Topiknyitó: Portfolio 2015. 09. 29. 19:50

Tesla vezér: a menekültválság csak kóstoló a klímaváltozáshoz képest  

Ugrás a cikkhez
A Tesla gyakran idézett vezére, Elon Musk, néhány érdekes megjegyezést tett az európai menekültválságról és a Volkswagen-botrányról a német gazdasági és energiaügyi minisztériumban tartott beszédében. Szerinte a menekültválság csak "kóstoló" abból,...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=220303
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2015. 10. 01. 08:29
Előzmény: #54  pitcairn2
#58
kicsi szivem, az Elon Musk által elmondottak szempontjából még az is irreleváns, hogy mi volt 450 ezer vagy akár 4500 évvel ezelőtt :)
pitcairn2 2015. 09. 30. 15:27
Előzmény: #55  Bekre_Pal
#57
már 130 éve is ez volt "nóta"...

1880s-1940s - Predicting the timing of peak oil
link
pitcairn2 2015. 09. 30. 15:20
Előzmény: #43  elemes
#56
belinkelem a forrást is

AFRICA DURING THE LAST 150,000 YEARS
link

Afrikában akkor lesz gáz ha __csökken__ a globális átlaghőmérséklet...
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 09. 30. 15:18
Előzmény: #46  bigyula
#55
mindig 40-50 évnyi olajat látnak a kutatók, de már kb. a 70-es évek óta folyamatosan. én 40-es vagyok, azért emlékszem vissza odaáig. ha igaz lett volna, most fogynánk ki

megkockáztatom, negyven év múlva is negyven évnyi tartalékot fognak látni
pitcairn2 2015. 09. 30. 15:18
Előzmény: #52  elemes
#54
ez sajnos 100%-ban egyértelmű...

link

a CO2 szint felrobbant, a globális átlaghőmérséklet pedig semmilyen abnormális viselkedést sem mutat...
pitcairn2 2015. 09. 30. 15:16
Előzmény: #43  elemes
#53
minél hidegebb annál szárazabb az éghajlat...

a legutolsó eljegesedési periódus legdurvább szakaszát nem véletlenül hívják:

Last glacial aridity maximum-nak...

kapsz erről egy remek térképet is:

Africa under full glacial conditions - 22,000-14,000 14C ya
link

ilyenkor látszik az, hogy eljegesedési fázishoz képest jóformán jelentéktelen károkozással járt az un. antropogén eredetű degradáció...

20000 évvel ezelőtt Európát több ezer méter vastag jégtakaró borította

Afrikában pedig leginkább __homoksivatagok__ voltak...
elemes
elemes 2015. 09. 30. 15:11
Előzmény: #48  pitcairn2
#52
"ellenben a globális átlaghőmérséklet kapcsán semmilyen egyértelműen rendellenes dolgot sem lehet látni"

link
pitcairn2 2015. 09. 30. 15:09
Előzmény: #43  elemes
#51
ha már a melegedés a mumus, akkor az Afrikának valószínűleg sokkal __csapadékosabb__ éghajlatot jelent...

a mai éghajlatnál jóval melegebb holocén klíma-optumum idején a Szahara __zöld__ volt...

"During this period, the "Green Sahara" was dotted with numerous lakes containing typical African lake crocodile and hippopotamus fauna."

Holocene climatic optimum
link
pitcairn2 2015. 09. 30. 15:03
Előzmény: #49  pitcairn2
#50
jav.:

és tele van...
pitcairn2 2015. 09. 30. 15:02
Előzmény: #44  bigyula
#49
sajna az akku még méregdrága is tele van durván toxikus anyagokkal...
pitcairn2 2015. 09. 30. 15:00
Előzmény: #45  Törölt felhasználó
#48
a CO2 szint felrobbant, ellenben a globális átlaghőmérséklet kapcsán semmilyen egyértelműen rendellenes dolgot sem lehet látni....

(lásd alábbi grafikon)

link

pitcairn2 2015. 09. 30. 14:54
Előzmény: #43  elemes
#47
Afrika kapcsán nem a klímaváltozástól kell tartani, hanem a segghülye politikai elittől...

Jacob Zuma sings the Cabinet will shoot the Boer with machine guns at ANC Centenery Celebrations RSA
link

különben ez lenne a kettős mérce meghaladhatatlan csúcsa...

jóformán semmilyen nyugati kritikát sem kapott a "produkció" után...
bigyula 2015. 09. 30. 14:40
Előzmény: #45  Törölt felhasználó
#46
"4-5 év és itt a valódi kőolajválság..."

Van az 40-50 év is... (na jó, 20-30)
Törölt felhasználó 2015. 09. 30. 14:37
#45
4-5 év és itt a valódi kőolajválság - és semmi sincs ami helyettesíthetené a jelenlegi nagyságrendben.
Kb. pont akkora fognak beérni a globálmelegedés összeadódó, exponenciálisan növekvő, dominóeffektus hatásai, és a népességrobbanás áldásos gyümölcse.
Na ez lesz a végítélet.
bigyula 2015. 09. 30. 14:36
Előzmény: #40  pitcairn2
#44
Sőt, az első autó, ami átlépte a 100 km/h sebességet, elektromos volt.

"A projekt Achilles sarka az energiatárolás..."

Az utóbbi 20 évben ez sokat javultak az akkuk, és további nagy áttőrés küszöbén állunk. Egyébként egy kb. 4-500 km hatótávolságú elektromos autó már egészen jól használható a mindennapokban is.
elemes
elemes 2015. 09. 30. 14:32
Előzmény: #41  pitcairn2
#43
dehogy.

most pár százezer menekült miatt fosta össze magát európa - a klímaváltozás 20-30 éven belül százmillió menekültet önt a nyakunkba, akkor mit csinálunk.

ebben a kérdésben kurva mindegy, hogy hány milliárd szubvencióra csapott le a tesla a versenytársai orra előtt és hogy a jelenlegi béna akkumulátorokban milyen elektrolit van.
elemes
elemes 2015. 09. 30. 14:31
Előzmény: #39  pitcairn2
#42
ez is irreleváns a cikk témájában :)
pitcairn2 2015. 09. 30. 14:29
Előzmény: #38  elemes
#41
itt lényegében csak az releváns...

pitcairn2 2015. 09. 30. 14:28
Előzmény: #37  bigyula
#40
mellesleg már az 1880-as évektől vannak elektromos autók...

First practical electric cars - History of the electric vehicle
link

még csak azt se lehet mondani, hogy vmi úttörő munka lenne ez...

eltelt 100 év és jóformán ugyanott tartunk

A projekt Achilles sarka az energiatárolás...
pitcairn2 2015. 09. 30. 14:21
Előzmény: #37  bigyula
#39
sajnos az is számos sebből vérzik...

Tesla's new batteries may be harder on the environment than you think

link
elemes
elemes 2015. 09. 30. 14:15
Előzmény: #36  pitcairn2
#38
a valódi motivációja sem releváns.
bigyula 2015. 09. 30. 13:48
Előzmény: #33  pitcairn2
#37
Az nem érdekel, hogy miért kapta a lovét?
pitcairn2 2015. 09. 30. 13:37
Előzmény: #35  elemes
#36
a __valódi__ motivációt tekintve azonban felettébb releváns...
elemes
elemes 2015. 09. 30. 13:01
Előzmény: #33  pitcairn2
#35
ez is egy érdekes kérdés, de eléggé irreleváns abban a tekintetben, amit Elon Musko mondott a klímaváltozás által a közeli jövőben indított menekülthullámról.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 09. 30. 11:48
Előzmény: #33  pitcairn2
#34
ez ugyanaz mint kohéziós alapokból ledvilágítani a magyar falvakat

közpénzlenyúlás

mindig lesz rá igény
pitcairn2 2015. 09. 30. 11:35
Előzmény: #32  Bekre_Pal
#33
istenigazából attól lettem KO, hogy ez a 12 éves (!!!) cég eddig már 4,9 milliárd USD szubvenciót kapott...

mennyi kell még ezeknek?!

Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 09. 30. 08:54
Előzmény: #6  pitcairn2
#32
ha villanyautó cégem lenne, én is ráfeküdnék a globálmeleg rizsára

nem hülye, na
elemes
elemes 2015. 09. 29. 23:31
Előzmény: #28  pitcairn2
#31
1. A segghülye rendszert a választók hozták létre. Megváltoztatni is csak azok fogják. Szelavi.

2. Igen, tudom, mennyire szennyező, az IEEE Spectrum egyszer írt róla, pár éve, szét is szedték a szerzőt, aztán az ellenvélemények szerzőit stb.

A tesla most kb pilot, de már nem az, mint a Puli 1980-ban. És egyébként a libertarianizmus életképtelenségének illusztrációja.
elemes
elemes 2015. 09. 29. 23:26
Előzmény: #28  pitcairn2
#30
Ilyeneket ne írj mert csalódni fogok benned :-)

Ez a lejárató szleng már a HVG-ben is hányingert keltett.
pitcairn2 2015. 09. 29. 22:05
Előzmény: #26  elemes
#29
inkább egy segghülye rendszerben vállalkozást építenek a segghülye szubvenciókra az arra kiválasztottak...

és közben jó alaposan megkopasztják az adófizetőket...

így működik az __oligarchikus szocializmus__
pitcairn2 2015. 09. 29. 22:02
Előzmény: #24  elemes
#28
szórakoztató, hogy ennyi szubvenciót ölnek bele effélékbe...

"Do you know what goes into making a Tesla’s lithium-ion electric battery pack? Caustic, highly reactive solvents and cobalt oxide, a nasty compound that is uber poisonous and carcinogenic. Carbon dioxide and water vapor have been accused of triggering “global warming” (oops, “climate change” now) but breathing either will not give you cancer or neurological problems.

Cobalt, on the other hand… . "

link

egyébként folytatódik még a cikkben a vállalat környezeti bűnlajstroma...
pitcairn2 2015. 09. 29. 22:00
Előzmény: #24  elemes
#27
fp profilban egyébként CO2-adó alapú szubvencióból élnek...

"The money it takes in (a very different thing) is obtained chiefly via carbon tax credits ($130 million from the state of California alone; that is to say, from the pockets of the taxpayers of the state of California) and everyone knows all about the $7,500 per car subsidy Uncle dangles in front of prospects to lure them into buying one of these flashy, yet functionally useless, electric Edsels. There are in addition state-level subsidies (in 23 states) ranging from $1,000 to $5,000 per “sale.”"

link

de az a legszebb, hogy a végtermék teljes életciklusát tekintve jobban terhelik a környezetet mint egy dízel-autó...

nem véletlenül helyezték ki a termelés javát KÍNÁBA

ez egy masszívan KÖRNYEZETSZENNYEZŐ vállalkozás...
elemes
elemes 2015. 09. 29. 21:59
Előzmény: #25  pitcairn2
#26
"ez a "cég" piaci alapon még EGY FILLÉR PROFITOT SEM TERMELT"

a libertariánus elvek alapján nem is kell: a befektetők a cég jövőbeni piaci profittermelési képességei alapján hoznak döntéseket. egyébként többnyire tájékozatlanul, és szar döntéseket, dehát egy szabad társadalomban szabad hülyének lenni, szabad hülye kongresszust választani amely aztán hülye törvényeket hoz. így aztán a libertariánus elvek megmaradnak elvnek. szelavi.
pitcairn2 2015. 09. 29. 21:46
Előzmény: #24  elemes
#25
ez a "cég" piaci alapon még EGY FILLÉR PROFITOT SEM TERMELT...

Machine Gunning a Tesla
link

elemes
elemes 2015. 09. 29. 21:18
Előzmény: #22  pitcairn2
#24
ezek normatív források, BÁRKI hozzáférhet.
elon musk hülye lenne, ha nem használná ki, amit versenytársai kihasználnak.
pitcairn2 2015. 09. 29. 21:03
Előzmény: #21  elemes
#23
Steve Jobs-ba is 5 MILLIÁRD USD segélyt öntöttek be a politikus cimborák?
pitcairn2 2015. 09. 29. 21:01
Előzmény: #21  elemes
#22
ez egyszerűen hányingerkeltő...

"The figure comprises a variety of government incentives, including grants, tax breaks, factory construction, discounted loans and environmental credits that Tesla can sell. It also includes tax credits and rebates to buyers of solar panels and electric cars.

"
Elon Musk defends $ 4.9 billion in government money for his companies
link

elemes
elemes 2015. 09. 29. 20:58
Előzmény: #16  pitcairn2
#21
a tesla, milyen szubvenciókkal? maximum azzal, amit minden vellanyautós cég (a sikertelen próbálkozások) is megkaptak, valami áfamentesség meghogy szmogriadóban is közlekedhetnek.

Elon Musk MARKETINGELTE a teslát, pont úgy, ahogy Steve Jobs az iphone-t stb. Nem terméket veszünk a boltban, hanem érzéseket, érzelmeket. Rengeteg pénzt adunk ki egy érzelemért.

Bővebben egy ted talk erről:

link

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek