Topiknyitó: Portfolio 2016. 01. 21. 12:40

Nemsokára az ebédünket is az Uber hozhatja  

Ugrás a cikkhez
A helikopteres személyszállítás után újabb szolgáltatáson dolgoznak az Ubernél az Egyesült Államokban. A tervek szerint UberEATS néven egy teljes körű ételszállítási szolgáltatást terveznek bevezetni 10 amerikai nagyvárosban és valószínűleg...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=61&i=225820
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2016. 02. 16. 18:11
Előzmény: #9  BudFox
#30
Szerintem agyagtáblán adjon blokkot, ahogy bölcs királyunk elrendelte.
tomi140
tomi140 2016. 02. 16. 16:41
Előzmény: #25  Törölt felhasználó
#29
na látom megy az adok-kapok az Uber és a kormány közt: link

Tisztelt NFM!
Mi a helyzet az elittaxi.hu -val? Sárga szín és egyéb kritériumok? (a minap itt BP-n is láttam egy ilyet, természetesen fekete, mert az az elit színe).
Tudom, biztosan van valami apróbetűs rész :)
Törölt felhasználó 2016. 02. 16. 13:04
Előzmény: #27  Törölt felhasználó
#28
Értem én a érvelésed, de nem a megoldást, hanem a történetet mondatja veled!
Törölt felhasználó 2016. 02. 16. 12:51
Előzmény: #26  Törölt felhasználó
#27
ha termelőeszközről van szó, akkor bizony a termék használatával olcsóbb lett az "élet". Ha pedig nem termelőeszközről van szó, akkor kényelmesebbé, hatékonyabbá tették az életet. Ld, pl. kommunkikáció.
Postagalamb, levélposta, telex, telefax, telefon, mobiltelefon, okostelefon. Persz egy iPhone drágább, mint egy postagalamb, viszont mennyivel több kommunkikációs feladatot tudsz rajta elvégezni...
Törölt felhasználó 2016. 02. 16. 12:45
Előzmény: #23  Törölt felhasználó
#26
A termelést tették olcsóbbá és nem az ott előállított terméket!
Törölt felhasználó 2016. 02. 16. 12:40
Előzmény: #24  Törölt felhasználó
#25
Ja, és az önvezető autókat majd valami Uber app-hoz hasonló rendszerek keresztül fodod hívni, nem diszpécser szolgálaton keresztül. Ahová nem szükséges kreativitás, oda nem lesz majd szükség emberi munkerőre.
Törölt felhasználó 2016. 02. 16. 12:39
Előzmény: #23  Törölt felhasználó
#24
Ja és az Uberre visszatérve, az igazi probléma ott van, hogy nem csak a taxis munkakör fog kiveszni, de még az Uber sofőr munkakör is, hiszen ha egy évtizeden belül elterjednek az önvezető Uberes autók, akkor egyáltalán nem lesz szükség sofőrre. És itt is a legdrágább költségelem esik majd ki, és még olcsóbb lesz a személyszállítás városon belül.
Törölt felhasználó 2016. 02. 16. 12:36
Előzmény: #22  Törölt felhasználó
#23
Tévedésben vagy, az új technológiák mindig olcsóbbá tették a termelést, nem drágábbá. Lásd Uber.

De a fűnyírós példás sem jó, mert az is olcsóbbá teszi a fűnyírást, hiszen sokkal gyorsabban végzel vele. A munkaidő pedig drágább, mint a fűnyíró.
Törölt felhasználó 2016. 02. 16. 12:08
Előzmény: #18  Törölt felhasználó
#22
Az a géprombolás 200 éve téma!
Ma is az ok az ami akkor! Az élő munka folyamatosan csökken. Nemsokára újra előveszed a kaszát mert a fűnyírót nem tudod megvenni, a fű meg nő! Ez csak egy példa!
Akinek a technológiai fejlesztések a tulajdonában vannak nem törődik azzal ki tudja megvenni ki nem jut hozzá!
Neked nem okoz gondot az új technológia, de nem kötelezhetsz mindenkit, hogy vegye meg! Főleg, ha nem is tudja megvenni!
Törölt felhasználó 2016. 02. 16. 11:56
Előzmény: #15  Oszo
#21
Az Uber csupán egy online platform, ahol egymásra találhat a sofőr és az utas. Nem taxis cég.
Utasként csak a sofőrrel vagy személyszállításra "szerződve", benne kell megbízz. Az Uber app-on értékelheted, te is elolvashatods a sorőr értékelését és dönthetsz.

A taxitársaságtól hívott autót ellenőrizheted? Tudod ki jön érted? Tudod, hogy milyen értékelése van a sofőrnek a többi utastól?

Csak gondold végig, hogy választasz szállodát? Megkérdezed a helyi hotelfelügyeletet vagy megnézed a korábbi szállóvendégek értékelését?

Látod már miért lehetne sokkal jobb az Uber mint a taxiscég? Persze, jó lenne, ha nem tiltaná a hatóság és a konkurencia, hanem szabályoznák. Az Uber maga is szabályozza, ki lehet sofőr és milyen autóval (az én autómban pl. csak egy-egy ajtaja van oldalanként, így nem lehetek sofőr), arra meg szerintem egyre kevesebb szükség van, hogy a taxisoknak külön jogosítványaik legyenek. Mindenkinek ugyanolyan felelősséggel kellene közlekednie az úton, és ugyanolyan felelősséggel kellene viseltetnie akkor, ha valakit beültet az autójába, mert mindenki ugyanúgy veszályezteti más közlekedők épségét, nem csak a hivatásosok. Nekem az sem jó, hogy ha egy koca söfőr jön belém, sőt, belőlük sokkal több van, mint profiból, én inkább a koca sofőröket szabályoznám szigorúbban, mint a profikat.
Törölt felhasználó 2016. 02. 16. 11:45
Előzmény: #9  BudFox
#20
A pénztárgépezés egy teljesen elavult dolog, sokkal egyszerűbb egy online számlázót alkalmazni, amit akár a nav-ba is be lehet kötni. Az Uber pl. ezt csinálja az észt adóhatóságnál, csak mert ott értik a modern megoldásokat.
Törölt felhasználó 2016. 02. 16. 11:43
Előzmény: #6  elemes
#19
én be nem szállok még egyszer egy sárga taxiba, az hótziher! Az, hogy napokig akadályozták a forgalmat, az nálam mindennél jobban kiferi a biztosítékot. De az előjogaik is, hogy pl. a buszsávot is használhatják. Meg azt, hogy csak úgy megállnak az úton, mert éppen beszállnak/kiszállnak/pakolnak, stb, feltartja a forgalmat, de még az elakadásjelzőt sem teszi ki, hogy ne várjak rá feleslegesen...
ja, és "be sem teszem a lábam" olyan helyre, ahol nem tudnak elektronikus számlát adni és mindenféle fecnikkel kell adminisztráljak a munkaidőmben vagy a szabadidőmben.
Az uberes utazásaimat bármikor visszakereshetem, szűrhetem, összedhatom, stb max három kattintás után. És a számlák is rendelkezésemre állnak, ha szükséges volna.
Törölt felhasználó 2016. 02. 16. 11:38
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#18
Anno hány országban törték zúzták a gépeket a géprombolók? Aztán mégsem kaszával aratunk ma már sehol... :)
Oszo 2016. 01. 21. 17:58
Előzmény: #16  Alilou3
#17
Azt most nem értem, hogy a MET (gondolom azért, mert szintén nem, ill. nem Magyarországon adózik - de az egy egész más, kormányzati gazemberség.)hogy jön ide, de akkor jól sejtem, hogy az UBER nem adózik, ez pedig valóban hátrányos különbség a taxisok rovására, amint a műszaki és egyéb követelmények is. Egy rádióműsorban kérdezte valaki, pl., hogy mi lesz a hozzáállás, majd ha egy uberes autót ért balesetben meghal, vagy megrokkan egy utas, és a biztosító elutasítja a kártérítést azzal, hogy a biztosítást nem személyszállításra üzletszerűen használt autóra kötötték.
Alilou3 2016. 01. 21. 17:25
Előzmény: #15  Oszo
#16
Az UBER központ hollandiában van ha jól tudom, viszont ami biztos az, hogy MET zrt nek svajcban van a központja , rajtuk keresztül veszi az állam a gázt...
Oszo 2016. 01. 21. 17:16
Előzmény: #9  BudFox
#15
Bbár én még sohasem ubereztem, ha valamit rosszul tudok elnézést- ha jól értem, az ubert a központnak fizeti az utas elektronikus úton, és a központ fizeti ki a sofőrt. Ha így van, akkor nem a sofőrök adózása a fő kérdés, hanem az, hogy a központ fizet-e adót Magyarországon?
BudFox
BudFox 2016. 01. 21. 16:36
Előzmény: #11  tomi140
#14
ha én meg tudtam venni a 130.000 forintos on-line kasszát 4x , amit évente 18.000 -ért kell felül-vizsgáltatni, meg fizetni a havi 7000 .- Ft internet díját, akkor más is vegye meg. -)

Más kérdés hogy pl. fodrásznál hányszor kaptál életedben nyugtát...mert én egyszer sem :-)
meg van még egy csomó szakma....

nyilván mindenki úgy kiskapuzik ahogy tud.
-bubu-
-bubu- 2016. 01. 21. 16:28
Előzmény: #12  tomi140
#13
mindig is arról voltunk híresek hogy a taxisok hogy mutyiznak , pörgetik a taxiórát és mit művelnek ferihegyen , nem kell bemutatni őket

érdekes hétvégente mikor a gyerek elmegy bulizni mindig óra nélkül hozza haza a taxis egy fix összegért, se számla se nyugta és persze adót se fizet a bevétel után, nyilván hiszen órát se kapcsol be

tisztelet a kivételnek , mert nyílván van olyan is
tomi140
tomi140 2016. 01. 21. 16:19
Előzmény: #10  -bubu-
#12
sőt! egy nagy online kasszába kell beülnöd!!!! és a NAV-os vezet! :D
tomi140
tomi140 2016. 01. 21. 16:16
Előzmény: #9  BudFox
#11
az a dúrva hogy hagyományos taxizásnál sem emlékszem hogy a kezembe nyomtak volna nyugtát. értem hogy ott a számláló, de én csak a kártyás fizetésemről kaptam eddig papírt....
azt ne is említsük amikor megállapodunk egy díjban és mondjuk KP_ban fizetek a taxisnak.... az vajon megjelenik-e bárhol... hagyjuk már :D rinyálnak de ők is kiskapuznak...
-bubu-
-bubu- 2016. 01. 21. 16:13
Előzmény: #9  BudFox
#10
on-line kasszát minden taxiba :o))
BudFox
BudFox 2016. 01. 21. 16:11
Előzmény: #8  tomi140
#9
legyen az UBER -es kocsiban pénztárgép, és punktum :_)

Ez ilyen egyszerű lett volna.
a NAV -os kap a kezébe nyugtát, vagy nem ? és kész.

ezt én 5 perc alatt el tudtam volna intézni ha én vagyok a kormányban, velem tárgyalnak a taxisok, nem itt töketlenkedni...
tomi140
tomi140 2016. 01. 21. 16:00
Előzmény: #7  BudFox
#8
őőő én úgy tudom a számlát e-mailben kapod (már Übereztem többször és szerintem az minősül "nyugtának" amit e-mailben kapsz utána).
És az a szabály hogy éves adóbevallásnál kell feltüntetni hogy mennyit kerestél Überrel. És nyilván ez a dolog megfoghatatlan része :) ki mennyit ír be.
BudFox
BudFox 2016. 01. 21. 15:48
Előzmény: #6  elemes
#7
Mondjuk azt nem értem hogy a NAV miért nem száll rá az UBER -ra ?

fel nem fedett ellenőrzéseket kell csinálni, és ha nem ad blokkot/ nyugtát meg kell büntetni őket.

Ha engem folyton tudnak itt a kávéházban ellenőrizni, akkor tudják az UBER -eseket is ellenőrizni.

Első számla nem adás : 150.000
második ( két éven belül): 500.000 -ig
harmadik (két éven belül) : 1.500.000 -ig

legalábbis nálunk igy megy.

egy-kettőre eltűnnének szerintem a szabálytalan UBER -esek.
elemes
elemes 2016. 01. 21. 15:04
Előzmény: #5  tomi140
#6
"a taxisoknak nem rinyálni hanem alkalmazkodni kéne.."

például
- nem kell sárga autó
- nem kell évente műszaki vizsga
- nem kell speci taxis jogsi évenkénti orvosi vizsgálattal
- nem kell adót fizetni
így kb igazságos lenne a verseny
tomi140
tomi140 2016. 01. 21. 14:50
Előzmény: #1  Portfolio
#5
újabb Über "felület"... a taxisoknak nem rinyálni hanem alkalmazkodni kéne... tán váltani kéne Uberre ha szerintük ilyen jól megy nekik, nem pedig sztrájkolni. Bár már van olyan taxis aki vegyesbe mindkettőt nyomja. Az legalább rafkós, bár valószínűleg a legszabálytalanabbnak titulálják. Ráadásul láthatóan más területekre is betör a fuvarozással a cég, szóval ismétlem. Nem a piacnak kéne hozzájuk alkalmazkodni hanem fordítva.
elemes
elemes 2016. 01. 21. 14:42
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#4
nem betiltani kell, hanem csak számonkérni a mindenkire vonatkozó szabályokat.

mondjuk fizessenek adót.
Törölt felhasználó 2016. 01. 21. 14:34
Előzmény: #2  pego
#3
Akkor már légyszíves azt is közöld hány országban (és városban) van tiltva is a 375-ből?

Mert bizony az sem kevés.
pego
pego 2016. 01. 21. 14:24
Előzmény: #1  portfolio
#2
És már 375 országban jelen van. :)

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek