Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
tberki 2017. 01. 07. 14:29
Előzmény: #239  kukker
#240
Addig ne vegyel levegot :D

Tovabbra is szamithatsz ra hogy megcafolom az epuletes marhasagaidat kedves baratom.
kukker 2017. 01. 07. 14:13
Előzmény: #237  tberki
#239
"Sajnos ismet gondjaid vannak a szovegertessel de ez nem lep meg. "

Persze, egyértelmű.

Neked meg továbbra is a károgó varjú szerepe jut folyton, ennyi marad meg belőled itt már, az a senki egy inci-finci fórumon, aki megmondja, hogy mekkora hibák vannak az elektromos autózásban, mert csak, mert ő aztán tudja.

Senki vagy a dologban, rinyálhatsz, károghatsz, magyarázhatsz itt, a világ meg a történelem magasról rád fog kakilni az innovációban, a fejlődésben.
Amit te ide írsz, az kisebb mint a légypiszok.
Érdektelen.
Ami lesz, az az, amit én várok.

A te irományaid itt egy évtizeden belül a röhej és az ostoba szkeptikus okoskodók/megmodóemberek táborát fogja erősíteni a Google-keresője számára....

Törölt felhasználó 2017. 01. 07. 14:08
Előzmény: #233  tberki
#238
rögös út lesz, játszogassanak csak vele. :)

statisztikát meg később amúgy is mindenki olyat hazudik majd magának és a világnak, amilyet akar... lásd pld. az örök vitát: "Melyik biztonságosabb? A légi vagy a közúti közlekedés?"

))

tberki 2017. 01. 07. 13:56
Előzmény: #234  kukker
#237
Sajnos ismet gondjaid vannak a szovegertessel de ez nem lep meg.

Illetve - és egyébként - amikor lezuhan egy repülő a gép hibájából, akkor mi is történik?
Hmm?

Hat pont ez az, kicsivel tobb mint egy autobalesetnel. Es miutan a szamossaga a repulobaleseteknek kevesebb a kivizsgalasok eredmenyeibollevont kovetkezteteseknek azonnal hatasuk van a gyartastechnologiara es az atvetellel szemben tamasztott kovetelmenyekre.

Van ma ilyen az autoiparbar uzemszeruen?
McDee 2017. 01. 07. 13:56
Előzmény: #224  pomperj
#236
Nagyok a várakozások: link

P/E: 54 (historikusan 15-20), P/S: 10, P/B:10

Bő fél év alatt csinálta meg ezeket az extremitásokat
kukker 2017. 01. 07. 13:44
Előzmény: #234  kukker
#235
Szoftver, természetesen.

Illetve a hardver alatt értem:
- érzékelők/tájékozódási eszközök
- többi részegység, ami ma is általános és alap, mint például fék/futómű, gumi
kukker 2017. 01. 07. 13:43
Előzmény: #233  tberki
#234
", és tegyük fel lesz egy baleset az autó hibájából "

Na, de milyen hibából?
- szofver
- hardver

Illetve - és egyébként - amikor lezuhan egy repülő a gép hibájából, akkor mi is történik?
Hmm?

tberki 2017. 01. 07. 13:30
Előzmény: #231  Törölt felhasználó
#233
Az egyébként majd egy érdekes kérdés lesz ha eljutunk oda a következő évtizedben, ha lesznek ténylegesen önvezető autók, és tegyük fel lesz egy baleset az autó hibájából akkor mi is fog történni, annak pontosan milyen következményei lesznek az adott és a többi gyártóra nézve... És vajon ergy önvezető autónál mennyire kell majd átdolgozni a hiba és hatáselemzéseket - addig amég segédrendszerekről beszélünk mint ma addig semmi sem cc karakterisztika, ha már nem segéd hanem ténylegesen átveszi a feladatot ez bizony egyből másképp kezelendő, ami húz megával egy csomó egyéb dolgot a gyártási folyamatban...

Messze van ez még az üdvösségtől na.

Törölt felhasználó 2017. 01. 07. 13:14
Előzmény: #229  tberki
#232
nyilván... hisz nem 10 éve kezdték a szakmát.

;)
Törölt felhasználó 2017. 01. 07. 13:13
Előzmény: #228  kukker
#231
ügyesen megvágott demovideó. ;))

a valóságban kezelendő forgalmi szituációk ennél azért kissé komplexebbnek tűnnek.

link

kukker 2017. 01. 07. 13:12
Előzmény: #222  kukker
#230
Vaoo, a Smart közben:

2017 Smart Fortwo Electric Drive: Everything You Ever Wanted to Know
link

smartusa
link

Spec:

motor : Water-cooled 3-phase AC motor

battery : Lithium-ion

range : 76 city, 59 hwy, 68 combined

MPGe[4] : 122 city, 93 hwy, 107 combined

Acceleration (0-60) : 11.5 sec

Top Speed : 78 mph

Max Torque : 130 Nm / 96 lb-ft

Rated Output : 55kw / 74hp

Charge Time (0-100%) : 6 hours

Charge Time (20-100%) : 4.5 hours

Charge Time (20-80%) : 3.5 hours

Turning Radius (ft) : 22.8 ft

Wheel Size : 15 in

Power Levels : 120V / 240V
tberki 2017. 01. 07. 13:02
Előzmény: #227  Törölt felhasználó
#229
nyilvan ennel sokkal tobbet is csinalnak csak az nem publikus. ;)
kukker 2017. 01. 07. 12:49
Előzmény: #224  pomperj
#228
Bizony, az Nvidia:
NVIDIA show Self Driving Car at CES 2017
link
Törölt felhasználó 2017. 01. 07. 12:17
Előzmény: #226  tberki
#227
közben kissé komótosan, de szokásukhoz híven szervezetten készülődnek a németek: link

alatta videó: "A VW 2025-ig piacvezető akar lenni az e-autózás terén"

)
tberki 2017. 01. 07. 11:58
Előzmény: #224  pomperj
#226
Nem lesz tobb szenzor az e autokon mint most a jobb felszereltsegu autokon. Ma mar egy nissan juke-ra is lehet 360 fokos kamerat rendelni, csak ez negy kamerabol rakja ossze a kepet. A tavolsagtarto tempomatok, az altalam korabban linkelt elerheto pre safe technologiak szinten ugyanazt hasznaljak ami majd egyszer a tenyleges onvezeteshez kell, nem kevesebbet.
Velemenyem szerint ez nem jo irany.

Inkabb a hajtaslanc ami a nagy kulonbseget hordozza es meg nem igazan lehet latni melyik autogyarto jon ki belole jol, aki komoly penzt ol motorfejlesztesbe valoszijuleg nem lesz felhotlenul boldog. A beszallitoknal a boschnak, borgwarnernek, ZFnek jelen allapot szerint ez a valtozas, ami elobb utobb atmegy az iparon nagyon fog fajni.

Törölt felhasználó 2017. 01. 07. 11:48
Előzmény: #223  tberki
#225
pont mint az aranyláz(ak) idején...

német-japán global playerek már csak egy kávét kérnek.

;))
pomperj
pomperj 2017. 01. 07. 11:41
Előzmény: #221  upgrayeddAKS
#224
Fontos temat feszegetsz. Mar ha jol ertem. Azt, hogy a lithiumon kivul az e-autok legnagyobb beszallitoi kik is lesznek?

Alighanem az elektronikus chipgyartok kozul azok, akik sensorokat, kepfeldolgozast, es jo kis-radarokat tudnak gyartani nagy tomegben es nagyon olcson.

Nagyjabol 100M autot gyartanak most. Es egy onvezeto e-auto funkcio ara ebbol 2000-3000 USD lehet majd. Ehhez kell autonkent ugy 1000 USD elektronika: kepfeldolgozo, sensor es radar. Az osszesen 100Mrd-os piac....ilyesmire ramozdulhatnak a mobiltelefonia kimerulo novekedese utan uj terepet keresok.

Kik is tudjak most ezeket a legjobban? Nem kiszamithato, persze hogy nem. De legyen ez elso tipp.

Kepfeldogozasban NVIDIA, (NVDA) kezenfekvo; minden computerben az van. Az NXP is ilyesmiket gyart.
A Qualcomm (QCOM) katalogusat reg lattam, de ok rengeteg ilyesmit gyartottak mar evekkel ezelott is. A camera es radarfeldolgozasban a katonak cuccait is ok szallitjak.
Az uj semicond gyartok kozul Mobileye (MBLY) is ilyesmi.
Es persze kell ehhez loero is; hiszen a 8 kamera, egyenkent 50 kep/sec feldolgozasahoz kell rendes teljesitmeny. Es raadasul a kepek alapjan jobban kell manoverezni kritikus helyzetben, mint mondjuk Niki Laudanak 30 eve a Forma-1 futamban...amikor meguszta annyival, hogy leegett a bore.

Ebben alighanem Intel is reszt szerethetne venni. Nincs mar ott az oreg Grof a nagy innovator, tan az ifjak se akarnak felratolt allapotba kerulni.

Szoval, igazad van: erdemes lesz ezeket a hireket is elkezdeni figyelni.

tberki 2017. 01. 07. 11:01
Előzmény: #222  kukker
#223
link

Uramjezus...
kukker 2017. 01. 07. 10:10
Előzmény: #216  pomperj
#222
Legalább egy éve elárasztották a sajtót a Faraday Future nagyszerű elektromos járművéről szóló információmorzsák, így nem túl meglepő, hogy a bemutató után sokan érdeklődtek az FF91 iránt. Az már nagyobb csoda, hogy a Tesla-verőnek kikiáltott autót több mint 64 ezren meg is rendelték, hisz ez a manőver 5000 dollárba kerül – ami pedig Amerikában sem olyan kis pénz. Ráadásul még a gép árát sem tudjuk, bár a 130 kWh-s akkucsomag eleve vagy 50-55 ezer dollárba kerül, és valószínű, hogy magáért az autóért legalább még ugyanennyit elkérnek majd – ami annyit jelent, hogy az FF91 ára átszámítva legalább 30 millió forint lesz.

link
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 01. 05. 20:25
Előzmény: #219  tberki
#221
Lehet, hogy a Tesla több frekire megy rá. Az a CMOS, ami érzékeny mondjuk az IR-re, az nem annyira jó az ember számára is látható fénytartományban. A motor hőjét (főleg szembejövő autók) azért nem hülyeség követni, mondjuk nyilván nyáron a felforrósodott aszfalton már ez nem igaz :)

Vegyük észre: most még a költséghatékonyság nem nagyon lehet fontos szempont kis tételek esetében. Azért azt lássuk be, hogy ilyen "kis" szériánál egy pár 10/100 USD felesleges költség nem oszt, nem szoroz. Pláne, ha a népek meg pont erre a PR-ra buknak! :)
(Én sem vennék amúgy nagy tételben semmilyen részvényt, ami akár a TSLA, akár a lítiumos tech. sikerére alapoz, beleértve persze magát a TSLA-t is. Annyi minden történhet még...)

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek