A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
A jövedemezősséggel az a baj, hogy kint az árat nem a Wabi digtálja hanem az általam említett nagyok (Schenker, Danzas, Dachser stb.) ezek jó fuvardíjjal dolgoznak, de saját autót nem tartanak, hanem kiadják a munkát alvállalkozóknak. Először azokat a cégeket futtatják akik le vannak közvetlenül velük fixen szerződve állandó munkákra, majd utána jön a második vonal akik szintén hosszú távú partnerkapcsolatban vannak velük majd a maradék amin már kicsi vagy minimális a haszonkulcs az kikerül a különböző fuvarbörzékre és onnan csipegetnek az eseti partnerek amik közé a Waberers is tartozik. Ezért nincs nagy profit az FTL szektorban. A Waberersnak az volt egy időben az üzleti modellje, hogy nagy tételben vásárolt vontatót, pótkocsit ezért jelentős diszkontot kapott a járművekre. Arra játszottak, hogy a fuvarozás ne legyen minuszos, - ha van profit azon az még jobb - mert a biztosító, meg az egyéb tevékenységen is van a nagyobb méretből megtakarítás, majd 3-4 évesen piaci áron eladták a járműveket. Itt volt a profit mert a diszkont áron vett szerelvényt használtan piaci áron eladva autónként tudtak 4-5.000 Euro profitot csinálni (kb. akkora összeget amivel olcsóbban tudtak flottában vásárolni) a flottába évente bekerült 500-700db jármű ez így egy elég csinos összeget jelentett. A lengyelek ezt rontották el, ezért lett minuszos a cég (lehetne ezt is boncolgatni miért). A belföldi divizióban a Waberers nagy gyakorlatilag megkerülhetetlen és ha jól emlékszem jól is megy neki (nem követem már a számokat). Gond mint említettem az FTL volt és lesz de erre ott volt az előbb említett jármű eladásos üzleti modell.
Ez is egy vélemény. Nem látom, hogy te hogyan oldanád meg, hogy ez a cég több profitot termeljen. Mik a te meglátásaid?Szerinted milyen változásra lenne szükség? "neked kell valamit másként csinálnod" Ki is léptem ebből a közegből, mert láttam felesleges ebbe több pénzt beletenni. Látod most már itt osztom az észt... A profit pedig most, hogy háborúznak még lejjebb megy, mert eddig azok a fuvarozók akik a ruszki piacra dolgoznak átirányítják az autókat nyugat-európába és mivel nekik is lízinges az autó, megint "szaré-húgyé" elvállalnak minden munkát, csak hogy dolgozzon az autó (több tízezer szerelvényről beszélünk). Ugyanaz lesz mint a Krim elfoglalása után, ráadásul mivel, most a ruszki gazdaságot teljesen lapátra teszik ez most nem csak egy néhány hónapos irányváltás lesz hanem hosszútávra tartósan trend lesz. Ezt árazta be a piac.
A bajt én ott látom, hogy 1, kiesett több száz ukrán sofőr 2, Audi gyárban leállások lesznek, mert gondolom sokminden jött az ukrán, Orosz piacról...szóval ha háború van (csak a szomszédban) az árazás egyelőre kérdéses, de 2000 alatt teljesen reális sajnos, ha béke van, akkor meg 4000, szóval most ez előző opció játszik
Terjeszkedési stratégiája van, nem valószínű az osztalék. Viszont a cég méretéhez képest rendkívül alacsony a kapitalizáció- Ha rendbe tudnák rakni a jövedelmezőséget, akkor 3-4.szeres áron forogna reálisan.
Őszintén,amennyiben te is éltél fuvarozásból,múlt időben,ha már ezek szerint nem abból élsz,akkor talán eszedbe juthatott volna,hogy neked kell valamit másképp csinálnod.Nem gondolod?Mielőtt is minősítesz egy ilyen volumen céget.Nem megbántani szeretnélek,de banálisnak tűnik az írásod.
Nem állítom, hogy mélyen ismerem az iparágat, vagy cég üzleti modelljét. De ismereteim szerint van a biztosító, vannak logisztikai eszközök a cégben. Egy ismert brand, feltehetőleg eléggé megbízható, ennek megfelelően képes tárgyalni is/árazni is. Az, hogy korábban alacsonyak voltak a marzsok az iparágban az nem jelenti azt is, hogy a jövőben is alacsony lesz. Ahogyan az üzleti ciklusok a gazdaságban, úgy az egyes iparágakban is természetesek. Jelentős marzs emelkedésre számítok. Amikor vásároltam, akkor már az is látszódott, hogy az új modell működőképes. Tehát nem egy csőd szélén táncoló vállalatról beszélünk. Momentum szempontból pedig arra számítottam, hogy lassan megérkeznek az alapkezelői pénzek. A Concorde is vagy 30-40%-os felértékelődési potenciálról beszélt..... gondoltam annyiért már nekik is megéri belevenni. .....vagy legalábbis amennyire emlékszem ilyesmik voltak bennem.
Az én áram 2400-2500, így a mostani áron van benne emelkedés de az ő beszállója pont ez volt. Én emlékszem azokra az időkre amikor (talán az Erste) a IPO után folyamatosan azt nyomta, hogy jó ár és korrekt ár az 5000 azt tudjuk, hogy mennyit ért. A cégben csak egy érték van ez a biztosító, és ameddig nem feküdnek rá jobban a háttér logisztikára (raktározás, komissiózás) addig itt nagy pénzt nem fognak keresni. De ez itthon érdekekbe ütközik, mert ugye Wáberer Györgynek ott a BILK ami ezzel foglalkozik és neki az a jó ha ezt a tevékenység inkább neki profitál mint a közös fuvarozócégnek ahol csak résztulajdonos. Jól hangzik, hogy külföldön mi vagyunk a 3 legnagyobb FTL cég egyike, de itt harmatgyenge a profit. Ezért is csökkentették a járművek számát. Itt akkor lenne nagyobb profit ha bizonyos piacokra rá állnának és raktárokat bérelve gyűjtőznének, komissióznának mint a nagyok (Dachser, Schenker, Rhenus, XPO stb.) De ebbe sok pénzt kellene betenni elsőre. Wáberer György már 66 éves. (Nincs rossz formában, de azért ő már inkább csak tőkével és a nevével tért vissza.) Szóval én ezért nem látok olyan fényes jövőt egyenlőre, de ne legyen igazam.
Már bocs, de ha két részvény árát számszerűen hasonlítod össze, akkor valami nagyon nem oké. Mert akkor vegyen mindenki Takarék Jelzálogbankot, az csak 400 Ft.!
Elnézést, hogy én válaszolok, bár nem nekem címezted a kérdést. Ha összeadod, hogy mi minden van a cégben (ne felejtsd ki a Biztosítót sem) és leosztod a rv számmal, akkor a mostani árszinthez képest szignifikánsan többet kapsz (korábban le is írtuk többen, hogy mennyit, de az elemzői kommentárok is eligazíthatnak, bár szerintem nagyon visszafogottak). Sztori is van benne, az öreg W visszajövetelével (talán ismered is személyesen), most is kijött egy hír, hogy még 99 évig adja a nevét a céghez:) Szóval én tartom és bővítek.
Bocsi, hogy megkérdezem, de te mit láttál ebben a cégben, hogy bevásároltál. (nekem is van pár papírom, de én korábban éltem a fuvarozásból is inkább érzelmi okból tartok pár papírt, meg van Daimler Truck is de azt "ajándékba" kaptam amikor a Mercedes tőzsdére vitte a teherautó részleget). A korábbi évek masszívan veszteségesek voltak, olcsó nem volt a részvény mert az akkor volt amikor 1000Ft alatt volt, osztalékra szerintem még évekig nincs esély, a fuvarozás szektor szinten elég alacsony haszonkulccsal dolgozik (inkább a sűrű forintokról szól és ha elég nagy egy cég akkor abból összejöhet egy batyúra való). Amikor beszálltál akkor hasonló árba volt a MOL, de ott van profit is és abból van osztalék is, meg esély árfolyam nyereségre. De a Waberersnél én ilyet egyenlőre nem látok. Szóval érdekelne, hogy a vásárláskor te mit láttál benne.
Ez jelen állás szerint kb. 235 milla. Nem tudom mennyire számítottak erre, de ebben a helyzetben különösen örömteli lehet. Nagyon áron alul mozog a papír szerintem, egy 200 forintos osztalék dobna rajta komolyat!
Annak mi az oka, hogy ennek a papírnak a jelenlegi árát szinte senki nem tartja annyira alacsonynak, hogy érdemben vegyen?! Tegnap is volt 1865 reggel.. Nagy csalódás ez a Waberers :(
Waberers
2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése
A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
link