Láttam már ilyen piacot. Itt csak az fog nyerni, aki profi TA kereskedő és nagyon rövideket csipked. Aki ennél hosszabbra fog utazni, az le is fel is bukni fog.
Neked biztos nincs elektromos autód,mert butaságokat írogatsz. Ha 1m autós töltene minden nap 60KW-ot akkor naponta 300-400 km kéne autózni. Ennek átlagban jó ha a tizede meg van. Tehát ha mindenki minden nap tölt akkor nem 6000MW hanem csak 600MW-ról beszélünk, ráadásul ez el van osztva napi 24 órára. Nekem van egy Mustangom és egy Leafem. Bp 100km a Mustanggal kb 6300ft az elektromossal kb 230FT!!!! Napelem van a házon ,túltermelek és a plusz energiát használom töltésre aminek a visszavásárlási ára kb19ft/KW. Ebből fogyasz a kocsi dugóban 10-12KW áramot. Imádom a Mustángot, de sajnos jövöre mennie kell, mert egész egyszerüen egy szar a mai elektromos autók mellett.
Igy van. Arrol mar nem is beszelve, hogy az akku elettartamnak is sokkal jobb ha tobbszor kisebb toltest kap. Ha valaki ennyi plusz odafigyelest hozza tud tenni, akkor tulajdonkeppen az akkucseren nem kell gondolkodnia egy darabig. Ezert sem veletlen az az altalanos javallat, hogy az optimalis toltes 20->80%. Minel tobbszor kihasznaljak fullon annal magasabb a degradacio. 80% felett pedig a toltesi gorbe romlik annyit, hogy nem otthon toltve nem illik egy villamon logni amikor a teljesitmeny harmadat veszi fel a kocsi fedelzeti toltoje. Otthon Ejszaka persze mindegy, hogy az utolso 20%-ot masfel ora alatt tolja bele.
Ezért írtam tapasztalatot inkább, hogy a valóságban nem úgy megy a matek. Szinte senki nem tölti minden éjjel 60kwh-t az akkuba, mert az átlag ember 7-10kwh-t használ el egy nap és akkor még fölé lőttem. 17k km-es éves futás körül van a hazai átlag ami napi 50km sincs.
Én nem azt írtam, hogy a hűtőben 3 fázisú motor van, hanem azt, hogy a feszültség ingadozásra tönkremehet. Ott ha kiesik a fázis, csak leáll. Én a kerti szivattyúnál láttam, mikor elfüstölt a 3 fázisú motor, az egyik fázis kiesett.
Hát azért ez nem így van. Amennyiben a névlegesnél alacsonyabb feszültség kerül a tekercselés kapcsaira tekercselés hőmérséklete tartósan megemelkedik, ez a szigetelés gyorsabb elöregedéséhez vezet, s jelentősen csökkenti a motor élettartamát. A hálózati túlfeszültség ugyanígy növeli a felvett teljesítményt, és a motortekercselésekben keletkezik a hőmennyiség megnövekszik. A tekercselés a névleges feszültségre van méretezve. Olvass utána.
Nem tudok komolyabb tanulmányt, csak kis matekot írnák. Magyarországi erőművek bepített teljesítménye 8000 MW. Ez csak a beépített, abból is csak a paksi megy 90%-al a többi még annyival sem. Az autók akkumlátor teljesítménye széles körön mozog, egy Nissan Leaf 24-30 KW, addig egy Tesla model S 85 KW. Normál hatótávhoz azért 60 KW-os akku kellene. Amennyiben nem gyorstöltést számolsz, akkor lehet úgy számolni, hogy 6 KW-os töltéssel 10 óra alatt fel lehet tölteni egy 60-as akkut. Amennyiben éjszakára feltesznek 1 millió elektromos autót a hálózatra úgy, hogy mindegyik csak 6Kw-tal tölt az mindjárt 6000 MW lesz, vagyis már eleve több mint amit tudnának a Mo.-i erőművek és semmi mást nem fogyasztunk, ami ugye nem lehetséges. Jelenleg több mint 3m személyautó van nálunk + busz+ kamion + stb. Nagyvasúti villamos vontatást még nem is számolom /egy Taurus mozdonyon 6 MW a motorok öszteljesítménye/. A mai villamos hálozatok és az erőművek nem erre lettek tervezve.
Ezt én is így gondolom, de most még az EV-k a sláger. Aztán majd készül egy tanulmány, hogy nem sokkal zöldebbek, mint a hagyományosak, csak nem az orrod alá pufogják a füstöt. Elég fura, hogy már annyi intézkedést hoztak a CO2 csökkentésére, de az csak folyamatosan emelkedik. A megújulónál is az van, hogy amit a növény lekötött, azt adja vissza az elégetése után. Így ez csak nullás lehet, de ott van a növény megtermelése, feldolgozása és szállítása, jó nagy lábnyomot hagyva.
Én is erre gondolnék, ha nem a klimatizált lakásban használnánk. Szerintem egy jól működő, jól szigetelt hűtőnek, nincs sokkal több dolga a lakásban, esetleg ha sokat nyitogatják, vagy ha folyamatosan ürítik és töltik.
Ahogy korábban is írtam Én a magam részéről a hidrogén üzemanyagcellás autóban látom a jövőt legyen az akár személyszállítás vagy teherfuvarozás. Nyilván számításokat nem végeztem, de hihetetlen mennyiségű lítiumra lenne szükség ha minden akkumulátoros energiatárolás irányába menne el, főleg ilyen kapacitásokkal amit ma tolnak. Igen tudom valaki mindjárt jön azzal, hogy a tengervízben rengeteg van ki lehetne vonni, de azzal már senki nem foglalkozik, hogy valószínű az nem véletlen van ott abban az ökoszisztémában és annak az eltávolítása hosszú távon milyen következménye lenne az ottani élővilágra.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.