Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
berlini
berlini 2020. 02. 12. 14:12
Előzmény: #15536  tberki
#15540
Én már láttam töltésről készült videót a porscheról, amin 400Amper töltési áram volt a kijelzőn.
De ahogy irtam, az elektromos autók már ma is (pedig a forgalomban lévő autók 30-60 kWh-s akkusok és nem 60-100, ahogyan ez várhatóan a követekző években lesz,) viszonylag ritkán töltenek autópályán a villámtöltőknél.)
Logikus lenne persze ezeket az autópályás töltőket úgy felépiteni, hogy nagy napelemes telepeket szerelnek ott fel és az energia tárolásra akkus tárolókat.
Wolfsburgban már pár napja ki van téve az utcára 8db mobil töltőállomás. (Méretre olyan mint egy mosógép) És azokról lehet tölteni.
Boole 2020. 02. 12. 14:05
Előzmény: #15538  Törölt felhasználó
#15539
Ha többször az orvosnak hittem volna, már nem élnék. A józan észnek kell hinni és olyan orvosnak, aki érti a szakmáját. Egy közgazdásznak a szakmája lehet a számviteli ismeretek, attól még nem fog jobban befektetni a pénzpiacokon. Azért mert a technológiához ért valaki és benne dolgozik, a legújabb kutatási eredményeket is ismerheti, de tudása semmitmondó lehet a piaci folyamatokra, a technológia érvényesülésére és annak időbeliségére.   
Törölt felhasználó 2020. 02. 12. 13:56
Előzmény: #15537  Boole
#15538
Nyilván ezt azért osztottam meg, mert egy olyan szakembernek, aki napi szinten az adott technológiával dolgozik, belelát a folyamatokba, a piaci erőkbe, a technológiai korlátokba, több rálátása van a témára mint nekünk. Tudod, én általában ha beteg vagyok, jobban hiszek az orvosnak, mint egy fórumozónak, ha diagnózisról van szó :)
Boole 2020. 02. 12. 13:50
Előzmény: #15535  Törölt felhasználó
#15537
Szerintem ezt felesleges jósolgatni, mert nem a szakértőkön fog múlni, hogy meddig lesz az olaj befolyása jelentős, hanem a technológiai fejlődésen, a természeti adottságokon, az árképzésen és a befolyásolók szándékán (országok kormányzati adminisztrációin, vállalati konszerneken, stb.). 
tberki 2020. 02. 12. 13:48
Előzmény: #15532  berlini
#15536
Kicsi gondolatkísérlet. A Taycan az első olyan elektromos autó ha jól tudom ami 800V feszültséggel tölthető, ha igaz a 250kW, akkor az olyan 312A. 310A-hez az aktuális szabvány min. 120mm2 rézvezetéket ír elő. Ha az elektromos autókban levő akkumulátorok energiasűrűsége meg is nő annyira amennyire szükséges, vajon hogyan épül olyan infrastruktúra ami ezeket a nagyteljesítményű töltőket ellátja elektromos árammal? A jó megoldás egyébként az lenne, ha az áramot azokon a helyeken állítanánk elő ahol felhasználjuk, de annak a hatékonyságát is nagyon kellene növelni ehhez. 
Törölt felhasználó 2020. 02. 12. 13:42
Előzmény: #15530  berlini
#15535
Kétségtelenül van ilyen professzor, elég sok.
De Hanula Barna nem ez a kategória. Kétségtelen, hogy van kapcsolódása német autógyártóhoz, ahol erős a hit (meg az érdek) a robbanómotorban, de nem mondanám lobbistának.
Nálam az egyik autóipari multi elektromos hajtásfejlesztésének vezetője írt egy anyagot, ahol megkérdezett néhány mértékadó külső szakértőt külföldön a robbanómotor- vs. elektromos hajtásról. A következtetés az volt, hogy minimum 20 évig várható a robbanómotor komoly szerepe.
Boole 2020. 02. 12. 13:37
Előzmény: #15529  Törölt felhasználó
#15534
Kb. 10% pluszban fog nyitni az NE, ha nem változik a kép.
berlini
berlini 2020. 02. 12. 13:22
Előzmény: #15528  ragarda
#15533
Nem vagy profi a jóslásban. :)
Először is, nagy összegben mernék fogadni, hogy tévedsz.
Másodszor pedig egy ilyen jóslatot már a görög jósnők is úgy fogalmazták meg, hogy 20 évvel később úgy tűnjön hogy ami bekövetkezett azt jósolták.
berlini
berlini 2020. 02. 12. 13:19
Előzmény: #15523  kozi723
#15532
Egyetértek.
Csupán ott finomitanék, hogy ma már van olyan elektromos autó, a porsche, ami képes 250 kW-os töltést fogadni, azaz ez az autó (nagyobb fogyasztása ellenére) már tud 250km-nyi elektromos energiát 15 perc alatt tölteni.
Ha otthon töltesz, (ez a statisztikák szerint 80% felett van, pedig ma az e-autók többsége nagyon kicsi akkus,) akkor viszont spórolsz időt a benzinkútnál. (Évente pár órát)
Keveset és kevesen utaznak Magyarországon naponta akkora távolságot, hogy azt ne lehetne otthoni napi töltéssel áthidalni.
Az évi egyszeri horvátországi útnál pedig veszitesz oda vissza max 1,5 órát.
Az otthoni töltésnél pedig 100km üzemanyag költsége fogyasztástól függően 400-800ft, ami a dizelesek költségének negyede-harmada.
kozi723
kozi723 2020. 02. 12. 13:18
Előzmény: #15528  ragarda
#15531
Annak én is. Legyen is így, mert tele vagyok olajszervizzel :)
berlini
berlini 2020. 02. 12. 13:12
Előzmény: #15515  fatihszultan
#15530
Nem lobbista, egyszerűen csak buta.
Van ilyen professzorban is. :)
Törölt felhasználó 2020. 02. 12. 13:08
Előzmény: #15519  pomperj
#15529
NE likviditási tartalékai és meglevő hitelkerete 2021 végéig biztosítja a fizetőképességet. 21 év végén kell leülni a hitelezőkkel tárgyalni. Ha addig tud javulni a helyzet, akkor esélyes a túlélés. De ez a pont nem jelenti az automatikus fizetésképtelenséget.
Ugyanakkor szerintem ez már az igen erősen spekulatív kategória, mondom ezt úgy, hogy nekem van belőle (igaz csak szerényebb mennyiség). A magam részéről a VAL-t jobb befektetésnek látom, igaz, úgy hogy 2024-ben igen komoly likviditási rés keletkezik nála, amit ha addig nem javul semmi, aligha lehet befoltozni. 3 év azért sok idő.
Belinkelném az elemzést, ahonnét a fentiek származnak, de továbbra sem találom (és már nem is fogom). Az biztos, hogy szakmailag korrekt elemzés volt, a dátumok azért nem 1000%-osak, mert emlékezetből írom.
ragarda
ragarda 2020. 02. 12. 13:07
Előzmény: #15523  kozi723
#15528
Mindenkinek igaza van, de én minimum 20 évet jósolok még az olaj egyeduralmának!
Törölt felhasználó 2020. 02. 12. 12:57
#15527
Egy ábra az olaj jövőjéről.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20200212v00rv523z.png
Hozzáteszem: az Exxon Energy Outlookjából származik, így mivel minden szentnek maga fele hajlik a keze, nyilván némileg optimistább az olaj kilátásait tekintve.
Két dolog látszik: az olaj és a gáz sztorinak nincs vége.
A technológia szép dolog, de a gazdasági diffúziója a gazdaság tehetetlensége miatt időigényes. Tehát aki 5 múlva azt várja, hogy az olaj senkinek sem kell, az nyilvánvalóan téved.
pomperj
pomperj 2020. 02. 12. 12:31
Előzmény: #15523  kozi723
#15526

