Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
casual 2020. 02. 22. 21:45
Előzmény: #239019  cashattack
#239020
Épp erről beszéltem. Tökéletesen igazoltad, köszönöm.
Csak itt szerencsére sok türelmes, nyitott ember van, köztük nagy tudású, tapasztalt tréderek. Okkal kerülték el az utóbbi időben ezt a topikot, és emiatt egy kissé a troll detektoruk megkopott. :)
Inkább legyél hálás nekik azért, hogy megosztottak veled néhány fontos információt, ne velem foglalkozz.
Én köszönetet mondok neked is a véleményedért, te is hozzájárulsz az eredményes kereskedésemhez.
cashattack
cashattack 2020. 02. 22. 20:20
Előzmény: #239017  casual
#239019
Ok boomer ;-)
ALANFED
ALANFED 2020. 02. 22. 19:48
Előzmény: #238978  ALANFED
#239018
A MOL NyRt. tulajdonosai 2019. szeptember 30-án:
Külföldi, főleg intézményi befektetők34,62%
Magyar állam15,24%
Maecenas Corvini Alapítvány10,00%
Oman Oil Ltd.7,14%
OTP Bank és Alapkezelő6,14%
ING Bank NV4,45%
Unicredit Bank AG3,31%
Hazai intézményi befektetők6,79%
Hazai magánszemély befektetők3,58%
Saját részvények8,08%
forrás: mol.hu
casual 2020. 02. 22. 18:09
#239017
Kösz mindenkinek, hogy ezt így összehoztátok egy helyre, nekem nem volt türelmem hozzá, mert már a hozzászólásból is azt láttam, hogy veszett fejsze nyele...
harding
harding 2020. 02. 22. 17:44
Előzmény: #239015  cashattack
#239016
Önmagában még ez sem biztos... bár most így látszódik, jelenleg még nehezen feloldható ellentmondások vannak az elektromos közlekedés kapcsán. (akkumulátorok, töltési idő, szállítmányozás, stb.) Ami ma fekete (olaj alapú), az egy évtized múlva sem lesz fehér. Pláne, hogy az áramot is nagyrészt foszilis forrásokból (szén, de több évtized múlva is lesz olajerőmű) állítjuk elő Magyarországon. A vegyipar felfutóban van, és épp tegnap láttam 30 éves trabantokat az úton... nyugdíjas korodban még lesznek azokból az autókból, amiket most újnnan vesznek. Szóval a változás fokozatos, és ezen tőkeerős cégeknek így van lehetőségük a megfelelő sebességgel adaptálni a fenntartható technológiákat. Nem temetném a MOL-t. Még a logójában is van már zöld szín... nem véletlenül.
cashattack
cashattack 2020. 02. 22. 17:26
Előzmény: #239010  stolz
#239015
Na úgy látom itt is akkor 2 tábor van. Sok mindenben igazatok van, de a jövő az szerintem az elektromos közlekedésben van.  Meglátjuk
kupec 2020. 02. 22. 17:18
Előzmény: #239013  pioca
#239014
Hát, már ne haragudj, de én is pont azt mondom, hogy az e-autózás max. egy rövid felívelő trend erejéig alternatíva, utána kuka. 
pioca
pioca 2020. 02. 22. 17:08
Előzmény: #238989  kupec
#239013
"A benzin- és üzemanyagfogyasztás, úgy általában, valóban csökken"
Hogyan? Úgy, hogy a Magyarok nagy része az 5 literes fogyasztású Suzuki swfteket lecsérélte 8 literes fogyasztású Dacia dusterekre? A családonkénti 0,5 autó szerintem már bőven 1 felett van, de egyre több helyen látom a második, harmadik autót a ház előtt.
Régen probléma volt teletankolni az autót. Egy havi fizetésből vettél 3-400 liter benzint. Most azért egy fizuból bőven 500 liter felett tudsz tankolni.
De nem a háztartások fogyasztják az üzemanyag jelentős mennyiségét.
A vasúti árufuvarozás fokozatosan csökken a közúttal szemben. 
Ez mind nem az üzemanyag fogyasztás csökkenése felé mutat.
Az elektromos autózás egy mellékutca. Lesz, de nem fog/tud jelentősen elterjedni a korlátai miatt. Legalább is jelenleg még sok a korlátja.
Törölt felhasználó 2020. 02. 22. 16:53
Előzmény: #239011  balage2
#239012
1fázis 16A, praktikeres hosszabbító- mire is elég?talán a porszívóhoz.:)
balage2 2020. 02. 22. 16:46
Előzmény: #239009  Törölt felhasználó
#239011
Majd mindenki lógatja le a hosszabítóját a 8 meg a tizedikről :) Jaaa ha ez így lesz akkor mellette feledkezzen meg mindenki a mosásról, szárításról, vasalásról, tévézésről mert arra már nem lesz képes a jelenlegi hálózati kapacitás...
stolz
stolz 2020. 02. 22. 16:42
Előzmény: #239007  cashattack
#239010
Az elektomobilitás az autózásban egy zsákutca véleményem szerint...azt mondják h a károsanyag kibocsátás miatt kell...na de akkor nem lenne egyszerűbb egy európai szintű roncsautó programot indítank és megszabadulni a sok régi autótól, amil vetekednek egy kosebb gyár károsanyag kibocsátásával...néha elnézem milyen autók közlekednek, csodálkozom h mennek át egyáltalán műszakin.....de neem, ez túl kézenfekvő lenne...az Eu pedig soha nem volt az ésszerű döntések híve, maradjunk ennyiben...
Törölt felhasználó 2020. 02. 22. 16:37
Előzmény: #239000  cashattack
#239009
Te lakótelepeken, hogy tudod elképzelni a töltést?
Minden parkolóhely mellett lesz egy töltő v. töltőállomások lesznek  és várólisták  mint az egészségügyben? Kb. fizikai képtelenség...
és akkor még nem is tartunk az energia termelés; hálózatmegerősítés problematikájánál.
harlem
harlem 2020. 02. 22. 16:30
Előzmény: #239007  cashattack
#239008
Korábban említettem, eTankolas üzletág bevezetése, ehhez kapcsolni franchise gyorséttermesdit, ehhez folyamatosan növelni a kútszámot
cashattack
cashattack 2020. 02. 22. 16:13
Előzmény: #239004  jamukha
#239007
A tőzsde mindig a jövőt árazza, sajnos elég mostohán bánnak a befektetők azokkal a papírokkal ahol nem látnak növekedési potenciált. A Mol esetében  én nem látom, hogy mi a válasz/stratégia a az egész iparágban jellemző csökkenő tendenciákra.
kupec 2020. 02. 22. 16:10
Előzmény: #239004  jamukha
#239006
Így van, és sajnos - tudomásom szerint - a lítium itt a fő probléma, mert elég korlátozott a kitermelhetősége. 
jamukha
jamukha 2020. 02. 22. 16:00
Előzmény: #239004  jamukha
#239005

MOL-ban 8,5 a visszatekintő P/EPS ráta, példának a Shell és az EXXON, Chevronban most ejtettek meg egy fracking eszközös leírást, így az torzitja a visszatekintő rátát.
RICHTER rátában 3x prémium van, mert ott 26,5, amikor Erik lemondott, hogy bennfentes eladást ne kelljen jelentenie 23 volt, továbbra sem értem mi folyik benne, 5% küszöb átlépés továbbra sincs, amit simán vehetett volna valaki 5500-ra beállva, BlakRocktól kapott volna a nyakába, nem kellett, most 7000-ren igen.
MOL 3 lábon álló cég, Ricsi 1 termékes, amiben az oltalom fele már leketyegett.
http://www.keptarhely.eu/images/2020/02/22/v00/20200222v00rdcp4.png
http://www.keptarhely.eu/images/2020/02/22/v00/20200222v00r9r68e.png
jamukha
jamukha 2020. 02. 22. 15:43
Előzmény: #239000  cashattack
#239004
Hajózás, légiközlekedés, föld-bányagépek, mezőgazdasági munkagépek, kamionok, ezekben amíg a lithium aksinál kb. 4x hatékonyabb tárolási módot nem találnak, labdába nem rúg a mostani tárolási technológia, persze, hogy jönni fog, az nem vitás, de mikor?
TitusPullo
TitusPullo 2020. 02. 22. 15:33
Előzmény: #239002  kupec
#239003
Na azoknal kevesebb álszent népség van a Földön :)
kupec 2020. 02. 22. 15:18
Előzmény: #238998  Törölt felhasználó
#239002

És miből engedhetik ezt meg maguknak a norvégok, és Norvégia?
Köze sincs ugye az olajhoz...
TitusPullo
TitusPullo 2020. 02. 22. 15:16
Előzmény: #239000  cashattack
#239001
Az 1.9 tdi és pukkant fostalicska furgonok forever országában? Ne a rózsadomb fizezőképességét nézd. Itt még 20-30 évig úgy veszik a dízelt, mint a vizet. És kár bármiféle tiltást ideképzelni mert unortodoxiában nem lesz.

friss hírek További hírek