Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szieszta 2021. 07. 20. 11:32
Előzmény: #47153  Törölt felhasználó
#47160

Ha jól tudom, a kripto ökosziszéma mögött is a fiat pénz áll, így annak összeomlását szépen másolná a kriptopiac is. Ez semmi más, mint egy közvetítő dolog, a pénz áramlásának.
Ráadásul a BTC-vel kapcsolatban, a bányásztársaságok egy kis változtatással könnyedén átállhatnak mást bányászni.
Nemrég volt egy interjú, hogy a tömörülésekbe becsatlakozó bányász magánszemélyek sokszor nem is tudják, mit bányásznak és az az átverés, mikor a bitcoinért kapják a sokkal kisebb jutalékot, mikor valóságban egy sokkal jövedelmezőbb coint bányásztak.
Egyik ismerősöm véleménye nagyon tetszett, mikor megkérdezte, mi lenne, ha nem lenne. Semmi:  Minden ugyanígy működne, semmit nem javított az életminőségen. Csak óriási mennyiségű áram lett elpazarolva.
szieszta 2021. 07. 20. 11:19
Előzmény: #47152  Törölt felhasználó
#47159

Teljesen egyetértek, de ezt nem nekem a feladatom megoldani. Ezért gondoltam az akkucserére, ahol nem kell 10 perc alatt feltolni az akksit és nem a teljesen lemerültet kellene feltölteni.
Egy vonalon nagyon sok villamos közlekedik, ahol szintén meg tudják oldani az utánpótlást, de a vasútnál is egymást követik a villanyvonatok, ahol nem 1-2 kilowatt teljesítmény kell. Ráadásul ott nincs egy köztes akkumulátor, amely kiegyenlíthetné a nagy áramingadozást.
Gondolom én, nem spéci szakértőként, csak paraszti logikával.
Törölt felhasználó 2021. 07. 20. 11:17
Előzmény: #47156  LBalaton
#47158
Ennél azért kicsit részletesebb tanulmányra gondoltam :)
LBalaton
LBalaton 2021. 07. 20. 11:16
#47157
Gazpromot meddig várjátok le?
Hol bővítenétek a pakkot?
LBalaton
LBalaton 2021. 07. 20. 11:11
Előzmény: #47155  Törölt felhasználó
#47156
A jelenlegi hálózat sehogy nem bírná a tömeges töltést!!
Törölt felhasználó 2021. 07. 20. 11:01
Előzmény: #47152  Törölt felhasználó
#47155
Nincs valakinek egy komolyabb tanulmányról tudomása, ami azzal kapcsolatos, hogy az EV-k terjedését miként fogja a hálózat bírni, illetve hogy mennyi plusz energia kell a töltögetéshez? Valami komolyabb szimulációra gondolok, nem ilyen újságírók által összebarkácsolt valamire...
Azt érzem, hogy ez kulcskérdés lesz. Az akkuk mellett.
Addig nem nyúlok a témához, amíg ezt nem látom.
Törölt felhasználó 2021. 07. 20. 10:56
Előzmény: #47152  Törölt felhasználó
#47154
Remélem, nem számoltam el, ha Mo-on a mostani üzemanyag fogyasztást teljesen villanyra cserélnénk, akkor kb. 12 Twh többlet áramot kellene termelni/beszerezni és szállítani. A jelenlegi villamosenergia fogyasztás kb 45 Twh.
Törölt felhasználó 2021. 07. 20. 10:53
Előzmény: #47142  szieszta
#47153
Az ökoszisztémának szvsz. valamennyi értéke van.
Az más kérdés, hogy van-e kapocs az ökoszisztéma és mondjuk 1 BTC token értéke között.
Nekem legalább is homályos, ha van ilyen.
Másrészt az informatikai újítások villámgyorsan vesztik el értéküket, és általában a nulla fele tart minden adat alapú dolog ára. Mert irgalmatlan gyors a verseny.
Erre itt is gyakran hívom fel a figyelmet a tech dolgokkal kapcsolatban, amikor összekeverik egy technológia újdonságát az értékével és profittermelő-képességével.
Törölt felhasználó 2021. 07. 20. 10:36
Előzmény: #47146  szieszta
#47152
Azért egy számítást érdemes lenne lefuttatni, hogy mekkora napelempark kell egy átlagos német autópályamegállóhoz, ahol reggeltől estig folyamatosan 5-10 autó tankol max 10 perc alatt 600 km hatótávot, azaz min. 1200 kWh-t.
Félreértés ne legyen én kimondottan elektromos autó párti vagyok, de jelenleg max barkácsolásnak hívnám azt, ami folyik. Ha nem saját napcellámból tölteném az autómat eszembe sem jutna venni most, hogy látom a töltési mizériát.
Folyamatos töltés. Igen. Jó ötlet, amolyan áramszedővel, mint a villamos. Csakhogy egy villamosvonalon max pár szerelvény közlekedik, az autópályán meg sok-sok komoly fogyasztású autó és ne felejtsük a teherautókat. Azt az árammennyiséget oda is kell szállítani, folyamatosan, megállás nélkül. Ha lefeded a Szaharát talán, csakhogy onnan el is kell hozni azokat a fránya elektronokat, Nem annyira egyszerű ez.
szieszta 2021. 07. 20. 10:35
Előzmény: #47149  Feketefoton1
#47151

Mikor befektetési tanácsadókkal van dolgom, általában megkérdezem, hogy az illető milyen portfólióval rendelkezik.
Egyre többször hívogatnak, hogy befektetést ajánljanak. Hitelt is ajánlanak hozzá, meg biztosítást.
Sokszor hazudnak, hogy ők csak ide tették a pénzüket, de egy két kérdés után sokszor lebuktak.
Nagyon sok ilyen üzletkötő szaladgál, akiknek egy betanított szöveg az összes tudományuk. A jutalékból élnek és nem a befektetéseikből.
pomperj
pomperj 2021. 07. 20. 10:18
#47150
CS tema. Kozeledik a Q2 jelentes, ezen a heten varhato.
,
AZ UBS ma eros profit javulast jelentett, 2020-->21 Q2 idoszakra 1.3 Mrd---->2.0 Mrd profit ugras van.
Ez 55cent/sh, szoval ha tart/javul tovabb a helyzet, 2021 EPS=2.1-2.4$/sh varhato,
es az UBS stabilitasa mellett egy PE=10-12 szorzoval az  arfolyam target 21-25$ savban van.
UBS ROE=19%, CET1 tokesitettseg 14.5%,  ez szepen nez ki.
Most az UBS arfolyama 14.5$, szoval, innen  +50-60% emelkedesi potencial van benne.
.
A CS hasonlo piacon dolgozik, a merlegfoosszeg UBS/CS = 1.1/1.3 Trill USD,
tehat  meretben CS kisse nagyobb bank most  (az UBS jelentos lefogyasa utan),
de az uzletagak es deviza-kitettseguk hasonlo.
.
Igy CS-nel, minden felfordulas es allando H1 vezetovaltas ellenere is,  egy  jo Q2 negyedevet varok.
Hasonloan UBShez, 2020--->21 Q2-re ugrasszeru   1.4Mrd--->2.0 Mrd% profitot.
Ezt persze rontani fogjak egyszeri ujabb leirasok, talan 5-700M$ mertekben is.
Ezzel egyutt is, CS realis erteke  legalabb 13-15$/sh,  a pillanatnyi arfolyam pedig 9.5$.
.
Summary.
A  jarvanyok idejen az invesztor legjobb vakcinaja a cash.
UBS es CS a legjobb devizakban, a legstabilabb orszagban, konzervativ bankok. 
A profitabilitasuk erzehetoen javulo. 
Egy UBS+CS reszvenyekbol   50+50% portfolio valsag-gyanus korszakban  jo lehet.
Feketefoton1
Feketefoton1 2021. 07. 20. 10:17
Előzmény: #47148  szieszta
#47149
teljesen igazad van,de azt mégsem mondhatja,hogy vedd ki a bankból a pénzed és vidd haza,mert akkor ő miből élne
szieszta 2021. 07. 20. 10:04
Előzmény: #47145  Feketefoton1
#47148

Hát ha megnézem a legismertebb elemzőházakat, 2008 előtt már nem tudtak mennyi AAAA-t és plusszokat osztani a 2008 ban megbukott, vagy megbicsaklott gigacégeknek. És mennyi lett volna még, ha nem indították volna el a (meg)mentőcsomagokat.
Ennyit a tudományukról.
Fuleee_Bear
Fuleee_Bear 2021. 07. 20. 10:02
Előzmény: #47134  pomperj
#47147
Végül úgy néz ki igazam lett, ott a 77-nél ;)
szieszta 2021. 07. 20. 09:56
Előzmény: #47141  Zedisdead
#47146

Minél több elektromos autó lesz, annál több töltőállomást telepítenek majd. Azt meg nem feledjük, hogy sokkal egyszerűbb áramot vezetni, mint üzemanyaggal ellátni a benzinkutat.
Ha már elektromos autó, nekem az akkucsere állomás lenne járható út, egy napelemparkkal összekötve. De az önvezető funkciónál el tudok képzelni egy menet közbeni töltést. Már az általános iskolában raknak össze olyan robotot, amely egy tollal húzott csíkot tud követni. Hasonlóan lehetne ráállni az útra lefektetett  vezetékre és áramszedővel rácsatlakozni. Talán. :-)
Feketefoton1
Feketefoton1 2021. 07. 20. 09:54
Előzmény: #47143  szieszta
#47145
kb. 60 körüli és a Baader bank van mögötte
Zedisdead 2021. 07. 20. 09:50
#47144
Közben a delta a UKben a peakelés jegyeit mutatja. Nagyon remélem ezután már elérjük azt az állapotot, hogy valaki vagy beoltja magát vakcinával, vagy a delta beoltja őt és elhal ez a rohadt virus.
szieszta 2021. 07. 20. 09:41
Előzmény: #47140  Feketefoton1
#47143
Hát ez elég fiatal elemző lehet, gondolom csak a 2010 utáni "jólétet" érte meg. Nagyon sok ilyen fiatal befektető van, akik már megszokták, hogy csak ki kell ülni a megingásokat. A tőzsdén csak nyerni lehet.
szieszta 2021. 07. 20. 09:34
Előzmény: #47137  Törölt felhasználó
#47142

Látom a kriptotopikban is véleményt nyilvánítottál. Én sokáig voltam ott szinte  a legaktívabb, még a 2017-es  rakétázásnál is szkeptikusként kritizálva a nagy jókedvet.
A legjobb, mikor az okos intézményi befektetőkkel példálózva próbálják igazolni a kriptók jelentőségét.
"Mert a bankok ajánlják".......persze, hogy reklámozzák, hiszen jutalékot szednek. Minek közvetítő, mikor ez egy zseniálisan mindenki által használható csoda? Pontosan az lenne a lényege, hogy nem kell közvetítő, teljesen független, önműködő rendszer.
Az tényleg zseniális, hogy valaki kitalálta, hogy pénzt lehet érte adni, .....egy digitális jel lábnyomáért.
Értéke nincs, ezért az ára bármilyen lehet. :-)
Zedisdead 2021. 07. 20. 09:33
#47141
Azon gondolkodom, hogy mégha meg is történik az elektromos átállás az autóknál, a benzinkutasok akkor is jól járnak. Hacsak nem történik valami gigantikus áttörés a töltésnél, az emberek még több időt fognak tölteni a kutaknál, mint eddig. Emiatt a kutak bevétele nőni fog. Mozikkal, plázákkal, hotelekkel bővülhetnek.

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek