Engem izgat, mert tortenetesen leszarom az opi arfolyamat viszont, viszont rohadtul nem szeretnem hogy a unokaim is fizessek ennek a vautvonalnak a szamlajat. Tul sok ertelme nincsen ennek, azon kivul hogy el lehet verni egy csomo lovet. Ja es nem hiszem hogy a opi arfolyama holnapol jelentosen elengednek. Ha az lett volna a cel akkor nem pentek fél öt fele irjak meg az indexen a hirt.
En nem tudom honnan veszitek a vasutvonallal kapcsolatos informaciotokat, de hogy nem a szakmatol, az krva biztos. Olyan magabiztos kommentek repkednek, lathatoan csak politikai elfogultsag altal taplalva, hogy az beferne a hahota magazin hasabjaira. A pireuszi kikoto 51%at birtoklo kinai Cosco vallalat magyarorszagi kepviseloje mar lenyilatkozta joval korabban, hogy szamukra a Budapest-Belgrad vasut fejlesztese irrelevans eljutasi idot tekintve. Nekik az a par ora sporolas rendszerszinten semmit nem befolyasol, hiszen a hatarokon sokkal tobbet kell allnia a vonatoknak. Masreszt fontos tudni mik azok az RFC-k. Ezek olyan EUs vasuti aruszallitasi korridorok, amik meghatarozzak a aru utjat az EUban. Pireuszbol Budapesten keresztul Europa nyugati felebe mar mukodik egy ilyen korridor, de az Bulgaria es Romania fele megy (RFC7), kikerulve a belgradi szakaszt. Van egy 10es szamu korridor is, ami merolegesen metszi a 7-t es a horvatokon, szlovenokon keresztul Ausztriaba tart, ismet kikerulve a felujitando szakaszt. Ahhoz, hogy a Budapest-Belgrad-Athen szakaszt kozvetlenul beinditsak, egy uj korridorra lenne szukseg, amit velhetoen az EB nem fog jovahagyni, mert ujabb korridorokat nem kivannak letesiteni, ezt kinyilatkoztak. Innentol szamtalan nemzetkozi meccsre lesz szukseg, hogy ez a vonal valahogyan bekapcsolodjon a mar meglevok verkeringesebe, de egyik EUs orszag sem fog bologatni ahhoz, hogy oket kikeruljek. Illetve az Athenhoz vezeto uton ott van Eszak-Macedonia is, ami nem hogy nem EUs, mint Szerbia, de vasuti fronton netto katasztrofa a szabalyozottsag es az infra. Itt kerem arrol van szo, hogy kedveskedni akarunk a Kinaiaknak, aztan vagy osszejon vagy nem, de jelenleg szamos nehezseg fogja gatolni a szakasz beindulasat, nem hogy a megteruleset.
Pontosan! 2009. március 9-én senki sem tudta, hogy az a nap a válság fordulatának nagy napja. Sőt, csak hónapok múlva derült ki. Mi sem tudhatjuk mikor fordul meg az Opi végleg felfelé, hiába ülünk rajta azon a napon is. :)
Mivel már több mint öt éve regisztráltál ezért megírom neked, hogy mi az üzlet abban ha kínai vonatok átmennek az országon. Görögországi kikötők a kínaiaké vámszabad terület. Ugyanaz mint Németországnak ha Hamburgban rakodják ki a kínai árukat. Ott kerül vámolásra hisz EU-n belül szabad az áruk mozgása is . És ezért gáncsolták nyugatról ezt a vasútépítési projektet, szintúgy a gázvezetáket is. Hisz lassan a második is üzembe áll Németországba amin furcsa múd nem svájci gáz áramlik :).
Igen. A fanyalgók mintha azt hinnék ezen a vasúton majd csak kínai árukat lehet szállítani,mást nem. :) A fejlesztés közvetett hatásait teljesen alábecsülik.
No meg az idő. Az egyik leggyorsabb vasúti pálya lesz. És az idő az sok pénz! Főleg az élelmiszerek szállításánál. Ezzel a vasúti pályával eláraszthatjuk európa egy részét kínai termékekkel, no és persze fordítva.
OPUS Global Nyrt.