Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Fagylaltárus 2021. 11. 14. 08:16
Előzmény: #53119  Törölt felhasználó
#53140
Stagflációban  magas munkanélküliség, lerohadó gazdaság is van. Na ebből a munkanélküliség nincs meg (arrafelé főleg), se a lerohadó gazdaság.
Infláció van. Lehet lesz is.
De én nem a stafláció felé tolódást érzem. 
Az majd akkor lesz amikor a robotizáció elszabadul és ténylegesen nagyon sok ember lesz munka nélkül, a sok robot meg nem fog fogyasztani...
Na akkor lesz berohadó gazdaság meg minden...
pomperj
pomperj 2021. 11. 14. 07:43
Előzmény: #53136  luxemburg
#53139
Kosz.
Ha ennyire benne vagy, tegyel gyakrabban kiegesziteseket.
pomperj
pomperj 2021. 11. 14. 07:41
Előzmény: #53133  pomperj
#53138
Autos tema.
4)Honda
A masodik japan gyarto, 2.6m auto es 10m motor. Iden el fogja erni a Covid elotti sales, 140Mrd$ szintet.
A profit  150    112   117   88 cent volt az utolso 4 negyedevben, EPS(ttm)=4.67$,
(ez rekord profit a Hondanal, a 2017 evi 3.76 folott van)
ami a mostani 29$ arfolyamnal PE=6.2.  Bv=50. Tehat elso ranezesre a legolcsobb autos.
,
Csak eppen csokkenos trendben van a profit, a volumen -10% a chip hiany miatt, es nem tudtak ezt  kompenzalni. A menedzsment meg 1-2 gyengebb negyedevre szamit, es igy az arfolyam eses akar 24$ig is tarthat.
De. Amikor  a chip hianynak vege lesz,  HMC igen jot mehet. A marzs most 9-10%, de Honda egy ev mulva 13%-re is kepes lehet, es akkor EPS=5$ osszejon. 
.
Summary? Honda nem most jo vetel, hanem a lemeno trendje aljanal lesz az,  mert onnan a recovey vegere 2-3 ev mulva duplazhat. De akkor a legjobb  autos vetel lehet, erdemes havonta visszaterni a temara. Addig van egy stabilnak kinezo 3.5% osztalek.
Jo lenne az EV temaban kisse elobbre haladni, HMC nem zaszlovivo ebben. Az szubjektiv, hogy nekem nem tetszenek a modelljeik ezekkel az eles sarkokkal, es eroltetett sportos kinezesekkel. Viszont mindig azt veszek berbe a repteren, mert megbizhatoak, konnyu varosban vezetni, es minden ugyanott van 40 eve.
.
5)Toyota
Az idei arbevetele 270Mrd, ezzel versenyben van VW-val mint legnagyobb gyarto, 7.7m jarmuvel.
A profit 3.03   5.39,   5.00   5.84 negyedevente es Q3 is 4.09$, pedig nekik is chiphiany a problema.  De decemberre mar felfutast terveznek, jovore kimondottan eros recoveryt, es 290Mrd arbevetel folott.
,
Az eves EPS=17 korul varhato, az arfolyam 180 es kitoresben van 200 fele.  PE=10-11, Bv=160.
Toyota elen jar a hibrid temaban, es komoly penz fektet az EV fejlesztesbe is. Most ugy tudni, jovore kijonnek az elso tisztan EV autoval is, es 4 even belul 6 uj modelljuk lesz. Ez allitolag 30perc alatt 80% toltesre lesz kepes, es Kinaban kezdik majd eladni. Szerintem VW elobbre tart ebben a mufajban, es a kis varosi autoik az EUban jol keresettek.
.
TM jo ceg, abszolut megbizhato termekekkel, de en most az arfolyamban nem latok atlag felett potencialt, bar rovid trade-re alighanem jo vetel,  a kitores eseten.
.
6)Nissan
A lemarado pozicioban van, de eppen ezert duplazasi potencial van benne
Nem neztem at alaposan, de aki kockazatosabb de nagyobb profitva vadaszik annak erdemes.
luxemburg 2021. 11. 14. 02:00
Előzmény: #53136  luxemburg
#53137
Az Amazon 4 évre 100000 db.pickupot rendelt,6000 dolgozója,három gyára van most épül a negyedik.A tesla szürkeagy állományának nagy része már a Riviának dolgozik,Musk tomból is és beakarja perelnia volt embereit.Üdv!
luxemburg 2021. 11. 14. 01:53
Előzmény: #53133  pomperj
#53136
Engedjmeg egy apró kiegészitést aTesla gyilkos véleményedhez amivel egyetértek,de a Riviant is oda kell vennünk a tuladonosok miatt.Ez nem kinai ADR részvény az EV piacon.
 Szaudi herceg fiai 40%,Amazon 20%,Ford 14% elég erős társaság.
Tesla 400 km hatótáv,Rivian 520km már most.
 IPO 58-62 ,pár nap múlva 72-74usd ,78 usd az előkereskedésben nyitás 105usd-ÜDV!
IQ0 2021. 11. 14. 00:56
Törölt hozzászólás
#53135
tberki 2021. 11. 13. 15:12
Előzmény: #53131  pomperj
#53134
Egy dolog ami nagyon fontos a daimlernél. Nézd meg hogy a yoy -25% volumenhez majdnem ugyanakkora bevétel társul. Nyilván ez a profit driver. A volumen egyébként nem a kereslet csökkenése miatt esik/esett
pomperj
pomperj 2021. 11. 13. 14:46
Előzmény: #53131  pomperj
#53133
Autos tema.
2)Ford
A 2019 es 2020 igen gyenge ev volt,  EPS= Zero es -31 cent veszteseggel.
De iden kivaloan  megy a szeker,   85   14    41 cent negyedevenkenti profittal, es ha Q4 gyengebb lesz  
(mondjuk 25-30 cent)  akkor is EPS=1.60 korul lesz. Ha jovore stabilizalna 45-50 cent koruli szinten, akkor 2022ben elerheto az EPS=2.0 profit is. PE=9-10, Bv=10$.
.
A volumen jovore is nohet, a microchip hiany talan enyhul jovo H2re, es meeg akkor is prioritizalnak majd a nagyobb profitit hozo modellekre. A vevok varjak az uj F150 modellt, es egy kis fogyasztasu hibrid truck megjeleneset.  AZ SUV valasztekben is modern, divatos es jozan meretek es formak vannak. 
,
Ford most 19.5$,  de igy  a rally nagy resze benne van mar az arban. Az osztalek 2.2%, azert nem erdemes megvenni.
De odafigyelo tradelessel,  van benne 15-30%   potencial jovo evre.
,
3)GM
A 2020  profit 4,5$ volt, iden eddig   203   190   182 cent volt, ev vegere EPS= 6.70-7.0 kozott lesz.
GM  is a profitabilisabbakat gyartja. Varhato egy uj modern elektromos crossover ev elejen, amit alaposan  Tesla3 ara ala (30k korul)  pozicionalnak. Igy ott jelentos kereslet jelenhet meg, es jonni fog egy meg olcsobb modell is.
.
Most ket battery gyarat epitenek, az uj autok erosen EV modellek fele tolodnak. 
PE=9, Bv=42, arfolyam 55$,  az adossag 110Mrd, de az nem veszes 130Mrd arbevetelnel, profitoknal.
.
Azt gondolom, GM nagy szakadast fog csinalni a Tesla piaca 2022-23ban. 
GM lesz a Tesla gyilkos.  
Ha a tervek osszjonnek, GM kepes lehet 2-3 ev tavlatban EPS=10 fole is menni profitabilitasban
Most  azt gondolom, GM a legjobb vetel az autosok kozott.
.
Folyt. kov. japan autosok
eurocent 2021. 11. 13. 14:04
Előzmény: #53129  tberki
#53132
Szerintem Ford még felmegy kb 21,5x-ig.
pomperj
pomperj 2021. 11. 13. 13:44
Előzmény: #53130  tberki
#53131
Autos tema.
1) Daimler.
A reszvenyesek megszavaztak a kereskedelmi gyartas (nehez jarmuvek, teherautok) business kivalasat, es indul a frankfurti tozsden mint Daimer Truck Holding. A Daimler tuélajdonosai kapnak 65% reszt, a 35% marad a Daimler birtokaban, de a Daimler maradekat atnevezik MercedesBenz-re februartol.
Ugy tudom,  a truck busioness kevesbe profitabilis, szoval en nem tartanam meg az uj reszvenyeket.
.
A 2020 profit EPS=4.14$ volt,   iden  4.69   4.04   2.72 negyedevente, szoval hatalmasat ment de tenyleg elkezdett visszacsuszni, es a  Q4 varakozas mar csak 2.50. De igy is,  osszejon iden EPS=14.0, ami magasan tobb mint 11.8, a 2017 eves eddigi rekord profit. PE=7.9, Bv=80, latszolag nem draga.
Dehat nyilvanvaloan a ciklus csucsa kornyeken jar, talan mar tul is van rajta.
.
Arfolyamban elerte a 88 EUR (100$) szintet, ami a 2017 rekord volt, ....es utana akkor vissza is esett.
Szoval, bar az elemzok jovore hasonlo profitabilitast varnak mint iden volt, aki ovatos az itt mar nem vesz bele. Plane, ha latja a USA es Kinai eladasok -30% koruli volumen visszaesest szept-okt,  amit egyelore a vastagabb arazasi lehetoseg eleg jol kompenzal. AZ osztalek 1.6%, ezert nem erdemes tartani.
Egyet kell ertsek berki kollegaval.
.
Ford, GM, Honda, Toyota folyt. kov.
tberki 2021. 11. 13. 11:41
Előzmény: #53128  nyuszibroker
#53130
Szerintem a vw nem csinálja jól (szakmai szemmel)
tberki 2021. 11. 13. 11:41
Előzmény: #53127  pomperj
#53129
Éppen tegnap adtam el az utolsó autógyártómat. VW daimler ford gm sorrendben. Azt gondolom hogy az autogyártók főleg a nagyobbak jó helyzetben vannak mert azt az autó gyártják a hiány miatt a portfóliójukból amin a legnagyobb a haszon. Ezért a profit pozitív meglepik sorban. Szerintem q4-q1 lesz a kijózanodás mindegyiknél mert a gyártád értékesítés közötti csatorna mindenhol üres már azt valamikor fel is fogják tölteni
nyuszibroker 2021. 11. 13. 11:38
Előzmény: #53127  pomperj
#53128
Az autogyártók közül én a VWt nézegetem, lehet, hogy egy korrekcio vége fele járhat, bár nem értek az elemzéshez. Az viszont számomra teljesen érthetetlen, hogy ezek a himi humi "tesla kihívók" de még a tesla is, hogy szállhattak így el, miközben a vw re ami már rendes EV autókat gyárt haszonnal, szériában, meg kb. rá sem néznek. A vezér is teljesen elkötelezett EV irányban...
Előbb utobb ennek is mennie kéne. Szvsz
pomperj
pomperj 2021. 11. 13. 10:28
#53127
1)NG folytatja a lemeno korrekciot, 
Most vagy wave(iii of C) vagy wave(v of C) szakaszban jarhat. 
Lefele at fogja torni  a 4,72 utolso aljat is, mire kesz lesz.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20211113v00xk4hj8.jpeg
.
A gaztermelok, mint Gazprom es SWN,  is korrekcioban vannak, es  van meg boven hely, tovabb esni.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20211113v00xipgw.jpeg
.
2)az Olaj is korrekciozik, 
de egyelore eletben van a sejtes, hogy 79.74 volt (ii) vegpontja, es ujra elindult felfele
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20211113v00xmsq3.jpeg
,
Azonban az Olajtermelok korrekcioja  tart tovabb, lasd a 3 lehetseges ALT esetet,
http://keptarhely.eu/view.php?file=20211112v01xhhpsn.jpeg
.
es tegnap nem tisztazodott semmi
Egyelore maradok a WXY struktura, a legvaloszinubb eset mellett.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20211113v00xzzbxy.jpeg
.
3)A piaci mania uj szintre emelkedett tegnap. 
A 3 napja IPO  bevezetett Rivian EV gyarto, elerte a 132$ arfolyamot, es ezzel 106Mrd$ kapitalizaciot.
Mikozben nincs is bevetele, semmi.   Nyilvanvalo, hogy Teslanak kihivoja lett?
,
Tessek elovasni a maguk szerkesztette profilt. 
" Rivian is an automotive technology company that develops products and services to advance the shift to sustainable mobility. The company creates solutions that redefine traditional automotive economics and remove the pain points of conventional ownership. It also manufactures autonomous electric vehicles intended to offer a comfortable and eco-friendly drive experience."
Vilagos, nem? "redefine, sustainable, comfortable, eco-friendly" a hivoszo. 
De a lenyeg megiscsak az, hogy 100 Mrd$ majdnem annyi, mint a magyar GDP.
Ebbol a maniabol  es eszement penz pazarlasbol  semmi mas nem, csak hasonloan oriasi crash lesz.
,
4)Egyebkent, talan eppen erdemes volna attekinteni a hetvegen az Auto gyartokat, 
foleg a keszlet hiany, chip hiany, es az emelkedo arak miatt megnyilo nagyobb profitabilitas miatti 
potencialjuk fenyeben. Igaz, ott 10 alatti PE szamok lesznek, es az kit erdekel?
pomperj 2021. 11. 13. 10:25
Törölt hozzászólás
#53126
lngnl 2021. 11. 13. 03:31
#53125
#LIACF et tartja meg valaki? Hogy latjatok a chartot, en meglatasom szerint 5 nel lenne egy ellenallas, ti hol adnatok el?
sh0rt0s_r0b0t_v0.42_beta
sh0rt0s_r0b0t_v0.42_beta 2021. 11. 12. 21:16
Előzmény: #53123  Matyi_atya
#53124
Azzal lehet bármit, azé van
Matyi_atya
Matyi_atya 2021. 11. 12. 20:59
Előzmény: #53118  sh0rt0s_r0b0t_v0.42_beta
#53123
Szobalány volt egy hotelban.
bankos
bankos 2021. 11. 12. 20:40
Előzmény: #53121  Boole
#53122
Csupa fül vagyok 🙃
Boole 2021. 11. 12. 20:30
Előzmény: #53114  pomperj
#53121
Van egy olyan érzésem, hogy sok papírban most lesz egy nagy rally kb. 2022. március-május közötti tetőzéssel.

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek