Tegnap végighallgattam egy podcast az Index.hu-n, amely azt dolgozta föl, hogy az azonos korú kínai gyerekek, miért járnak három évvel a magyarok előtt.
https://index.hu/techtud/2019/12/08/tnt_podcast_oktataskutato_pisa_teszt/
Ebben volt egy két további fontos elem. Az egyik az, hogy a kínai versenytársadalom az internetet problémamegoldásra is használja, másrészt aktív szakpolitikai kísérleteket folytatnak abból a célból, hogy eldőljön, hogy adott problémára melyik a legjobb válasz. Meritokratikisan előznek bennünket is.
Szép álom lenne egy problémaorientált szakpolitikai vetélkedő a közpénzügyek demokratizálásával összekötve.
https://index.hu/techtud/2019/12/08/tnt_podcast_oktataskutato_pisa_teszt/
Ebben volt egy két további fontos elem. Az egyik az, hogy a kínai versenytársadalom az internetet problémamegoldásra is használja, másrészt aktív szakpolitikai kísérleteket folytatnak abból a célból, hogy eldőljön, hogy adott problémára melyik a legjobb válasz. Meritokratikisan előznek bennünket is.
Szép álom lenne egy problémaorientált szakpolitikai vetélkedő a közpénzügyek demokratizálásával összekötve.
Megmenthető az elveszett évtized? Így győzhetjük le a válságot
Szerintem fontos lenne a válságkezelés szempontjából intézményrendszeri oldalról is közelíteni, hogy azt is kell fejleszteni, azaz meritokratikussá tenni. Ez Keleten több helyen hatékonyabb mint felénk(lásd PISA-tesztek éllovasait). A tömegdemokratikusan megválasztott "szakpolitikusakat" ki kellene cserélni valódi szaktevékenységet folytatókra. Szerintem ez a terület is felér a fiskális, vagy monetáris politikával, miközben el van hanyagolva.