grafikonja (2020.06.16. 11:00)LÁSSUK A STRATÉGIÁT!A kedvező technikai kép, valamint a stabil fundamentumokra alapozva kereskedési ötletet fogalmazunk meg a jelenlegi szintek körül.
  • Stop-loss 1790 forintnál, kevéssel a 1800 forintos támasz alatt, ez alatt már jelentősen elromolna a technikai kép
  • Célszint a 2300 forintnál, amely a jelenlegi 1900 – 2100 forintos sáv szélességéből technikai célszintként adódik. 2580 forintos fair érték becslésünk alapján ennél is még többet érhet a részvény, de ötletünkben konzervatívak maradunk.
  • Hozam-kockázat arány: 2 körül
A Mol napi grafikonja (2020.06.11. 11:00)A Bloomberg adatbázisa alapján az elemzők többsége optimista a részvénnyel kapcsolatban, a konszenzus 2296 forinton áll, amely 17 százalékos felértékelődési potenciált jelez. Ez szinte egybeesik 2300 forintos célszintünkkel, így megerősíti vételi ötletünket.
Plafi 2020. 06. 16. 15:18
Előzmény: #245852  Spiska
#245854
Ez igaz de százszor annyi szgk van mint kamion
impudent 2020. 06. 16. 15:06
Előzmény: #245850  mcbull
#245853
A járvány alatt a paraszt nem csinált mást mint autókázutt.
Spiska
Spiska 2020. 06. 16. 15:02
Előzmény: #245851  Plafi
#245852
Egy kamion tankja kb 600 liter. Ezek akkor is jöttek mentek amikor az átlagember otthon csücsült az 50 literes tankjával, és most is rengetegen mennek. Munkagépek, traktorok, kamionok, markolók. Az az üzlet, nem a 4 liter fogyasztó személyautó.
Plafi 2020. 06. 16. 14:55
Előzmény: #245848  Balin2020
#245851
Hát azt azért nem gondolnám hogy ha az olajkereslet felére csökken és ezáltal az olaj ár is akkor majd a mol szárnyalni fog
És hogy mi köze a világ többi országának a hazai kereslethez? Csupán annyi hogy amíg ott tombol a vírus addig nem jönnek/jöhetnek Europába , Magyarországra sehova , és mi sem megyünk
Mert ugyebár ha elindul vki mondjuk Spanyolországba Budapestről akkor úgy kezdi , hogy teletankolja a kocsiját
Az emberek fele a közeljövőben semmilyen utazást nem tervez 
mcbull 2020. 06. 16. 14:42
Előzmény: #245849  impudent
#245850
Igazad van, de fertőtlenitő az se semmi..  
impudent 2020. 06. 16. 14:32
#245849
Ezek itt mind mesék habbal finomitú olajár ina stb teljesen érdektelen
Magyarurszág lágnagyubb és legerűsebb cége ha nem a régióé.
Itt bmiko bmi lehet független a mellékdogoktúl
Balin2020
Balin2020 2020. 06. 16. 14:26
Előzmény: #245846  Plafi
#245848
Szép és jó, amit írsz, de miköze a MOL-nak a 3. világ országaihoz. Itt működik a régiónkban, és itt minden élénkül hetek óta. Valószínűleg az értékesítés is eljezdett nőni. Olajár sokat emeljedett az aljától, szóval azon a soron is javulás van. A finomítói árrésnek is javulni illene, bár itt bekavarhat az Ural/Brent különbsége. 
Anubisz1
Anubisz1 2020. 06. 16. 14:18
#245847
Hi...
Órás indik nagyon jól néznek ki. Elvileg MACD hamarosan dalolni fog ,0 szint+:)) majd meglátjuk.....
Ha lenne benne egy kis kraft...2010 környékére fel is tudna kapaszkodni....
Plafi 2020. 06. 16. 13:38
Előzmény: #245844  Stalker
#245846
Egyszerűen nem látnak a nagyok benne semmi potenciált és igazuk is van. Semmi jele annak a bődületes utazási kedvnek a világban, pláne a feltörekvő országokban ahol még csak most indult a vírus. Kínában, sőt több helyen ismét megjelent és már most megszorításokat vezettek be. Az itthoni megkérdezettek is vagy nem utaznak vagy Balaton, ami ugye nem egy nagy távolság. Gondolom így lesz ez máshol is , szóval repülők pihennek még egy darabig
Sajnos úgy látom hogy a moly nem mostanában látogatja meg a 2500-as magaslatot
Mondom úgy hogy sajna poziban ülök
Csiszargeza 2020. 06. 16. 13:30
Előzmény: #245837  5000
#245845
amikor 3400 volt az árfolyam, az INA akkoris bizonytalan vót :) de cserébe milliárdokat fizet osztiban.
Stalker 2020. 06. 16. 13:27
Előzmény: #245841  zintan
#245844
Az alacsony olajárnak sajnos ehhez semmi köze....Bár volna egyenes arányba... vírus hajcihő előtt 50-70 között volt most már megint a 40-et verdesi (20-ról mászott vissza) de ez a fos 2000körülre bebetonozta magát :(
Plafi 2020. 06. 16. 13:24
#245843
Nem tudom de valaminek most már lennie kell
Az Oti 3 hét alatt 30% pluszban van 
Sajnos rossz a megérzésem 
Ha lesz egy negatív pár napos hangulat úgy legurulunk a lejtőn rendesen
gyula1971
gyula1971 2020. 06. 16. 13:19
#245842
Ilyen jó hangulatban a 2000 ft sem megy,hát szomorú azért.
zintan
zintan 2020. 06. 16. 12:53
Előzmény: #245837  5000
#245841
persze, meg sok minden más is nyomja az árfolyamot. Alacsony olajár következménye, mely egy ideig megmarad, melynek következménye a csökkentett és veszteséges kitermelés, drága készletezés, visszafogott finomítás , pozitív ural/brent marzs, stb.  https://www.neste.com/corporate-info/investors/market-data/urals-brent-price-difference  A többi olajtársaság is hasonló helyzetben van, ill. árszinten mozog, mint a MOL. De jelenleg a meghatározó bizonytalanság tényező a MOL-nál az INA sorsa sztem.

friss hírek További hírek