Es a korai adaptaloknak, mint az e-autosok, neha  van addicionalis mulatsaguk is.
En pl. elvezem, hogy be lehet allitani, hogy az auto erzekelje a kornyezetet, es riasszon, plusz vegye fel a videot.
Es jot mosolygok a parkoloban elmeno kollegakon, amikor a videot megnezem, ahogy hirtelen felre ugranak, amikor annyira kozel mennek el az auto mellett, hogy beindul a teljes ereju riasztas.
Nagyot ugranak, aztan korulneznek hogy ki csinalta, aztan kicsit gondolkodnak, aztan rajonnek hogy a Tesla magatol  is tud ilyent;-)
Boole 2020. 02. 12. 12:27
Előzmény: #15521  ragarda
#15525
Vagy az akkukat fogják cserélni, mint az elemeket.
kukker 2020. 02. 12. 12:11
Előzmény: #15522  gou
#15524

"Mi van ha mégsem csak a válása miatt? "
Hát mivel csúcson az USA tőzsde és csúcson a cég részvénye, mikor szórná el?
A válásról a megállapodás már volt talán már fél éve is(?), miért várt volna vele eddig?
kozi723
kozi723 2020. 02. 12. 12:06
Előzmény: #15521  ragarda
#15523
Ez mind mind igaz amit írsz. Ugyanakkor el kell fogadni, azoknak a személyeknek köszönhető a technológia fejlődése akik még a teljes kiforrottság előtt (pl. most) EV-t vesznek. Ha senki nem vesz, ha senki nem tesz bele (ergó nem vesz most 10 millióért EV-t), akkor még lassabb lesz az elterjedés. A töltőhálózatra igazából csak az Ionity kezdeményezést hoznám fel ellenpéldaként. Sajnos az már sajátos probléma, hogy hazánkba egyelőre kevesebb jut, mint nyugat EU-ba. Hogy mennyi idő alatt töltöd, arra pedig: ez a problémád kizárólag hosszútávon áll fenn. Ha napi 100 km-t mész, és otthon tudsz tölteni, akkor nem kell várnod semmi, mert éjszaka tölt. Az év 10%-a jelent plusz terhet, mert valóban 30-40p lesz a töltésidő mondjuk 250 km-ként.  Ha napi 250 km-t ingázol, akkor természetesen tényleg alkalmatlan számodra egy EV. Na mindegy, nagyon off topic lett. :)
gou 2020. 02. 12. 12:03
Előzmény: #15521  ragarda
#15522
ragarda
ragarda 2020. 02. 12. 11:40
Előzmény: #15515  fatihszultan
#15521

Ezt a videót akartam berakni egy hete, de teljesen ki ment a fejemből.Nézzétek végig, érdemes!
Amíg nincs meg a szükséges technológia ahhoz, hogy egy töltőhelyen annyi idő alatt töltsem fel az autómat mint amennyi idő alatt a hagyományost megtankolom, addig az elektromos nem lehet alternatívája a robbanó motorosnak + a hatótáv! Arról nem beszélve, hogy mekkora infrastruktúra (idő ennek létrehozásához) kell + áram a töltőhelyek kialakításához!

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek