Topiknyitó: Portfolio 2019. 01. 24. 15:27

Hiába félsz tõle, még a te életedben eljön az önvezetõ autók kora  

Ugrás a cikkhez
A járműipari beruházások egyik legaktuálisabb területe, hogy az autonóm technológia milyen gyorsan és hogyan épül be a mindennapokba, melyik márka tud elõhozakodni a legújabb automata fékrendszerrel, kormánytechnológiával, vagy
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2019. 01. 25. 13:47
Előzmény: #57  elemes
#60
Waymo eladja a technikát, Tesla amilyen tempóban csinálja a dolgait 5 év és ezzel árulja majd az autóit csak. Statisztikák alapján kb 100* biztonságosabb lesz mint az emberek. Ekkor jön a nyomás a kormányokra, hogy kötelezővé kéne tenni..és megteszik. 10 év múlva nem lehet majd e nélkül forgalomba hozni autókat. Vagy rohadt nagy versenyhátrány lesz. Ha a konkurens autója haza tud vinni egy görbe este után a tied meg nem az ciki lesz.
Törölt felhasználó 2019. 01. 25. 13:40
Előzmény: #54  Törölt felhasználó
#59
Igazi karótnyelt bolond vagy! Hogyan viseled hogy egy telefonon manapság videót is lehet lejátszani amikor anno csak vhsen tudtad ezt megtenni jobb esetben? Fel bírod fogni mi történt? :) Szerintem megoldják a srácok ezt a kis finomhangolást ott a vadnyugaton ami még kell hogy bevezessék.
Törölt felhasználó 2019. 01. 25. 13:36
Előzmény: #43  Törölt felhasználó
#58
Ja, biztos nő a megoldandó dolgok száma ahogy haladnak előre és naponta kb. egyszer ha belenyúlnak a sofőrök...Nyilván nem oldják meg 5-10 év alatt pár milliárd dollárból. :)
elemes
elemes 2019. 01. 25. 13:36
Előzmény: #38  Törölt felhasználó
#57
10 év múlva kb ott fogunk tartani hogy a mostani asszisztensek (sávtartó, követési távolság tartó, parkoló stb) elterjedtebbek és pontosabbak lesznek, de a valód önvezető autó, ami forgalomban akárcsak eléri az embersofőr tudását ... kétlem.
.
a repülőgépeknél még rosszabb a helyzet, mint az önvezető autóknál: a "sávtartó automatika + tempomat" szintjét elérték bő fél évszázada (megjegyzem, az is is komoly teljesítmény!) de amikor ezt próbálják meghaladni, falakba ütköznek (AF447, LH1829, JT610 jut eszembe hirtelen)
euler 2019. 01. 25. 11:10
Előzmény: #53  Vortex
#56

A kötöttpályás közlekedés vezető nélkül (hasonlóan az önállóan szántó betanított traktorhoz), inkább egy intelligens ipari robot szintje. Az adott feladat gazdaságos megoldásához ennyi elég. Megoldott, bevezetése csak pénz és akarat kérdése.
Az 5-ös szintű vezető nélküli jármű más kategória.
Törölt felhasználó 2019. 01. 25. 11:04
Előzmény: #52  Vortex
#55

scifi !!!!
Én arra leszek kíváncsi, mikor kezdik kötelezővé tenni az emberek chippelését és nem holmi kézi, érintős leolvasókkal megfigyelhetőket, hanem követőrendszereseket. Ha nem álltál meg a stopnál, vagy gyorsabban haladsz az utakon, azonnal levonják a  chippen tárolt pénzedből a büntetést. Ezzel a chippel kommunikálhatnak az autók is, látva a gyalogosok mozgását, de fizetést is erre kapnánk és ezzel is fizetnénk. Csak besétálsz a boltba és ami nálad van. azt levonják a kijáratnál. Persze megfigyelő rendszer is kell, meg ne edd még kisétálás előtt a kaját és otthagyod a megjelölt csomagolást.
Majd  a blokklánccal megoldják.
Törölt felhasználó 2019. 01. 25. 11:02
Előzmény: #53  Vortex
#54
oké... de ha egy sokkal biztonságosabb (mert ingerszegényebb) környezetben működő közlekedési eszközre is odaültetik "felügyelni" a vezetőt (pedig viszonylag simán megoldható volna, hogy ne legyen ott), akkor az ennél összehasonlíthatatlanabbul kaotikusabb közúti közlekedésnél mit is takar valójában az "önvezetés" nevű bullshit?? :)
Vortex 2019. 01. 25. 10:52
Előzmény: #48  Törölt felhasználó
#53

Jó kérdés.
Metrónál már régóta van teljesen automatikus kivitel.
Vonatnál sem hiszem, hogy túl sokat kell gépészkednie a vezetőnek. Inkább már csak a felügyelet miatt lehet még a vonaton.
Vortex 2019. 01. 25. 10:47
Előzmény: #49  pitcairn2
#52
Az biztos, hogy egyre durvul a megfigyelés az egész világon. A térfigyelő kamerákon keresztül a mobiltelefonokon át az elektronikus fizetésig.
Seismic
Seismic 2019. 01. 25. 10:44
Előzmény: #48  Törölt felhasználó
#51
mert azok többnyire állami kézben vannak, így nem érdekük a fejlesztés/ ismerős ugye? :), de nem akarom belevonni a politikát. 
Az újabb rendszerek ált. vezető nélkül készülnek /vonat stb/, de az egy vágyálom hogy visszafelé lefejlesszenek rendszereket...éppen úgy ahogy a mostani autóknál: előszőr hardwer és utánna szoftver :)
pitcairn2 2019. 01. 25. 10:32
Előzmény: #41  Vortex
#50
bár attól tartok nekik nem volt ilyen szárnyaló a fantáziájuk...
pitcairn2 2019. 01. 25. 10:31
Előzmény: #41  Vortex
#49
a Gestapo és az NKVD csak álmodozott efféle rendszerekről:)
Törölt felhasználó 2019. 01. 25. 10:19
Előzmény: #46  Seismic
#48
Tkp. nem is értem, hogy miért a közúti önvezetést erőlteti (sulykolja) mostanában a világméretű propagandagépezet (a.k.a. "rábeszélőgép"). Ha ezt olyan könnyű volna megvalósítani, akkor miért nem állítják át előbb a világ teljes vasút- ill. városi villamos és trolihálózatát önvezetőre??... a műszaki kihívások ott több nagyságrenddel alacsonyabb szinten volnának... valamiért mégsem azzal kezdik.
 
;)
Törölt felhasználó 2019. 01. 25. 10:06
Előzmény: #42  Vortex
#47
A traktornál bemutatták, hogy mi történik, ha váratlanul valaki átfut előtte, de persze 10 km/ó-ás sebességnél nem volt nagy csoda, hogy megállt. A csoda az volt, hogy utánna maga elindult, sőt a villanyoszlopot is kikerülte, ami szántásnál nem csak a kormány elfordításával történik, hanem az eke felemelése+ visszatolatás. Igaz volt benne egy kis huncutság, mivel a traktor ez előző évi munkálatoknál elmentett mozzanatokat ismételte, amit az élő traktorista csinált. Egyszóval arra a parcellára volt betanítva, ami érdekes volt a betanítás, ami egy tanuló gomb megnyomásával és a munkafolyamat elvégzésével történt. Aztán REPLAY.
Seismic
Seismic 2019. 01. 25. 10:04
Előzmény: #19  Törölt felhasználó
#46
szerintem most mindenki fejleszt magának,  mert nincs olyan rendszer ami kompatibilis lenne a sajátjukkal és tökéletesen működne. Aztán egyszer csak kinövi magát egy és azt átveszik a többiek...mint állt. mindenhol az életben: android, Ms, váltó/egyenáram stb
A Thyss gyárt parkirozo rendszereket itthon /kormány+szoftware/, amelyet ha jól tudom a Fordba raknak, de nyilván ez már csak a cégeken múlik, hogy belerakják-e a sajátjukba vagy fejlesztenek egy sajátot. 
Törölt felhasználó 2019. 01. 25. 09:56
Előzmény: #42  Vortex
#45
Ezek a "vezetőmentes kisbuszok" (jellemzően valami rövid és ingerszegény útvonalon) perpill a parasztvakítás célját szolgálják. Tulajdonképpen kötöttpályás demo-önvezetésnek szánják őket, csak nem síneken, hanem kerekeken haladnak a járművek.
Törölt felhasználó 2019. 01. 25. 09:54
Előzmény: #41  Vortex
#44

Szerintem pontosan ez a hátráltató dolog, hogy kommunikálniuk kellene egymással, mert amíg az utakon lesznek nem intelligens autók, addig mindig lesz veszélyforrás. Azt tudjuk, hogy a robotpilóta nem téved (esetleg elromlik), de baleset esetén nincs kit felelősségre vonni. A jogi háttér nincs megteremtve, hogy a gyalogost ki ütötte el, az e-driver, vagy az utasa.
Múltkor a jútyúbon néztem egy videót, önvezető kamionok álltak be a kirakodáshoz, a sofőrök a kapunál várakoztak a pihenőben. Ha jól tudom, magyar fejlesztés.
Valaki már kiszámolta, hogy az önvezető autók esetében elég lenne a 30 % autó, mivel taxiként működne, "telekocsi" funcióval. Elektromos autókkal lenne értelme, mivel szerintem egyszerűbb is az irányítása és kiürülve mehetne a töltőhöz, nem kellene 600 km-es hatótáv. Persze olyanok is lennének, vagy átszállásal megoldható.
Törölt felhasználó 2019. 01. 25. 09:39
Előzmény: #38  Törölt felhasználó
#43
A repülést elhiszem, mert gyakran használom és tapasztalom a biztonságos működését.
 
Az önvezető autózásnál maguk a vezető fejlesztők is szkeptikusak, mert nem hogy csökken, hanem egyre növekszik a megoldandó "difficulty". 
 
Persze neked, mint szektahívő kriptohodlernek a mai állapot az önvezetésnél (is) már nyilván a tökély...:)))
 
Vortex 2019. 01. 25. 09:06
#42
Volt szerencsém vezetőmentes kisbuszhoz.
Elég lassan és megfontoltan ment.
Igaz, hogy a zebránál a gyalogosok előtt nyomott egy satut és nem szépen fékezett, de közlekedett.
Vortex 2019. 01. 25. 09:02
#41
Az autók is kommunikálni fognak egymással. Így tudni fogják, hol van és mit csinál a másik, sőt azt is, hogy hol lesz és mit fog csinálni.
A buszmegállóban álló busz elé is be fog "látni", mivel megkapja az adatokat a busztól.
Persze még sokat kell dolgozni rajta, de a fejlődés egyre gyorsabb, és egyre több pénzt is fordítanak a fejlesztésre.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek