Nem a Teslat, hanem Muskot utalom. :). Marketinges manipulatív. Fog ő meg állni a szenátus előtt, és felelni kényes kerdesekre, és nem lesz akkor már népszerű birkapasztor, mint most.
Valaki irta, hogy utálja a Teslát. Itt az alkalom https://twitter.com/elonmusk/status/1457064697782489088 Nem tudom hogy a ficsúr tartja e a szavát (nem hiszem), de vezetnek a Yes ek, azaz adja el a Tesla részvényei 10%át. Ez a teljes állomány 2.3%a. Bár majd Katie Woods úgyis megveszi tőle.
Bdi index elég jó indikátor nem is néztem mostanában. Jól megleptel. 2016 ban volt a mélypont,bár akkor nem volt gazdasági válság, de a banyaipart agyonverték. . Ha jól emlékszem 4 típusú aruszallito hajónak nézik a foglaltsagat és árát. Es abból átlagolnak.
Ez nem vicc. A vizgőznek köszönhető, hogy a Föld átlagos hőmérséklete 14 fok és nem -30 valamennyi. A vizgőz e legfontosabb üvegházgáz. És valószinűsíthető, hogy a vizgőz stabilizálja az éghajlatot is, mert egy bizonyos koncentráció fölött felhővé alakul és akkor má visszaveri a napsugárzást. EZért nem lesz a global warmingból igazi katasztrófa bármennyit szenvednek a zöldek.
"A Dry Bulk Shipping ETF, BDRY, 2021 oktoberben topot csinalt. A Baltic Dry Index is esesben van. Mar 4 hete esnek, intenziven. Nem lesz meglepo, ha a Commodity arak hamarosan kovetik oket." . Ne haragudj, de ezt bővebben is kifejtened, ha kerhetem. Commodity árak milyen intenzitással követik milyen idointervalumba az eső szakasz. És az olajra vonatkozó közeljövőbeni prognózisod. Azaz kb a következő 3 hónapot felolelo idointervallum . Köszi.
És hol a zöld szemlélet? :) trilliok mennek el felesleges kodszurkalasokra, és zsakutcakra? Kevesebb elektronikai hulladék, sokkal többet segítene a bolygonkon,mint az elektromos autózás, ahol ha számoljuk, a lítium bányászat, környezet terheléset, az akkumulátorok előállításának a lábnyomat, a felhasznált energia(üzemanyag) szarmazasat, szén, gáz, olaj eromuvek Akkumulátorok újrahasznosításat élettartamuk végén. A karorszeriahoz, stb ugyanazok az anyagok kellenek mint a benzines autókhoz,( acél, gumi, üveg, alumínium, stb.. ). Szóval ha mindezek eredőjet szummazuk, kiszamoljuk, kiderül hogy a benzines hagyományos autó semmivel se kornyezetszenyezobb mint az EV. Akkor szvsz az elekrtonikai cikkek, tudatos, hosszabb eletartama, javithatosaga, és a tervezett mérnöki elavulas!!!! , időbeni kitolasa 2-5 évről 10-15 évre, sokkal többet érne mint az EV hype hummbug. Szvsz.
Nem fogyasztói társadalom ez csupán minden baromi olcsó. Régen egy tv pár havi fizetésbe került. Ott megérte germózni vele. Ma azoknál sokkal jobb tvt kapsz 60-80 ezer forintért. Az egyharmad mediàn havi bér. Ha a mai kb 100szor bonyolultabb tvbe beszarik valami akkor ha helyben nem csinálna meg a szerelő akkor az két kiszàllàs plusz az eltöltött idő plusz az alkatrész. Erre egyszerűen nem jön ki a matek. A kocsi dettó németeknél màr nincs lakatos mert mire elkezd rohadni egy kocsi már olyan keveset ér hogy nem éri meg lakatolni. Az meg hogy cserél nem javít hàt nézzél be egy lada motorterébe meg egy mai autóéba. Régen volt huszfele kocsi ma van 500. Ember nincs aki átlátja a reszegysegek működését annyira hogy javítani tudja őket.
Ez a fogyasztói társadalom.Nem javítunk, cserélünk. Minden erre van felépítve. Nálunk a "javító" kisiparos is inkább üzletet nyitott, a javításra olyan árat mond, hogy inkább vesznek újat. Most szereltettem klímát és az egyik ismerősöm megkért, érdeklődjek utána, javítanak-e, mert éppen neki elromlott valami. Odamentek és rögtön látták, hogy a vezérlés ment el. Mondják belső egység csere. Nem lehet javítani? De..... de az munkadíjjal együtt közel annyi, mint az új, ráadásul minimum 3 hét, mire megérkezik a vezérlőegység. A vezérlőegységet nem lehet javítani? .....nem , az más szakma. Az autónál ugyan ez a helyzet, meg mindennél. Nincs javítás, csak csere.
2)Commodity tema. A hosszutavu commodity chart 2020 marciusban volt a melypontjan. Es meglepoen konzisztens, egyforman hosszu ciklusokat mutat az utolso 120 evben. Ebbol lehet nehany kovetkeztetest levonni a mostani ciklus varhato alakulasara is. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20211106v01xjrqbi.jpeg . A 2020 bear piac avege ota, CRB es DBC, a ket leggyakrabban hasznalt commodity index , http://keptarhely.eu/view.php?file=20211106v01xh3og3.jpeg , A CRB indexben a legjobban eddig az energia tartotta fenn magat. Az ipari anyagok, mint Steel es copper, talan mar elobbre tartanak . http://keptarhely.eu/view.php?file=20211106v01xset4p.jpeg . 3)A maritime shipping arak nyilvan kovetik, sot sokszor megelozik a szallitott termekek, commodityk arfolyamat. Es mivel meg erzekenyebben reagalnak a jovobeli foglalasokra es szallitasi igenyekre, igy korai elo-jelzest tudnak adni a commodityk varhato korrekciojara is. A Dry Bulk Shipping ETF, BDRY, 2021 oktoberben topot csinalt. A Baltic Dry Index is esesben van. Mar 4 hete esnek, intenziven. Nem lesz meglepo, ha a Commodity arak hamarosan kovetik oket. , http://keptarhely.eu/view.php?file=20211106v01xbkjj.jpeg . folyt. kov. Nemesfemek
Ma a környezetvédelemre annyit, hogy ha bereped a Samsung tablet vagy a telefon képernyője, akkor nem az üveget, hanem az egész elolapot, ám block cserélik tablet esetében, új készülék ára 90% gyári minőség esetén, telefon esetén meg 65%a az újnak. Ez aztán a kotnyezetvedelem🤣. Ne javítasd meg, hanem vegyél helyette egy új készüléket! És ez a fogyasztó attitűd, és kényszer, az újabb termékek fogyasztására senkit se zavar? Azt kellene támogatni hogy a javítás megérje, anyagilag. Szvsz.
Off2: Kiegészítem annyival, hogy a fa fás része hemicellulózból van nagyrészt amit jelenlegi ismereteink alapján leginkább csak gombák bontanak. A bányászott szén nagy része is azokból az időkből való amikor még ezen gombák nem léteztek, vagy nem fértek hozzá, illetve az ősi kambrium (előtti?) tömeges kihalást is okozó fotoszintetizáló tengeri algákhoz köthető. A trópusokon élő esőerdők is azért kb klímasemlegesek mert az éghajlat (párás meleg idő) miatt kvázi ideális a környezetük mindenféle lebontási folyamatoknak. Ahogy haladsz észak felé, ezek a folyamatok egyre lassabbak. Az élethez szükséges megfelelő arányú szabad oxigén molekulákból ideiglenesen azért elméletileg ki tudunk fogyni, annyi kellene hozzá hogy a felépítő -co2 megkötő- folyamatokat széleskörűen és nagyon akadályozzuk miközben éljük tovább mindennapi lebontó -co2 termelő- életünket. Szóval a faültetés egyfajta puffer, és bár a falevelek minden évben lebomlanak de egy évgyűrű azért felkererül a törzsre :) Viszont mai ismereteink szerint nem a föld kialakulása során keletkezett a mai oxigéndús légkör, az első élet gyaníthatóan anaerob volt. A cyaonbacteria fotoszintetizáló bacik kezdték el a légkört oxidálni.
A gàz azért jó mert el tudod tüzelni a gàzturbinàba ami 60 százalék hatásfokkal megy. Egy atom vagy bármilyen más hőerőmű 33-40 százalék körül tud. Tényleg csak vízzé és co2vé ég el kis kezelés utàn. Az olajban plàne a szénben minden cucc van ott jóval nehezebb a kezelés. A harmadik hogy ezeket a turbinákat elég gyorsan be lehet kapcsolni így kiegészíti a megújuló hektikussàgàt. Ezek a gàz előnyei a többi fosszilissel szemben, és ezért ajnàrozzàk zöld körökben. Ehhez képest épülő hàzunkba be sem vezetjük majd a gàzt 😀
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.