Topikgazda: resone 2015. 10. 05. 18:12

Waberers  

WABERER`S INTERNATIONAL Zrt.



2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése

A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
modellpapa 2019. 05. 23. 00:03
Előzmény: #2907  HoStrucc
#2920
Hát én óvnék mindenkit attól, hogy most azért fektessen be a Wabi-ba, mert belátható időn belül jönnek az önvezető kamionok és soha nem látott kihasználtsága lesz az autóknak.
Egy sofőr nem csak vezeti a járművet.
Az élelmiszeriparban a kamion elmegy a gyüjtőraktárba pl. Aldi, LIDL ott bejelenkezik, rátolat a rampára, ott kap a sofőr egy elektromos békát és szépen kihuzza egyenként a rakfelületről a raklapokat szépen sorjában. Ha végzett akkor hozz magának üres csereraklapot. Az Aldi, Lidl raktárosa meg jön leellenőrzi az árú sértetlenségét ezzel átvéve az árút. De ez nem csak az élemiszeriparban van így. Sokszor a sofőr rakja meg egy (elektromos) vagy sima békával magának a kamiont. Aztán ott van a rakományrögzítés. Ezt is a sofőr végzi, ez néha akár 1,5-2 órás is lehet, ha olyan az árú. Ez is nagyon szigorúan ellenőrzi a hatóság. Ha nem megfelelő akkor a bírság is elég vaskos szokott lenni. 
Ha veszélyes árú a rakomány akkor oda kell olyan személy (normál esetben a sofőr) akinek van ilyen vizsgája, hogy tudja ha valami gond van mit kell tenni.
Élőállat szállításnál a sofőr vagy erre alkalmas személy foglakozik az állatokkal (etet-itat, gondozza őket, az elhullot állatot különválasztja, a beteget leőli stb.)
Ha nem Eu-s országba mész (pl. Norvégia, Svájc), akkor vámolni is kell, ezt is a sofőr végzi. De az autót néha itatni is kell (tankolás).
Pótkocsi csere is van néha, vagy nyugaton elterjedt a csereszekrényes rendszer. Házhozszállításnál ki fogja az emelőhátfalat esetleg a darút kezelni, ki fogja átvetettni az árút.
Az önvezető mód elsősorban autópályára alkalmas, de az utolsó kilométerek általában már nem autópályán történnek meg.
Ezeket az önvezető autó meg fogja csinálni egyedül? Kiépül az infrastruktura erre is mire meg lesz az önvezető kamion, meg lesz a megfelelő jogszabályi környezet is??? Tehát egy dolog, hogy az autó elvezeti magát, de akkor is kell majd oda még valaki aki a többit elvégzi. Ha pedig ez ember lesz akkor ott munkaidőnek is kell lennie. (tehát a Duracell nyuszi effektus, hogy 24 órából 24-et dolgozunk nem fog műkődni)
Csak pár példát írtam, hogy lássátok a teherautóvezető nem csak vezet, sokkal összetettebb feladata van. A munkaidő legalább 1/3-a nem a járművezetéssel telik.
Törölt felhasználó 2019. 05. 22. 22:38
Előzmény: #2901  impudent
#2919
Mire ennek nyeresége lesz 700 Ft lesz az árfolyam emelkedéssel együtt! A 6000 forintos árfolyam10 év múlva lesz, de akkor is csak úgy ha lesz mögötte legalább öt nyereséges év. Veszteséges céget venni meg tényleg fölösleges, veszteséges mert égeti el a pénzt és nem termeli, nyilván mindenki el akarja adni még mielőtt nullát ér.
gyula1971
gyula1971 2019. 05. 22. 20:01
Előzmény: #2914  Törölt felhasználó
#2918
Vissza venném én,de ki látja az esés végét, és 2-hónapja kb érdemi emelkedő korrekciós hullám sem volt benne,ez t hiányolom.
Mindenképp meg kell várni,mint hoz a következő gyorsjelentés,meg az elemzéseket figyelni.
stansmith
stansmith 2019. 05. 22. 18:04
Előzmény: #2916  pomperj
#2917
Nekem pont a Waberers volt az utolsó csepp, ami után már csak stabil, befutott, osztalékfizető papírokba veszek bele. 
Ott is lehet árfolyam-bukóban ücsörögni (nekem most a telekom egy részével ez a helyzet), de az oszti azért elég szépen korrigál. 
pomperj
pomperj 2019. 05. 22. 17:59
Előzmény: #2910  Down
#2916

LOL ;-)
Azert gondold meg. Ma WABE zart 1250-nel, ez a legalacsonyabb zaro ar,  kiveve a tegnapi napot.
Szoval, MINDENKI bukott maig, akinek reszvenye van. Nem lehet maskeppen. 
Az osszes reszveny bukoban ul, kiveve a tegnapi napi forgalmat,  az 90e db. 
Utkozben 5100--->1250 kozott volt felpatt, szoval elvben lehetett menetkozben nyerovel is kiszallni. De azert igy is tutira most az  a helyyzet, hogy a kozkezen levo 4.9m db WABE reszvenybol most 4.8 m db MIND bukoban van.
.
De azok elott megemeljuk  a kalapot, akik legalabb becsuletesen  bevalljak. Nem szegyen neha elszurni, mindenkivel megesik. Velem is.
.
De nem fogsz ilyenekkel talalkozni a tobbi kispapirban. 
Ott allandoan super-nyerok bukkannak elo, es nem meglepoen foleg a leggyakrabban hozzaszolok. A profi felbeszelok. Ok azok, akik tokeletesen idozitettek, es soha nem buktak. En csakis olyanokkal talalkoztam ;-)
stansmith
stansmith 2019. 05. 22. 17:44
Előzmény: #2910  Down
#2915
Én.
Törölt felhasználó 2019. 05. 22. 17:35
Előzmény: #2912  gyula1971
#2914
Én is figyelem,csak nem akarom beszívni vele megint :)
HoStrucc
HoStrucc 2019. 05. 22. 17:33
Előzmény: #2909  blaireau
#2913
Ok. A fél év akkor is kell. 
gyula1971
gyula1971 2019. 05. 22. 17:30
Előzmény: #2911  Törölt felhasználó
#2912
Hát sajnos én is vesztettem vele, 1580 vétel 1500-on eladva!
De most 1250-nél azért elég erős vételi oldal lehet.
Törölt felhasználó 2019. 05. 22. 16:39
Előzmény: #2910  Down
#2911

Egy szóval se mondtam hogy nem buktam vele.1800-as vételeimet adtam el picivel 1500 alatt.
1500 forint volt a lélektani határom.
Down
Down 2019. 05. 22. 16:34
Előzmény: #2908  Törölt felhasználó
#2910
Ahha. Mindenki kiszállt még időben. Meg mindenki nyer a fórumon. Van olyan, aki bukóban ül a wabiban? 
blaireau 2019. 05. 22. 16:08
Előzmény: #2907  HoStrucc
#2909
Nem kívánom, hogy addig állj fél lábon, amennyi a 3-5 éves önvezető kamionok és a valós dátum között eltelik majd. Az egy dolog, hogy technikailag is még eszméletlen sok probléma nincs megoldva, ami a teljes önvezetéshez kell, a másik, hogy jogi oldalról sincsen leszabályozva pl. a felelősség kérdése egy esetleges közlekedési balesetben. Másrészt a fuvarok szervezésére önvezető kamion ide vagy oda továbbra is szükség lesz. Egyébként Q2 Q3 arra lesz érdemes figyelni, hogy sikerül-e helyreállítani a megbízások mennyiségét / futott kilométereket. Ahogy egy előttem hozzászóló fórumozó írta, a többi már megoldható, mert a logisztika mindegyik szegmense, de különösen az FTL a sűrű fillérekről szól. Ha futnak a kamionok, akkor nem lesz gond a 3-4%-os nettó marzsal sem. Ez 21-28M EUR körüli nettó eredményt jelentene. Jelenleg az a gond, hogy a Waberer's egyszerre emelt árat és bővített kapacitást egy olyan piaci környezetben, ahol a megbízások már visszaestek valamennyit, a konkurencia meg még nem emelt árat. Ez persze egyértelműen az előző vezetés hibája, hogy ezt nem ismerte fel időben. Az persze ne legyen kérdés senkinek, hogy a jelenlegi fuvarárak nem csak a Waberer's számára tarthatatlanok. A versenytársak sincsenek sokkal jobb helyzetben, maximum a többségük nem tőzsdei cégről lévén szó, nem publikálja az eredményeiket.
Törölt felhasználó 2019. 05. 22. 15:25
Előzmény: #2898  Törölt felhasználó
#2908

Mindenhol csak a lebeszélést nyomod.
Egyébként 1500 alatt eldobtam,utána az Estmédiával meg a Wallissal visszahoztam  a bukómat,sőt..
HoStrucc
HoStrucc 2019. 05. 22. 14:42
Előzmény: #2906  impudent
#2907
Elsuhantál afelett, hogy múltkor írtam:  pl a Deutche Bankot is lehet 1-es BV/P alatt kapni, ha jól tudom..
Nem igaz az sem hogy minden papír olcsó, amit név érték alatt lehet kapni. Isten mentsen, hogy pompival fújjak egy követ, de azt mondom, a wabinak túl kell előbb élni a következő 1-2 évet, a romló (lassulú) piaci helyzetet és végre hajtani sikeresen a reorganizációt. És ezt bírnia kell pénzzel is.. pedig nincs dugig a kincstár. Továbbá szerintem 3-5 évre vagyunk az önvezető kamionoktól, amik tovább fogják rombolni az iparágat, legalábbis kiszorítják a hagyományos szereplőket szépen lassan. (ugye egy sofőr nélküli kamionnak nem kell megállni kötelező pihenőre, ergo gyorsabban szállít A-B között). De ez már csak agyalás. Azt tudom, hogy nem vennék wabi részvényt még tartósan vagy fél évig, akkor se, ha 1000 alá esne, mert nem látom garantáltnak, hogy a szar trendeket, amik a cégnél vannak, meg tudja fordítani. Ez van. A tények makacs dolgok és néha túl kell nézni pár mutatón szerintem.  
impudent 2019. 05. 22. 14:30
Előzmény: #2905  HoStrucc
#2906

ezt Neki írtam.
egyébként sose hittem a Waberer nagy storiban 5000 fölött.
de a 3-4000 ezres ár bármikor benn e van a pakliban.
ez ami most van ez a vicckategória, névértéken adni-venni ma a papírt ebben a világban amikor milliárdokért se lehet már semmit kapni.
HoStrucc
HoStrucc 2019. 05. 22. 14:22
Előzmény: #2901  impudent
#2905
Ezt az árat remélem nem hiszed el te sem :D
bankaar 2019. 05. 22. 14:10
Előzmény: #2899  Törölt felhasználó
#2904
Hiba volt ide írni! :) Itt nem látják szívesen azt akinek nincs papírja.:(
Down
Down 2019. 05. 22. 14:06
Előzmény: #2898  Törölt felhasználó
#2903
Megvannak még az 1800 ft-os papírjaid?
zsolesz180 2019. 05. 22. 14:04
Előzmény: #2897  impudent
#2902
És te a telekom topikban?
impudent 2019. 05. 22. 14:00
Előzmény: #2899  Törölt felhasználó
#2901
várd meg amig nyeresége lesz és vegyél 6000 nél

Topik gazda

resone
resone
3 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek