Tisztelt Kollégák! Alábbiakban közreadom Gyuripapa BB-vasútról szóló írását. Véleményét változtatás nélkül közlöm. - A Budapest-Belgrád vasútvonallal kapcsolatban a véleményem az, hogy épeszű ember ilyenre nem költene.Ezzel együtt lehet, hogy mégis belevág a magyar kormány, hiszen ma sok döntést –köztük kifejezetten gazdaságstratégiai döntést- kormánytisztviselők hoznak meg. Ők ugyan ép eszűek, sőt nagyon is jól vág az eszük, főként ha a saját érdekeik diktálnak, de politikusként hozzászoktak ama légkörhöz, hogy döntésük költségeit nem ők viselik, sőt semmiféle felelősséget nem kell viselniök. Az Ő idő-sávjuk legjobb esetben is csak egy választási ciklusra korlátozódik. Nagyra becsülöm a külügyminiszter urat, de most rossz ügyért szorgoskodik. . Nézzük a részleteket, előbb kínai kereskedői és stratégiai szemmel: 1. az eredeti politika koncepció arról szólt, hogy Pireuszban, az Égei tenger legnagyobb kikötőjébe érkeznek meg a hajók, ott vámolják el őket és onnan jut tovább vasúton az árú Belgrádba, majd e tervezett vasúttal tovább Budapestre. Ez tohuba bohú. Nesze a semmi, fogd meg jól. Egy szó nincs arról, hogy ki építi meg a Pireusz és Belgrád közti szakaszt. A balkán szegény népei? Akik évszázadok óta háborúznak egymással? 2. Ha egy kínai elvámoltatja áruját Görögországban akkor az már szabadon mozoghat az árú az EU-n belül. Ez idáig kerek. Csakhogy ez a lehetőség akkor áll, ha Görögországból egyenesen északnak megy tovább az árú, Bulgáriába, majd tovább Romániába. Ez a térség az EU legszegényebb, legfeljelenebb térsége, és csak így juthat Budapestre, a nélkül, hogy kilépne az EU-ból. Ez még jó darabig így is marad, még sok idő eltelik, amíg e gyorsan fejlődő térség fizetőképesség tekintetében vonzó lehet. Máskülönben, ha nyugati irányt vesz az árú, kilép az Eu-ból. 3. Kínai fejjel gondolkodva sokkal inkább célszerű az Adriai tenger északi kikötőibe hajózni, a horvát Rijekába, vagy a szlovén kikötőbe, vagy Olaszország dél-keleti kikötőibe. Mindegyik EU tagállam és csak egyszer kell átrakodni és vámoltatni. Ez az útvonal is távol van Belgrádtól. 4. Kínai szemmel nézve ez a térség egyre nagyobb kockázatú. A népvándorlás, a tömeges migráció már most is terheli ezt a térséget, és szembe kell nézni azzal, hogy e teher növekszik. Rövidesen ez a konfliktus erőszakcselekmények színtere lesz. Ez már ma is a hybrid háború, amit mobiltelefonokkal irányítanak és a talpas tömegek fegyvertelenül is elérik, amit akarnak. 2015-ben közel kétmillió hódító tört be az EU-ba. Ezen tömeg 45%-a dolgozik, a Bundestat adatai szerint. . Nézzük magyar szemmel a dolgot: 1. Elősegíti-e a Budapest Belgrád vasút a magyar exportot? Hát, talán és kicsit. Valamivel fellendül a Balkánra irányuló export, de ettől még nem lesz itt a Kánaán.Megtérül-e valaha? Szerintem- soha. 2. Várható, hogy Szerbia közeljövőben EU tag lesz? Hmm. Csak a teremtő tudja. Egy, erősen orosz orientációjú, katonanemzet egyszer csak européer lesz? Nekem van némi kételyem. Még élénken emlékezem, hogy a NATO gépei szerb finomítókat és erőműveket bombáztak. 3. Ki fizeti ki az építés költségeit? Ki fizeti ki a hitelt, mármint ha lesz egyáltalán olyan kínai bankár, aki ezt hitelezi? . Az előbbi kis írás azoknak szól, akik abban reménykednek, hogy az OPUS is kap megbízásokat e vasútvonal építésében. Ne tessék ebben reménykedni.
Ahhoz nem volt hír. (252) Ez a hír jó. Erősít azon szándékukat, hogy tényleg be akarnak szállni az energiaelosztó-hálózatba. Végre nem süketelés volt. A hír az ajánlattételről szól és a beárazásról. Mindkettőhöz idő kell. Sztem nem lesz gond megveszik. Ez közvetve benne volt, amikor az E.ON és MVM, valamint az OPUS egyezséget írtak alá. Csak akkor még az Émászról és az ELMŰ-ről szólt a dolog. Nem is nagyon értettem, hogy mit keres ott az OPUS. Arról nem írtak egy sort sem. Na most itt van. - Nyilván lesz fellövés visszahullás, de ez jó hír. A pletykára vevőknek lehet ennyi volt. Én úgy gondolom, most 294 alatt egy kis beszállót megér némi kivárással.
szted speki felhúzás volt hirrel támogatva vagy valami tartósabb? gondolom nehéz még megmondani. nyitásban elég nagy pakkok jelentek meg mindkét oldalon. ki birja ezt már követni....
Jelenleg így fest a chartunk. Épp a megjelölt szinteket érintette (305) és álldogál rajtuk (294) https://invst.ly/pt7uq De mint tudjuk a TA nem működik. :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
igen, ebből 3 - 3.5 milliárd jut opusra? Plusz wamsler veszteség, kall még talán ha nullás lesz. HH nyeresége mennyi lehet? 2-4 milliárd? MM és r-kord? összesen ők adhatnak 8-10-et, aminek 50%-a jut ide? ebből számolok úgy, hogy jó esetben 0+, de 1 milliárd alatti nyerő, rosszabb és reálisabb esetben inkább -4 milliárdig valahol lehet az eredmény.
Globalis SzOpus Nyrt.