Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pomperj
pomperj 2021. 09. 22. 18:49
Előzmény: #50006  hellforceone
#50020
Igen, nagy technologia fejlodes lesz az EVben, foleg energia tarolasban.
De, ettol meg ugyanannyi energia kell a legellenelast legyozni es a kerekeket forgatni felfele a lejton.
Ugyhogy ezek a fejlesztesek semmivel nem csokkentik az energia igenyt.
Legfelejbb az eromuvekbe tevodik at annak termelese es a Co2kibocsatas
.
2)Nemetorszag, es az EU orszagok egeszen  mashol tartanak, mint mint a vilagatlag. Mint pl. Kina.
Attol, hogy EU+Californiaban veszik az Ev autokat, attol a vilagatlag szennyezeskibocsatas alig valtozik.
A problema megoldasaban a demografia jatszhatnaa a nagy szerepet. De ahhoz sem nyulnak, sehol.
Investor8 2021. 09. 22. 18:32
Előzmény: #50018  pomperj
#50019
Az OTP jövőképét h látod?
pomperj
pomperj 2021. 09. 22. 18:11
#50018
Clint
Clint 2021. 09. 22. 17:08
Előzmény: #50016  bankos
#50017
Sőt, bővítettem a hétfői beverésnél.
bankos
bankos 2021. 09. 22. 16:58
Előzmény: #50005  pomperj
#50016
CPE pakkokat tartjátok?
Zedisdead 2021. 09. 22. 16:57
Előzmény: #50014  exley
#50015
A vulkánkitörések az IPCC szerint hűtik az éghajlatot. Az IPCC szerint az aerosolok elviszik az üvegházgázok melegitő hatásának kb 1/3t. Szerintem meg csak igy tudják fittelni a modelt  a valóságra.
exley 2021. 09. 22. 16:55
Előzmény: #50012  Zedisdead
#50014
Jön néhány vulkán kitörés és megoldja a problémát:) Lesz annyi szennyező a légkörben, hogy ader jankó is elámul:)
Zedisdead 2021. 09. 22. 16:53
Előzmény: #50008  vvince
#50013
A világ olajkinálata nagyon merev. Mert az olajkutakat nem szeretik lezárni, mert azzal könnyen használhatatlanná válnak. Magának a kitermelésnek a futó költsége is alacsonyak. Épp ezért, ha az EVk elviszik az OECD fogyasztás 10-20%át, az a világfogyaszták 6-15%, az nagyon fájni fog az olajpiacnak.
Az olajpiac éves keresleti kinálati ingadozása békeidőben a teljes piac 1-2%-a. Ezek okoznak 30-50% os kilengéseket.
Másrészt meg ahogy irtam hibás az a gondolkodás, hogy a road csak 35% és ez nem is számit.
 Csak ez és a repülés, ami számit, mert ez adja az árazó erőt. Ezért van az hogy az olaj energiaalapon többszörösen olyan drága, mint a kőszén. Ennyi a prémium a folyékony halmazállapolatnak, a szállithatóságnak meg a belsőégésű motorban való felhasználhatóságnak. 
Ha nincs kereslet roadból és repülésből, akkor a vegyipar átáll Natgas vagy szén alapra, mert azt a prémiumot, ami a jelenlegi olajárral jár, azt nem éri meg megfizetni, csak igy hogy kb a melléktermékeket használják fel.
Zedisdead 2021. 09. 22. 16:46
Előzmény: #50005  pomperj
#50012
Igen, csakhogy a politika nem a "világ" CO2 fogyasztását akarja letörni, hanem a fejlett országokét. Mást ugyanis ez az egész egyszerűen nem érdekel. Viszont az olaj nagyrészét a fejlett országok fogyasztják, ez tkp egy luxuscikk.
 Tehát helyes az érv, hogy lófaszt nem érnek el az egész EV mániával, de ennek ellenére meg fogják csinálni, legalábbis nagyon úgy tűnik. És ezzel könnyen padlóra küldhetik a teljes olajipart.
LBalaton
LBalaton 2021. 09. 22. 16:46
Előzmény: #50006  hellforceone
#50011
Mondok jobbat!
Sajnos nem a távolabbi jövőben annyira drága lesz az olaj>üzemanyag,hogy a kutyának sem fog kelleni belsőégésű motorral szerelt akármi ...
Feketefoton1
Feketefoton1 2021. 09. 22. 16:45
Előzmény: #50005  pomperj
#50010

János, szerintem nagyon-nagy átalakulások vannak, én valamennyire No-t ismerem...
az első félévben, az energia 43% származott megújulókból; de 2 éve az még 45% volt,Azt hiszem akkor szelesebb volt az időjárás, azért.ha jól emlékszem a  szenes erőműveik 25%-kal részesednek.
labdaszedo 2021. 09. 22. 16:42
Előzmény: #50006  hellforceone
#50009
Ha baráti áron fogják adni, meggondolom.
vvince
vvince 2021. 09. 22. 16:40
Előzmény: #49998  bimborablo
#50008
És ez az 1/3 is csak a fejlett országok aránya. Ráadásul a teljes Road - a teherfuvarozós átállás még keményebb tészta lesz. Mennyi lehet ez CIS-ben (nem ideértve OECD baltikumot)? Dél-Amerikában? Afrikában? Indiában? Marginális. Ez a front-month-ot olajban még évekig nem fogja befolyásolni szvsz.
LBalaton
LBalaton 2021. 09. 22. 16:37
Előzmény: #49998  bimborablo
#50007
Én is így tudtam.
hellforceone 2021. 09. 22. 16:35
#50006

2035-től (de páran már az előtt) elvileg a legtöbb autógyártó már nem fog belsőégésű motorral szerelt kocsit gyártani. Ha most 2030-at írnánk és  még mindig ez a céldátum (tehát 2035) lenne érvényben ki venne még itt a fórumon hirtelen belsőégésű motoros kocsit? Komolyan kíváncsi vagyok.
A következő 10 évben még olyan technológiai fejlődésen mehetnek át az elektromos kocsik (leginkább az aksik szerintem, de lehetnek hatékonyabb motorok is, különböző kompozit anyagok a kasznihoz, ami könnyebbé teszi és hatótávot növel és és és), amire ma nem is biztos, hogy gondolunk. Tehát a 2035 egy céldátum, de lehet, hogy valójában már csupán nem egész egy évtizede van a belsőégésűeknek. Persze itt most csak az új eladásokról beszélek, nem pedig a már forgalomba helyezettekről, de valljuk be, a drága jó kormányok ki fognak találni olyan eszközöket, amivel lehet, hogy egy 2020-ban gyártott kocsit 2030-ban már sehova nem fognak szinte beengedni vagy olyan adót vetnek ki rá, hogy csak na stb stb stb. Arról nem is beszélve, hogy akár másfajta közelekedési rendszerek is előtérbe kerülhetnek.
pomperj
pomperj 2021. 09. 22. 16:35
Előzmény: #50001  Zedisdead
#50005
A problemat mashol latom.
A vilag energia igenyenek 35% resze van olajbol (minden ami szallitas)
, 30% resze szenbol, es 25% van gazbol fedezve.
Ha barki jot  akar tenni a kornyezetnek, akkor eloszor a szenet kell kivaltani, es azt az energiat potolni.
Igen am, de a szen kivaltasa szel+ nap +nuclear egyutt, az is remenytelenul nagy feladat 10 even belul.
Ha meg hozza az olajat is ki akarja barki valtani EV-vel? akkor a feladat meeg inkabb remenytelen.
.
Szoval a realitason belul maradva az is oriasi  lepes es siker volna, 
hogy ha a szenet kivaltja a vilag, szel+nap+nuclear+gaz eromuvekkel,  15 ev alatt.
Mar ehhez is iszonyu penzt, 100 Trillio dollarokat kell invesztalni.
.
Es meg valami. A kovetkezo 20 evben, kozben kb.40-50%al noni fog az energia igeny.
Az olaj kivaltas kevesbe surgos, es vegkepp remenytelen is, a kovetkezo 15 evben. MAs a fontosabb.
Sot, az olaj kerelet azalatt vegig noni fog.
bimborablo
bimborablo 2021. 09. 22. 16:32
Előzmény: #50001  Zedisdead
#50004
Az electricity-nél én is forgattam a szemem :) 
exley 2021. 09. 22. 16:28
Előzmény: #50002  labdaszedo
#50003
Yellen, Powell már gyúrnak a következő omlásra:) Kína jó terepnek tűnik:) Már turbóztatják az "enola Gay"t egyenesn Pekingre:) Az evergrande-t jól bevitték az erőbe:) A Kína KKP PB csak néz mint szatyorban a hal:) A  8000 éves ferdeszeműk besz@pták:) Ezt most a vuhánért kapták és a 500 millió amerikai halálos áldozatért:) Azt hitték megúszták, most jön a fekete leves:) Ujra lelövik az össze verebet csak hogy enni tudjanak:) Mint Maonál:)
labdaszedo 2021. 09. 22. 16:20
#50002
Egy következő válság tuti hazavágja majd az autó eladásokat és még a meglévők törlesztése is nehézkessé fog válni.
Zedisdead 2021. 09. 22. 16:20
Előzmény: #50000  Zedisdead
#50001
Egyébként fejlett orazágokban az elektricity generationt olajból max úgy tudom elképzelni, hogy a finomitóból a maradék pakurát elégetik szénerőműben. Direkt olajerőmű szerintem nem nagyon van EUban. USAban talán.
Tehát ha nem kell a benzin, akkor azt nem fogják hőerőmüben égetni, hanem nem veszik meg az olajat a finomitók.

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek