Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pomperj
pomperj 2017. 08. 06. 11:39
Előzmény: #438  peggy01
#440
Ideje ujra ranezni: link Talan mar a kritikus kitoresben van, es most jon a legszebb (3 of 3) hullam. Gyanus, hogy ez a szamozas jo. A lithiumosok mind mennek, LIT chartja is szep: link
Boole 2017. 07. 27. 10:54
Előzmény: #437  pomperj
#439
peggy01 2017. 07. 26. 23:30
Előzmény: #437  pomperj
#438
Köszönöm, ilyesmire tippeltem én is. Most éppen nincs LAC-om, de követem a mozgását, és, ha igazából beindul, visszaszállok. Nem volt rossz befektetés, dupláztam vele.
pomperj
pomperj 2017. 07. 26. 14:24
Előzmény: #436  peggy01
#437
A Lithium energia. Szerintem az Energia mufaj recovery indult meg, es az viszi magaval a lithiumot, olajat, gazt. szenet, a rezet es rezbanyakat, ....es az urant (!) is. Ezz a recovery szinte mindenben duplazhat; es a lithiumban uranban triplazhat.
peggy01 2017. 07. 26. 11:47
Előzmény: #434  peggy01
#436
Közben olvasom nátriumról van szó. De mitől ugrottak meg hirtelen a lithiumos részvények? LAC pár nappal ezelőtt még az 1 évvel korábbi árfolyamán volt. Olaj, szén részvények is sokat mentek.
kukker 2017. 07. 26. 11:23
Előzmény: #433  pomperj
#435
Nem, persze, de nem is erről szól a dolog. Mint ahogy a mostani belső égésűeknél, teletölteni mindenki pár perc alatt a rendeltetésszerűen erre kialakított nagy kapacitással rendelkező üzemanyagkutakon csinálja a dolgot, otthon maximum egy 5 literes kannából beletöltöget annyit, hogy a kútig elérjen, ha nagyon bukó a helyzet. Tehát itt is ez lesz. A lakások maradnak még jó sokáig ugyan azon a kapacitáson, tehát lesz a 8-10 órás otthoni , kb 150km/re elegendő esti/éjszakai töltés átlagban. (Szerintem ez a reális hálózati illetve műszakilag - a lakások kábelezésére illetve bekötésére/kapacitásra jellemző - átlag érték.) A nagy és normális töltést meg ugyan úgy, mint a belsőégésűeknél is most van, nagy üzemanyagkutaknál lehet csak értelemszerűen véghez vinni. Ahogy nem reális több száz/ezer literes földben lefektetett tartályok a megfelelő töltőpisztollyal az otthonokban, hanem csak az 5 literes kis kannák, úgy nem reális a több száz Kw-os hálózati rendszer és kapacitás az otthonokban, természetesen.
peggy01 2017. 07. 26. 11:08
Előzmény: #433  pomperj
#434
A LAC is emiatt ment fel? Különösebb hírt nem találtam.
pomperj
pomperj 2017. 07. 25. 13:01
Előzmény: #432  kukker
#433
OK, elismerem, ezt meg lehet csinalni par helyen. De ez meg mindig csak 1/20 resze annak a teljesitmenynek, amit a cikk ir (!) Autopalyak menten lesz ilyen, es 20 perc alatt feltolt. Nade, otthon, minden haz garazsaban? Praktikusan kizart. Ja, kene nehany apro atomeromu is hozza. Tegyuk fel egy percre, hogy az 50 M nemet autot naponta fel kell tolteni, 50KWh-val. Akkor az 2500 GWh. Tudod, hogy az hany Paks? megmondjam? ugy 1250 db.
kukker 2017. 07. 25. 12:24
Előzmény: #431  pomperj
#432
350 kW-os töltő a Porsche-től Ugyan a Porsche elektromos autója még várat magára, de a Mission-E minden eddiginél gyorsabb töltéséhez szükséges infrastruktúra kiépítését már megkezdte a gyár. A napokban a berlini Adlershof kerületében található Porsche szalon parkolójában helyezték üzembe a világ első 350 kW-os töltőoszlopait. A parkolóban 2db AC és 2db DC oszlop is található, a berendezések folyadékhűtéses kábeleit a svájci HUBER+SHUNER biztosítja, amelyek végén CCS csatlakozókat találunk. A rendszer képes 400A áramerősség átvitelére a180 – 950 V feszültségtartományban, így a töltési teljesítmény akár a 350 kW-ot is elérheti. Szerencsére a Porsche mérnökei gondoltak a jelen járműveire is, így a ma elérhető, 50kW – 150kW-os töltőteljesítményt kezelő, 400V-on üzemelő villanyautók is gond nélkül tölthetők az oszlopról. Nem csak a folyadékhűtésű kábel jelent különlegességet – a mindössze hét kilónyi, nem különösebben vastag vezetéket megfogva érezni is lehet a szigetelésében futó folyadékcsatornákat, amelyben glikol-víz keverék áramlik és amellyel télen melegíteni is lehet a kábelt a könnyebb kezelhetőség céljára – hanem a töltőállomás trafója is egyedülálló műszaki megoldás. Az egyes töltőberendezések saját szekunder tekercseket kaptak a középfeszültségű primer tekercsű trafón, így az összes HPC CCS fejen (high power charging CCS –a 350 kW-os töltési technika) mindig levehető a teljes teljesítmény, nem úgy, mint a Tesla SuC állomásain, ahol gyakran osztozni kell a teljesítményen . Azon Porsche kereskedéseknél, ahol a mérnökök nem tudják megoldani a középfeszültségű áramvételezést, ott pufferakkukat használnak majd annak érdekében, hogy a teljes teljesítmény rendelkezésre álljon. A berlini állomást várhatóan ősszel nyitják meg és a használata mindenki számára ingyenes lesz. A német Elektrive értesülései szerint pedig a következő 350 kW-os töltőket már elkezdték telepíteni a Porsche amerikai központjában, Atlantában.link
pomperj
pomperj 2017. 07. 25. 12:10
Előzmény: #427  kukker
#431
Nekem ez a "par masodperc alatt feltoltheto" marhasagnak latszik. Tegyuk fel, hogy csak 50KWh-t kell betolteni az autodba. Az 1 perc alatt 50*60=3000KW teljesitmeny.Van igen jo teljesitmenyu villanyorad odahaza? Mondjuk 30 KW-os? Akkor csak meg 99 db olyan kell. Meg a falakban 100 ujabb olyan drot vastagsag. Vagy vegyel egy eromuvet, es tenyleg megvan a toltese par masodperc alatt. 5 ev mulva piacra dobjak? Addigra mar nekem is lesz Tesla, addigra lecserelem a BMW-t es Audit. A tobbi problemat most hagyjuk.
kukker 2017. 07. 25. 11:15
Előzmény: #429  eurocent
#430
Nátrium is lehet. Emiatt sokkal hozzáférhetőbb és olcsóbb. De a kezdeténél van a dolog. “The glass electrolytes allow for the substitution of low-cost sodium for lithium. Sodium is extracted from seawater that is widely available,” Braga said. link
eurocent 2017. 07. 25. 11:11
Előzmény: #427  kukker
#429
Azt lehet tudni, hogy melyek a "szilárd test akkumulátorok" alkotóelemei?
kukker 2017. 07. 25. 11:01
Előzmény: #427  kukker
#428
Reuters eredetije: link
kukker 2017. 07. 25. 11:00
Előzmény: #331  kukker
#427
Mai cikk a PF-en, a Toyota errefelé tendálna, a szilárd test akkumulátor irányába: Teljesen újrarajzolná az elektromos autók piacát a Toyota2017.07.25 10:11Új típusú, a hatótávolságot jelentősen növelő, a töltési időt mérséklő akkumulátort és az ezekkel ellátott elektromos autókat fejleszt a Toyota, amelyek 2022-ben kerülhetnek kereskedelmi forgalomba. Japán legnagyobb autógyártójának kimondott célja, hogy közelebb kerüljön a piacvezető márkákhoz, a Nissanhoz és a Teslához. Teljesen új platformon épít elektromos autót a Toyota, amely az úgynevezett szilárdtest akkumulátor technológiának köszönhetően mindössze pár másodperc alatt feltölthető lesz - írta a Csunicsi Simbun japán napilap értesüléseire hivatkozva a Reuters. A napjainkban gyártott, lítium-ion akkumulátorokkal feleszerelt elektromos autók (EV) feltöltéséhez ezzel szemben 20-30 percre van szükség még a gyorstöltőkkel is, és tipikusan 300-400 kilométeres távot tudnak megtenni egy töltéssel. A hírek alapján az új fejlesztés alkalmas lehet arra, hogy a társaság "bakugrást" hajtson végre riválisaival szemben, ugyanakkor ma még kérdés, hogy mennyire tud majd megfelelni a sorozatgyártás által megkövetelt szigorú minőségi ellenőrzéseknek és a megbízhatóságra vonatkozó elvárásoknak. A konstrukció sikerét ma még az is bizonytalanná teszi, hogy a tervezett piacra dobásig rendelkezésre álló öt év alatt rengeteg új fejlesztés valósulhat meg a területen. Az eddig napvilágot látott információk szerint a szilárdtest akkumulátorok szinte minden tekintetben túlszárnyalják majd a lítium-ionos "elődeiket", így ezáltal az újabb elektromos autók nem csak nagyobb távolságot tehetnek majd meg egy töltéssel, de az biztonságosabb megoldást is jelenthet majd, mint a jelenlegi megoldás. link
pomperj
pomperj 2017. 07. 19. 07:24
Előzmény: #424  Pandix
#426
1)A Lithium varhato kereslet-alakulasa es a Lithium ara: link A DB szerint 7 ev alatt megharomszorozdhat a kereslet. 2)Az LACDF Cauchari project halad elore. Az uj prezentacioban nincs sok ujdonsag; a legfontosaabb az. hogy a projektalt termelesi koltseg lithium-carbonat, 2500 USD/tonna. A fenti ar-gorbevel erdemes osszevetni. Egyebkent a 2500USD/t koltseg a legolcsobb termelesi koltsegek kornyeken van; most az eves 350e tonna termelt mennyisegbol kb. 100e tonnat tudnak ezen az aron banyaszni. A tobbi dragabb.
Törölt felhasználó 2017. 07. 19. 04:07
Törölt hozzászólás
#425
Pandix 2017. 07. 05. 23:41
Előzmény: #421  pomperj
#424
Lithium Americas continues development work at Cauchari 2017-07-05 11:50 ET - News Release Mr. Gabriel Rubacha reportsLITHIUM AMERICAS PROVIDES CAUCHARI-OLAROZ DEVELOPMENT UPDATE Lithium Americas Corp. is providing an update on the Cauchari-Olaroz lithium project in the province of Jujuy, Argentina. Cauchari-Olaroz is 100-per-cent-owned by Minera Exar SA, a 50/50 joint venture company between Lithium Americas and Sociedad Quimica y Minera de Chile SA (SQM). On Thursday, June 29, 2017, senior executives from Minera Exar, Lithium Americas and SQM attended a meeting in Buenos Aires with government officials from Argentina, including the president of Argentina, Mauricio Macri, and the governor of the province of Jujuy, Gerardo Morales. All parties reaffirmed their commitment to support the development of Cauchari-Olaroz. Gabriel Rubacha, Lithium Americas' president of South American operations, commented: "We are receiving full support from the federal and provincial governments, and we are very pleased with the progress we are making on the development of the project. There are over 100 people on site today, and the Minera Exar organization is growing with the recent recruitment of additional executive level personnel. Minera Exar is proceeding with the development of the project and progressing with the early construction activities following a timeline target of being in production by 2019." Patricio De Solminihac, chief executive officer of SQM, commented: "We were pleased to meet with Mr. Macri and Mr. Morales to discuss the importance of Cauchari-Olaroz, and the shared responsibility and mutual benefits of investment and timely execution of development. We shared with the president our plans for capital investment and employment, and the construction timeline to achieve our production targets. SQM is firmly committed to the advancement of the project and to the success of Jujuy-based Minera Exar." Project update: Increased activity at site: Development activity currently continuing includes the campsite construction, additional hydrological tests, drilling campaigns and testing pond liner materials at site. Engineering and procurement continuing: We are developing the detailed design as well as working with the evaluation of the first construction packages. Development schedule remains on track: The construction of the first stage of 25,000 tonnes per annum of lithium carbonate production capacity is expected to be completed in 2019. Strong support from Argentine government: The Environmental Impacts Report for Exploitation (EIS) issued in 2012 is in the process of being updated. In March, 2017, the provincial government of Jujuy reaffirmed in a letter that the EIS issued in 2012 is still valid and states that "[...] construction may commence on the necessary infrastructure approved in this permit, without prejudice to future adaptations and updates that the mining operator performs with respect to the mining project, which are subject to the analysis of this authority." Over 100 employees in Argentina: Minera Exar currently employs over 100 staff in Argentina with recruiting for additional staff and executives continuing. Total direct employment during the two-year construction period is expected to total over 1,000 people. Financing update To finance Lithium Americas' share of Cauchari-Olaroz capital costs, on June 7, 2017, Lithium Americas closed on the strategic financing with GFL International Co. Ltd., a wholly owned subsidiary of Jiangxi Ganfeng Lithium Co. Ltd., agreeing to provide $172-million (U.S.) in financing. With respect to the second financing of approximately $112-million (U.S.) from BCP Innovation Pte Ltd., a wholly owned subsidiary of Bangchak Corp. Public Company Ltd., closing is expected to occur around mid-July. As part of the Bangchak strategic financing, Chaiwat Kovavisarach, Bangchak's president and CEO, has been included in the management slate for the board of directors to be elected at the company's upcoming annual general meeting on Aug. 14, 2017. About Lithium Americas Corp. Lithium Americas, together with SQM, is developing the Cauchari-Olaroz lithium project, located in Jujuy, Argentina, through its 50-per-cent interest in Minera Exar. In addition, Lithium Americas owns 100 per cent of the Lithium Nevada project (formerly Kings Valley project) and RheoMinerals Inc., a supplier of rheology modifiers for oil-based drilling fluids, coatings and specialty chemicals. We seek Safe Harbor.
pomperj
pomperj 2017. 07. 03. 16:37
Előzmény: #419  pomperj
#423
Egyelore tartanak a lithiumbanyaszok menetkozi korrekciok. Eleg nehez jol megitelni, hol tartunk, es nem is egyformak. ALB es LIT estek -10% korul, de meg a trendvonal support folott van. Az SQM viszont letorte. Egyelore az (a-b-c) korekcios hullamokbol az (a) talan a vegehez kozeledik, eshet meg egyet vagy kesz. Itt kezdodhet a (b) hullam felfele. link De a korrekcio valoszinuleg meg nincs kesz; azonban ha felpattan a trend supportrol, akkor megis.
Törölt felhasználó 2017. 06. 27. 19:24
Előzmény: #421  pomperj
#422
Szia! közben megtaláltam az okot. esett mert az egyik (ez 3.ik) szállítmányát visszanyomták mert a lithium tartalom alacsonyabb volt a szerződésben foglaltnál. Kanadában egyetértünk, szerintem is halálra van ítélve az egész. Még a LAC-on gondolkodok, lehet beleveszek (GXY-t és LAC-ot akartam venni felesbe) mindkettőbe, de egyelőre a brókerrel kell szenvedni mert szerinte az otc-n megvett papírt nem lehet eladni kanadában vagy ausztráliában... :D (Nem ADR-ról van szó egyiknél se.)
pomperj
pomperj 2017. 06. 27. 16:54
Előzmény: #420  Törölt felhasználó
#421
Szia, nem kovetem GXY-t.Keveset tudok rola; amit lattam eddig, az kb, olyan mint LACDF 1-2 evvel ezelotti allapota: megszereztek 4 kulonbozo helyen banyaszati jogokat de nincs penz tovabb haladni.Keresnek partnereket, hogy beinditsanak valamit ami termel is. Azt gondolom, hogy a kinai probalkozast eladni jo idea volt. En egy fillert se tennek a Canadaba se. Fokuszalnek az Andokra, es talan megprobalnam az austral mezot kicsiben. De eloszor meg kene szerezni BHP-t fo partnernek. 2)LAC-nal nem latok uj hirt jun. eleje ota. Mostanaban kellene kezdodni az epitkezesnek, de egyelore se kep se hang. Andokban tel van, ott fonnt most -8 fok ejjel, az utak fagyottak, most lehet szallitani teherautokkal reggelente. Jo lenne a jovo heten a munka megkezdeserol hallani.

Topik gazda

werkaz
4 2 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek