Gondold el, hogy mit jelent a defláció az alacsony kamaton tökig elhitelesedett embereknek. Évtizedeken keresztül a bérük egyre nagyobb részét fizetik adósságszolgálatként. Pár nappal ezelőtt, amikor ez eszembe jutott, akkor jöttem rá, hogy számolni kell a deflációs spirállal. Hiszen a nagytőke így tudja a legnagyobbat szakítani a társadalom többi rétegéhez viszonyítva. Nem lenne idegen ez a g*iség a pénzvilág irányítóitól.
De mondok egy nagyon cinikusat: szerinted a nagytőkének mi az érdeke? Lekaszálták a FED buborékát, most viszont át kéne menni cashbe, és nem lenne jó ha a prolik elinflálnák a könnyen megkeresett pénzt. Ehhez kiválóan jön a deflációs kollapszus. Most majd megkopasztják az elhitelesedett népet a defláció segítségével... Meg megshortolják a buborékot...
Attól, hogy: 1. összecsuklanak a commodityk, 2. összeomlik a hitelezés 3. beborul a lakáspiac 4. a tőzsde és cryptok 5. és mindezek hatásaként a kereslet. De ez egyelőre csak feltételezés.
Az elektromos autók azért drágák, mert a hagyományos autógyártók nem akartak elektromos autót gyártani, nekik nagyonis megfeleltek az eddigi fejlesztések. Aztán jött musk, aki megmutatta, hogy van rá igény, de neki a telektől kezdve, a gyár felépítéséig és a technológia összerakásáig, mindent bele kellett kalkulálnia az árba. Ha ezt egy meglévő gyár átalakításával csinálták volna, nem terhelné akkora költség a terméket. AZ EV-kben az akksi a drága, a többi alkatrész vagy hasonló, de inkább olcsóbb is, ráadásul sokkal kevesebből tevődik össze. Már csak az a kérdés, mikor sokszorozódik meg a gyártási kapacitás.
a masik, amit szerintem talan nem annyira veszunk figyelembe, aza technologiai fejlodes... 14 ev alatt hova fogunk meg fejlodni kerem? Nezzuk meg, hol voltunk csupan 25 evvel ezelott... a tegla Nokianal es hol vagyunk ma?? Persze mar en is irtam korabban, hogy szamomra az nem fejlodes, hogy az Appleba mondjuk mar lassan minden oldalra, meg az elekre is kamerat szerelnek, de azert azt el kell ismerni, hogy ami az aksik kapacitasat illeti, vezetest segito rendszerek es persze az onvezetes, nos, ezeken a vonalakon azert tortent 1-2 dolog. Es ha mondjuk 5 ev mulva valoban lenne egy jol mukodo, megbizhato onvezeto rendszer is?? A technologiai fejlodes az elmult 50 evben exponencialis kepet mutatott es nem vagyok biztos benne, hogy az aktualisan csak Europara ervenyes belsoegesu tilalom 2035-re nem e eri el Amerikat is. Szerintem a megoldas nem abban van, hogy ragaszkodunk egy letunoben levo technologiahoz, hanem probaljuk az ujban felfedezni azt, amit adhat. Ettol fuggetlen mondjuk en sem vagyok E-auto hivo - teljesen mas kozlekedesi koncepcio kellene szerintem -, de a belsoegesuek ideje valoban lejar lassan.
Szerintem 2035-ben már mindenhol csak elektromos lesz. Nem a szabályozók miatt, hanem a technológiai fejlődés miatt. EV most egy sznob, zöld, prémium termék. Ha tömegtermék lesz szépen esni fog az ára. A mostani vevők fizetik meg a fejlesztési költségeket.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.