Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Barcel08 2020. 07. 02. 10:11
Előzmény: #25238  DAXHU
#25240
Igen, de ezeket tartják az intézményi befektetők nagyrésze is jóval nagyobb mértékben. Sztem nem képesek annyira befolyásolni mondjuk az S&P-t mint amennyire a média suggalja.
Barcel08 2020. 07. 02. 10:07
Előzmény: #25235  JeGeMeLOV
#25239
Egyetértek, ezért épít fel mindent a Teslára. Aki jobban utánanézett, a CEO-nak már volt 2 startupja mind a kettő csúnyán megbukott. Minél sikeresebb a Tesla, annál több lesz a Nikola hívő. 
DAXHU 2020. 07. 02. 10:07
Előzmény: #25237  Barcel08
#25238
A popluarity rangsorban elől van a TSLA, AMZN, MSFT amik nagy arányt képviselnek az indexekben. Szóval az indexeket szerintem képesek befolyásolni.
Barcel08 2020. 07. 02. 09:57
Előzmény: #25233  mkbr220
#25237

Sztem a tőzsdét vagy indexeket magát nem tudják nagyon eltéríteni, viszont egyes papírokat iszonyat meg tudnak futtatni.Ez az oldal összeszedi, h mennyi Robinhood user tart bizonyos papírokat.
https://robintrack.net/leaderboard
https://robintrack.net/popularity_changes?hoursAgo=720
Az utóbbi hétben iszonyat nagyot ment a Workhorse. Szépen látszik, h a robinhooderek verték fel. https://robintrack.net/symbol/WKHS
Ha ehhez hozzánézed még a stocktwitset lehet látni, h mire vadásznak éppen. 
Aki pedig el akar merülni a robinhood pokol legmélyebb bugyraiba annak redditen wallstreetbets :)
DAXHU 2020. 07. 02. 09:56
Előzmény: #25233  mkbr220
#25236
A délutáni USA adatokra  húznak még az indexeken. Nincs más lehetőség a hozamok elérésére. Ez nyilvánvaló. A FED, mint lélegeztetőgép ezután folyamatosan ott lesz a tőzsdék mögött, mert, ha kiállna szerintem jócskán lentebb lenne a részvények árfolyama, ezáltal pedig a nyugdíjmegtakarítások nominális értéke brutálisan esne. Ha kell venni fogják a részvényeket is. A másik pedig a megvásárolt vállalati kötvényeket ki fogja visszavenni tőlük? Az érintett cégek a megvásárolt saját részvényeik árfolyamnyerségéből. P/E meg EPS egyéb grafikonrajzolmányok már nem segítenek szerintem. Elinflálják a tőzsdét is. Már nem kell teljesítmény a cégektől, elég az árfolyamok emelkedése.
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2020. 07. 02. 09:53
Előzmény: #25234  Barcel08
#25235
Van egy merész állításom, a Nikola pont olyan kamu, mint pár éve a magyar elektromos kamion, vagy a Sólyom Airways. Már az gyanús, hogy Nikola Tesla nevét veszi fel, hiszen már van egy cég a nevével. Milyen véletlen, pont annak a cégnek a vezérét másolja, akarja szóban túlszárnyalni. Emlékezünk az Estar vezér Soós Csabron fehér garbó, fehér kanapé interjúra, amiben Steve Jobs klónt játszott. Egyik történetnek se lett jó vége. Nagy lufi, aztán pukk. A Nikola 2 even belül az emlékeinkben se marad meg. 
Barcel08 2020. 07. 02. 09:47
Előzmény: #25227  yooio
#25234
A Nikola nagyon érdekes, a CEO nagyon ügyesen próbálja párhuzamba állítani a céget Teslával és magát Elonnal. 
Konkrétan az egyik interjún azt mondta, h egyedül ő képes Musknál is többet dolgozni és meghaladni....
Nekem a hidrogén infrastruktúrával vannak gondjaim, konkrétan semmi nincs belőle most az USA-ban és egyelőre úgy néz ki h soha nem lesz versenyképes a diesellel. Sztem azért ezt a szektort nem fogja tudni úgy megfertőzni a hype mint a személy autókat. Azért az elkövetkező években, kevés cég tudja megengedni, h 20%al több költséget nyeljen be, csak azért h környezbarát technólógiát használjanak. A kisebb kamionos cégek kizárt, h valaha is áttérnek Nikolára vagy Teslára. Ők 5-7%-os marzsal mennek, ez nekik nem fér bele.
Nekem sokkal szimpatikusabb a Hyliion, főleg ez a két lépcsős megoldásuk. Most diesel motorokat át tudnak alakítani hibriddé, ami két év alatt megtérül. Utána pedig kamionokba szerelnek elektromos motorokat ami RNG-t is átalakíthat elektromos árammá. Míg a Nikola, vízből GÁZ felhasználásval csinál majd hidrogént...  
Mindenesetre a nem diesel üzemű kamionok szektora idén nagyon érdekes, rengeteg lehetőséggel.
mkbr220 2020. 07. 02. 09:45
Előzmény: #25226  Tibi0002
#25233
Több helyen olvasom, hogy mekkora a bumm, mennyi az új tőzsdéző, Robinhood...stb, viszont arra látott már bárki tippet/elemzést/elképzelést, hogy ezek a fiatalok mekkora vagyont kezelnek?
Mert én nem láttam, de az a tippem, hogy elenyésző. Azon is meglepődnék, ha a hatalmas vagyon kezelők, hedge fund-ok, Berkshire stb mellett az újonc tőzsdézők akár 1%-ot képviselnének. Van erre bárkinek becslése?
mkbr220 2020. 07. 02. 09:30
#25232

Sziasztok,
tudom kevéssé divat most a natgas, de mit gondoltok az Antero Midstream (AM) nevű cégről?
Fundamentális alapon kevéssé nyúltam volna hozzá, viszont TA alapon egy ideje figyelem. Illetve nemrég pont kijött egy hír, hogy az anyacég rendezte sorait adósság téren.
Bármilyen tippet/gondolatot szívesen veszek.
Hosszabb távon nézve kitört az ékből
http://keptarhely.eu/view.php?file=20200702v00s4s1ev.png
Rövidebb távon pedig csinált egy cup-w-handle-t és utána most fordult 50naposon
http://keptarhely.eu/view.php?file=20200702v00swumy7.png
kozi723
kozi723 2020. 07. 02. 09:20
Előzmény: #25229  Placi82
#25231
Tényleg? Tök durva, hogy így gondolja :) Amúgy tény, hogy a M3 kicsit kopogós, elég minimal design, ami ízlés kérdése hogy kinek jön be és kinek nem. Olvastam én is ezt a rozsdásodás dolgot, ami 20 millióért tényleg elfogadhatatlan (szerintem). Amúgy teljesen egyetértek Veled és Tibivel is, hogy őrületes hype van körülöttük (talán némileg tényleg indokolatlanul). Amúgy alapvetően én sem Teslat vennék, ha most autóra kéne azonnal elvernem 20m-et. Akkor inkább kevesebb mint a feléért egy prémium felszereltségű Ioniq-ot vennék magamnak + a feleségemnek egy Zoe. A maradékból meg 20 napelem a tetőre. :)
Rray 2020. 07. 02. 09:06
Előzmény: #25228  szarvasvadasz
#25230
Szia Vadi!A SPY elemzésedben csak hogy jól értsem (végignézve a hetes, havi chartokat) 3160 fölé emelkedhetünk a mostani rallíban, és onnan indul egy korrekció, jó esetben 2800 ig, rosszban leszúrva 2100-ra?.... és innen nyilván majd 3400 körülre visszaKöszi, Rray
Placi82 2020. 07. 02. 08:56
Előzmény: #25225  kozi723
#25229
Köszi. Én mindenből megprobalok tanulni, azt tudom, hogy a tozsde a jövőt árazázza, csak pont ezt a jövőt nem értem úgy kb. május eleje óta :). Lehet túl boomer vagyok a magam 37 évével, már ehhez :). Amúgy van egy régi ismerősöm, aki nekem nem vetít, és van tesla ja, es ő azt mondta hogy a köv. autója nem ez lesz :)
szarvasvadasz
szarvasvadasz 2020. 07. 02. 07:48
Előzmény: #25129  lighthouse
#25228
De érvényes, nálam nincs változás az SPX-ben, itt találsz egy aktuális SPX képet/kommentárt
yooio 2020. 07. 01. 23:28
Előzmény: #25225  kozi723
#25227
No azert a nemetek temetesevel meg varjunk, europaban inkabb az eu gyartok autoi fognak menni. Aki mercit akar az mercit fog venni, inkabb egy geek reteg vesz teslat, meg a felso kozep tud kiadni 70/80e eurot kiadni kocsira. Nyugat europaban eddig nyomtak a kornyezetvedelmi kvotat, de azert hogy romba doljon eu-ba az autogyartas nem fogjak hagyni. CO2 kvotak hamarjaban vissza lesznek vonva. Kinaba ott a NIO,BYD meg csomo kisebb gyarto. Kamionba ott a Nikola, aki ha osszeall Toyotaval durva lesz... ugyhogy azert nincs ez meg lefutva, de ketsegtelen, hogy jo es meno ceg a Tesla. Szerintem. 
Tibi0002 2020. 07. 01. 23:16
Előzmény: #25224  Placi82
#25226
Még manipulálni sem kell, a tömeg így működik. Ha valamit felkapnak, arra sokan ráröppennek. A Tesla most 200b $-t ér, lehet, hogy 1500b-ig meg sem áll, úgyis az most a divat a FAANG cégeknél :) (Amazon, Apple, Microsoft esetében legalábbis). 
Egyébként szerintem 200-300$-t megér a papír, ha pár év múlva tényleg megvalósul a 20$ eps (ha nem valósul meg, akkor kevesebbre értékelném). 
Szerintem egy új generáció kezdett el tőzsdézni a vírus hatására. Felhúzták a kínai Fangdd Holdings részvényeit, csak mert az üzleti hírekben olvasták a "Faang" kifejezést, holott a kettőnek köze nincs egymáshoz. Most egy ideig az lesz, amit ezek az ifjú titánok akarnak :) 
kozi723
kozi723 2020. 07. 01. 23:05
Előzmény: #25220  Placi82
#25225
Amikor hónapokkal ezelőtt (talán volt fél év is) azon beszélgettünk itt a csoportban, hogy még hova tovább tud esni RIG, akkor egy nagyon rövid, velős és egyben fájó (de amúgy maximálisan igaz) választ kaptam. "a tőzsde a jövő árazza." Nos, Tesla-ra vetítve: a jövő a Tesla, és a piac ezt árazza. Minden bizonnyal túlárazza ez nem vitás, de akárhogy csűrjük csavarjuk ezek a tények. Nagyon kedvelem a villanyautókat, ezért számos csoportban jelen vagyok, és sokat olvasok a témában. Éppen ezért egyszerűen szánalmas és egyben ultragáz hogy egy VW csoport legyárt egy autót, amire nem tud megfelelő szoftvert írni. Emiatt autók tízezrei állnak hosszú hónapok óta és várnak egy szoftverre. WTF? Én értem, hogy nem az új Super Mario-t kell megírni 3 pályával, de azért ugye érezzük, hogy az autógyártás egyik ikonikus résztvevője erre volt képes. Aztán lássuk csak ott a Merci (Daimler), akik 1 azaz egy (EQC) full elektromos járművel tudtak kihozni, induló ára majdnem 31 m ft. Se törekvés, se választék, se semmi, nulla jövőkép, a kvóta miatt csinálták. Audi: igen, elindult valami, remek autó lett az etron, abszolút prémium minőség, de az induló ár valahol 29m ft környékén, ezért nem látsz túl sokat az utakon. BMW: na hát az i3 egy szuper autó, és időről időre tettek a megújulásért, hiszen mégiscsak eljutottak a 120 ah-s akkuig, amivel már egészen használható hatótávot hoztak össze. Az már más kérdés, hogy nagyjából egy fapados légitársaság által is használt keretbe beilleszthető bőrönd fér be hátulra, de városi ugrálásra kiváló. (nem véletlenül terjedt el a REX és a full Electric verzió is) De itt kb. végük is van. Be van harangozva az i4, amit 2021-re terveztek piacra dobni. Lesz is belőle kb 2023. Ahogy a VW mondaná: "két év múlva" :D. A Porsche nem ez a liga, mert a taycan már erősen 35m felett van, szóval ezt hagyjuk. A Taycan egy presztízs autó, ami azért született meg, hogy a megmutassák hogy mire képesek NOLIMIT kiadások mellett. Ez olyan dolog, hogy ki ne tudna felöltözni az Andrássy úton ha a sarkon adnak neki 20 milliót. 
.
Na és akkor térjünk a Teslára. Sok éve használható (elektromobilitási szempontból) autót készítenek, ezek pedig a lehetőségeikhez (gyártási kapacitás) mérten rettenetesen terjednek. A supercharger hálózattal egész egyszerűen úgy verik le a többieket mint vak a poharat. És tudod miért? Mert egy Ionity aki jelenleg EU-ban a legnagyobb kihívó (lehetne), az idióta árazáson keresztül tökön szúrja magát. 280 ft / kWh, ami egy átlagos járműnél 20%-ról, 80-85%-ig töltve, mondjuk valahol 7e ft körüli töltési költséget ad ki. Viszonyításképp kis hazánkban 40 ft körül van 1 kWh-ra. Ezzel szemben a Tesla sok éven keresztül ingyenes töltést biztosított a superchargereken (most már úgy tudom nem az az újonnan eladott modellekhez, de ebben kevésbé vagyok képben). 
.
Továbbá azzal nagyon nem értek egyet, hogy milyen széles a 20 milliót autóra költő vevői bázis. Amikor az utcán sétálok a munkahelyemre azt szűröm le, hogy nincs itt semmi probléma (anyagi). Minden ötödik autó P vagy S rendszámú 15m pluszos verda. Minden bizonnyal persze lízing, azon belül is "vállalkozói" járművel ezek, de egészen elképesztő belegondolni hogy a statisztika szerint 15 év az átlagéletkora az autóknak Magyarországon. Hazánkban is sokkal több Tesla volna, ha megszűnne az az általános (nagyon rossz) beidegződés, hogy akkora kocsit kell venni, amibe beférünk egy 2 hetes síelésre és megállás nélkül lehet veretni legalább Les Deux Alpes-ig. Mert autót a magyar a legrosszabb eshetőségre vesz, hiszen amúgy napi 60-80km-et ingázik az év 350 napján maximum 2 személlyel a kocsival. Nyilván kell az X6 :D Szóval igen, nem kevés 20 m körüli, de egészen sok 12-14 m körüli autó járja az utakat. Aki pedig 14-15m-et odacsap egy autóért, annak nem hiszem hogy gondot okozna a 20m. 
.
A németek. Na hát ők a fenti okokból kifolyólag lassan alulról szagolják az ibolyát. Mert a koreai fiúk (Hyundai, Kia), sőt lassan a franciák is, ár érték arányban jó EV-ket gyártanak. Kona, Ioniq, Zoe.. A Tesla pedig ad ezeknél egy magasabb színvonalú, tehetősebb réteg számára megfizethető autó, aminél 1000-ből 1 rozsdásodik, 100000-ből 1 kigyullad, de tudsz venni bele fingópárnát ha olyanod van :) De azért az elég menő dolog, hogy néhány néhány év múlva amikor bejársz a garázsba akkor egy szoftver upgrade-del megkapod a 4-es szintű önvezetést. Tény, hogy egy Audi A5 kárpitja nem úgy kopog, de akárki akármit mond, nem a 3.0 tdi Quattro a jövő! A Tesla egyébként azért lesz hosszú távon nagyon nagy befutó, mert mire a germánok eljutnak néhány használható és tömeggyártásba adható modellig addigra a Tesla kb holdjárót is gyártani fog. És tudod mi jut a németeknek ebből a piacból? Az 5 év múlva 6-8m ft-os elektromos autók szegmense, illetve tolhatják tovább az FSI-t. A Tesla pedig majd gyártja a 20-30m ft-os kategóriát, addigra pedig már jelentős marge-zsal.
.
Kérdésedre a válasz: nem a jelenlegi funda miatt veszik. Hanem mert jó + menő + innovatív + mindenki ezt venné ha megtehetné. Pont úgy ahogy nem 3210-est használunk hanem inkább i11-et (de írhattam volna bármelyik prémium okostelefont). Én így látom :) 
Placi82 2020. 07. 01. 22:47
#25224
Ok persze. De mindennek van egy ésszerű határa, meg az "egekbe huzasnak is". Egy darabig néztem a Tesla napi mozgását  anno és mindig az első órában rántottak rajta, utána oldalazott a továbbiakban. Arra gondoltam hogy manipulaljak az árfolyamot, és utána a kisbefektetok kapzsisagara játszva, hogy 'ez mindig emelkedik' ,  utána már magától is megy felfelé. Sokan vannak már a hintaban, de sztem egyre többet ültetnek meg bele. Ahogy Schopenhauer az egyik kedvenc filozófusom mondta a kapzsiság az egyik legjobban kiszamithato emberi tulajdonság :). Anno 2016  januárjában az anglo american részvénnyel nagy szerencsém volt 230 as vásárlásával. A Tesla ennek a reciproka, harmadszor már nem nyúlok hozzá, messzire elkerulom:) 
Tibi0002 2020. 07. 01. 22:14
Előzmény: #25220  Placi82
#25223
Amit kérdezel, az a topicnak az egyik fő problémája is egyben, és amire már évek óta többen is felhívjuk a figyelmet, sokak esetében reménytelenül. Attól, hogy te érveket hozol fel valami ellen v. mellett, még a piac gondolhatja máshogy, de mindig a piacnak lesz igaza.  
Ha pedig a piac ugyanúgy gondolja, mint te, az nem azt jelenti, hogy "visszaigazol" téged. 
Ha a piac növekedést vár egy cégtől, jelen esetben a Teslától, akkor az egekbe húzhatja az árfolyamát. Amióta tőkepiac létezik, ez így megy. Az esetek egy részében a várakozás beigazolódik (ekkor fennmarad az árfolyam is), más esetekben pedig nem, és a cucc eltűnik a süllyesztőben. 
A shortolás eleve kockázatosabb a longnál, mivel ott az időt is magad ellen fordítod.
Placi82 2020. 07. 01. 22:00
#25222
100. 000 db autó a legjobb negyedévében, aminek 80% a 3.as modell amin nem sok haszna van a cégnek. Az S és az X modell az  amin szabadszemmel látható haszna is van, töredéke az eladásainak. 
Placi82 2020. 07. 01. 21:54
#25221
Tesla shorton 4000 usd buktam, csak azért nem többet mert észnél voltam. :). Megtanultam soha ne mond hogy " ez a vacak, innen már biztos nem mehet feljebb :). Hihetetlen

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek