Topiknyitó: Portfolio 2019. 03. 21. 12:16

Két katasztrófa elég lesz ahhoz, hogy padlóra küldjék a Boeinget?  

Ugrás a cikkhez
Néhány hónap leforgása alatt két tragikus baleset is történt a Boeing legfontosabb repülõgép-modelljével, több száz halálos áldozatot követelve. A vizsgálatok még folyamatban vannak, de nagy esély van rá, hogy ezúttal nem
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2019. 04. 06. 06:22
#79
visszaestek a 737 MAX megrendelések a boeing lassítja a megrendelt gépek gyártását
elemes
elemes 2019. 04. 05. 11:13
#78
bocsánatot kért a boeing vezére
.
https://www.portfolio.hu/vallalatok/bocsanatot-kert-a-boeing-vezere.319919.html
.
de a CNN szerint ez nagyon kevés
.

 "The crisis at Boeing is now so profound that the buck is ultimately going to stop in Washington, DC, rather than at the firm's manufacturing base in the West Coast state.The fallout from two crashes of the new 737 Max aircraft in Indonesia and Ethiopia is now not just a grave problem for Boeing. It is raising the question of whether years of loosened oversight by the Federal Aviation Administration was a factor in the tragedies."
.
A Boeing-i válság hullámai magasra csapnak, és nem fognak megállni a cég nyugati parti gyártóüzemeinél: elérnek egészen Washingtonig. A két katasztrófa következményei nem csupán a cégre vetnek sötét árnyat, hanem felvetik az FAA felelősségét is, amely éveken át túlzottan engedékeny volt a Boeing irányában.

AIDA64
AIDA64 2019. 04. 04. 14:21
#77
egy is elég
elemes
elemes 2019. 04. 04. 14:20
Előzmény: #75  Törölt felhasználó
#76
hát kb -- és közben el voltak árasztva hibajelzésekkel (állásszög, átesés, önállóan pörgő kiegyensúlyozó rendszer)
Törölt felhasználó 2019. 04. 04. 13:17
Előzmény: #74  elemes
#75
"...Ezután elkövették azt a hibát, hogy visszakapcsolták az MCAS-t, ami csak rontott a helyzeten. ..."
 
Tehát több száz (ill. potenciálisan több tízezer) ember élete egy teljesen önjáró, és a humán pilóta által felülbírálhatatlan szoftver "kezébe" volt letéve. Azért ez qrva nagy szemétség volt a gyártó cég részéről.
elemes
elemes 2019. 04. 04. 13:05
#74
az előzetes jelentés eléggé bántja a boeinget
.
https://index.hu/kulfold/2019/04/04/lezuhant_etiop_gep_jelentes_boeing_max/
elemes
elemes 2019. 03. 31. 23:33
#73
megjelentek részletek ez Ethiopian katasztrófáról, pilótafülke hangrögzítőn elhangzottak.
.
szomorú
elemes
elemes 2019. 03. 28. 22:11
#72
A Boeing az első lépést megtette.
.
1. a "hagyományos", kapitány oldali és első tiszt oldali felosztásról lemondtak: az MCAS mindkét oldali érzékelő jeleit figyelembe veszi, mielőtt lefelé trimmeli a gépet, és ha a két érzékelő között egy határnál nagyobb különbséget érzékel, akkor nem aktiválódik
.
2. ... viszont figyelmeztet a mért jelek különbségére (ami eddig külön megvásárolható opció volt, az standard része lesz a szoftvernek)
.
3. És az MCAS csak annyira avatkozik be, amennyit a pilóták a kormánnyal még képesek ellensúlyozni (a 737-ben hidraulikus szervóval segített mechanikus kormányzás van)
.
https://airportal.hu/frissitette-a-boeing-a-737-max-szoftveret/
.
hogy zajlanak-e komolyabb változások is a cégnél, azt még nem látjuk. tehát NEM vonták vissza a típust.
elemes
elemes 2019. 03. 27. 11:57
Előzmény: #70  Törölt felhasználó
#71
a MAX jelenlegi dizájnjának visszavonásával a boeing nagyobbat fog esni, mert ezzel kb ajándékba adja a következő 2 év piacát a 321NEO-nak, utána pedig (a likviditásbővítő programok kifutásával) minimum a fellendülés kilaposodása várható de egy recesszió is benézhet, szóval 2021-re elkészülhet az újratervezett 737 PLUS csak nem lesz kinek eladni.
.
és ez nagy csábítás a boeing menedzsment számára, hogy most hamar-hamar toldozzanak valamit vagy különben ezt a kört az Airbus nyeri teljesen.
.
egyébként nem hiszem, hogy teljesen vissza kellene vonni a 737-et, sokkal inkább a cég fókuszát áthelyezni a biztonságra. jó konstrukció a 737, csak nem szabad a biztonságon spórolni mert aránytalanul nagy pofont ad. ha vissza akarják nyerni a reputációt, nagyon komolyat kell homorítaniuk (nem a fanci dolgok, hanem a biztonság irányába) és akkor lesz tér az árfolyamok helyreállására.  
Törölt felhasználó 2019. 03. 27. 11:05
Előzmény: #69  elemes
#70
Microsoftba azért nem fektet, mert ő és Bill Gates túl régóta barátok ahhoz, hogy ez ne számítson bennfentes viszonylatnak (vagy legalábbis, hogy a gyanúját felesleges magyarázkodás nélkül el lehessen kerülni). Ezt konkrétan kifejtette a legutóbbi BRK részvényesi közgyűlések valamelyikén. 
 
A Boeing chartját megnézve látható, hogy a legutóbbi extrém emelkedés kezdete a MAX-ok rendszerbe állításának közelébe esik. Alábbi ábrán kb. a piros függőleges vonal utáni szakasz: 
 
https://bit.ly/2HVVqAC
 
Ha nagy lesz a baj, akkor simán visszaeshet a 120-160 dollár közötti sávba, bár az már a MAX-termékvonal évekig tartó teljes kivonására adott (depresszív) tőzsdei válasz volna. Egy ilyen szcenáriót el tudnék képzelni pld. úgy, hogy a cégvezetés erőlteti a szoftveres hibafoltozást, de mongyuk újabb balesetek után kiderül, hogy a gépvasat is át kell alakítani, és ekkor az "instant karma" lesújtana a cégre a tőzsdén. Ne legyen így, mert senkinek sem volna jó.
elemes
elemes 2019. 03. 27. 09:36
Előzmény: #67  Törölt felhasználó
#69
nemléxem a konkrét cégnévre, megkérdezte tőle a sajtómunkás hogy az IT szektorban miért nem fektet be hiszen ezekkel baromi sokat kereshetett volna. erre egy vagy két céget mondott amelyikbe igen, a többibe nem mert nem ismeri. tényleg nemléxem szó szerint, valamiért a microsoft rémlett, de ezexerint az apple is (be vagyok oltva apple ellen, a vakfoltomra esik).
.
szóval azt gondolom, hogy aki tőzsdézik és nem csak a hullámok habját akarja kóstolgatni, az túlléphet a TA-n és olvasnia kell sokat, sokfélét, és ebből leszűrnie valami következtetést. a Boeing sztoriban lehet egy lefelé menő és egy felfelé ívelő trend is, attól függ, hogyan látnak hozzá a MAX baleset okainak feltárásához és megszüntetéséhez. ha mélyreható vizsgálattal, abből hosszú távon jól jöhetnek ki -- ha néhány fejet látunk porba hullani, az újabb baleseteket és botrányokat vetít előre.
Törölt felhasználó 2019. 03. 27. 08:29
Előzmény: #61  elemes
#68
Továbbfűzve az eredeti felvetésedet, sztem a TA a "szolid" fundával rendelkező tőzsdei cégek esetében sokszor hasznos lehet (hogy a TA melyik eleme, az persze örök vita tárgya). Ha viszont dől, vagy csupán csak meginog a funda, a TA is vele együtt dőlhet. Olyan szituáció is lehet, ahol egy korábban stabil, de nem kiemelkedő(en javuló) fundát mutató cég árfolyama valamiért exponenciális emelkedésbe vált, ahogy pld. a Boeing hosszú TF-es chartján is látható volt. Erre írtam néhány hete, hogy ilyenkor fokozottan várható valamilyen "esemény".
Hogy ezt hogyan lehet sikeresen kereskedni, az már egészen más tészta.
 
Sok ügyes tréder van, de szentgrálból nagy a hiány... ;)
Törölt felhasználó 2019. 03. 27. 08:05
Előzmény: #66  elemes
#67
Nos, a helyzet az, hogy rengeteg napisajtót olvas (mert érdeklődő ember), de ezekre csak egyfajta szűrőkként tekint a fundás töprengéseihez. Az Apple-ben pedig 2015 óta nyakig benne van. Elon Musk-ot tiszteli, de a Tesla számai ellene mennek minden elemzési módszernek, melyeket eddig használt, ahogy az AMZN is, de utóbbi kapcsán többször elismerte, hogy túl buta volt ahhoz, hogy felismerje mi történik annál a vállalatnál. :)
 
Szóval "is-is", illetve "sem-sem". ;)
elemes
elemes 2019. 03. 27. 07:07
Előzmény: #65  Törölt felhasználó
#66
Tavaly kb volt egy cikk róla a portfolión.
.
"hírek" alatt nem azt értem, hogy napisajtót olvas és az alapján daytrade-el, hanem hogy "fundázik," ahogy a TA-sok mondják :) vagyis van néhány szektor, amire nagyon figyel, követi a trendeket, a cégeket, és azokba fektet. Megkérdezték, miért nem mozgat nagy pénzeket Apple, Tesla stb cégekbe, hiszen az a nagy sztori mostanában? Ahhoz nem ért.
Törölt felhasználó 2019. 03. 26. 23:39
Előzmény: #63  elemes
#65
Sztem ő nem jó példa, mivel soha nem kereskedett sem hírek, sem prognózisok alapján... persze TA alapján sem.
elemes
elemes 2019. 03. 26. 19:43
#64
az Airbus kínai üzlete (a 300 gép sok, de kína méretéhez viszonyítva kis tétel) valószínűleg független a MAX balesetétől és annak hátterétől -- egy gépvásárlás kondícióit nem két hét alatt szokták megtárgyalni.
elemes
elemes 2019. 03. 26. 12:22
Előzmény: #62  Törölt felhasználó
#63
Warren Buffet elég jó példa?
Törölt felhasználó 2019. 03. 26. 10:55
Előzmény: #61  elemes
#62
Ezt milyen apropóból írod? De ha már írtad, akkor tudsz konkrét példát mondani arra, hogy megjelent hírek alapján jobban lehetett keresni a tőzsdén, mint sima TA alapján? Egyébként ez az állításod hogyan volna validálható ill. verifikálható?...(ha már a minőségbiztosítás is szóba került).
elemes
elemes 2019. 03. 26. 10:18
#61
kicsit visszatérve a gazdasághoz: szerintem aki tőzsdén jól akar keresni, nagyon követi a híreket, a -- szépítő körülírással --  technikai elemzés alig több, mint számmisztika.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek