Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
ncseed!
ncseed! 2020. 09. 29. 08:59
Előzmény: #91418  tihamer
#91420
Kiemelném különösen ezt a részt:
"Ugyanakkor az attól való félelem, hogy nem lesz stimulus, szerintem megalapozatlan. Ha kellően nagy a baj, akkor - lévén nincs más eszköz - a kormányzatok a jegybankokkal karöltve újabb féktelen, pénznyomtatásból finanszírozott fiskális ámokfutást fognak rendezni, különösen ott, ahol erre tág tér van, ahol korábban is gyorsan tudtak reagálni.
A politikusok megízlelték a jegybanki pénznyomtatásból származó költségvetési költekezés előnyeit, és ez a következő években is meghatározó lesz. Túl könnyű megoldás ahhoz, hogy ne használják, a kárai pedig valószínűleg csak évek múlva jelentkeznek."
Törölt felhasználó 2020. 09. 29. 08:45
Előzmény: #91416  Törölt felhasználó
#91419
Igen, az S70 és S71 2x megáll, de a G71 egyszer sem, a G70 egyszer. A menetidő felezése nem tűnik atomfizikusi kihívásnak 2020-ban. Ha csak garantált 5 perc/vonat, akkor évente 10 millió utasszámnál 50 millió perc megtakarítás. Még az is lehet, hogy nagyon megérné, ha egyszer valamelyik minisztériumban kiszámolnák. De helikopterezve varsói gyorsvasutat bemondani szerintük nagyobb politikusi dicsőség.
Bécsben a Hbf-ből olyan vasút indul ki, ami vasútnak nevezhető. Nálunk a Nyugatiból szép gyommal benőtt síneken száguld a parlagfűmezőn 20-40-60-80-nal a vonat. Moldova feeling, ahogy kattog a síneken. Rp-Újpest 6. vágánya egy szép hosszú, majd km-es 20-as lassújel, az 5. vágány már száguldozós 40-es, az átmenő vágány már űrtempós 60-as (2020-ban!) bár a peron kialakítása és az utasok száma miatt ez nem is baj.
tihamer
tihamer 2020. 09. 29. 03:04
#91418
http://www.zsiday.hu/blog/r%C3%A9szv%C3%A9nyek-doll%C3%A1r-forint
"A nagy félelem az, hogy a gazdaságok ismét lejtőre kerülnek, és nem kapnak gazdaságpolitikai segítséget.
Úgy vélem, hogy az előbbi félelem megalapozott, az utóbbi viszont nem. 
A politikusokat jól láthatóan elmámorította a nyári vírusmegnyugvás, és azt hitték, hogy mivel tavasszal már legyőzték a vírust, elég lesz akkor reagálni majd ha újból baj lesz.a politikusok azt hitték, hogy a probléma komolytalan és könnyen kezelhető, és nyáron teljesen elengedték a védekezést. 
Ennek a levét isszuk most, és fogjuk fizetni az árát várhatóan fél évig.
 Ennek egyértelmű gazdasági következményei lesznek, amelyet nehéz kezelni, hiszen ha megijed a lakosság, akkor leáll a gazdaság, még ha nincs is központilag elrendelt lezárás. Ha pedig visszaesik a fogyasztói bizalom és lecsökken a költekezés, akkor az hólabdaszerűen tud végigmenni számos szektoron - különösen, mivel a modern gazdaságokban erősen túlsúlyban van a gyakran emberi kapcsolatokhoz kötött szolgáltató szektor.
 A gazdasági problémák tehát valósak lehetnek a következő hónapokban (W-jellegű recesszió). 
Ugyanakkor az attól való félelem, hogy nem lesz stimulus, szerintem megalapozatlan. 
Ha kellően nagy a baj, akkor - lévén nincs más eszköz - a kormányzatok a jegybankokkal karöltve újabb féktelen, pénznyomtatásból finanszírozott fiskális ámokfutást fognak rendezni, különösen ott, ahol erre tág tér van, ahol korábban is gyorsan tudtak reagálni.
A politikusok megízlelték a jegybanki pénznyomtatásból származó költségvetési költekezés előnyeit, és ez a következő években is meghatározó lesz. Túl könnyű megoldás ahhoz, hogy ne használják, a kárai pedig valószínűleg csak évek múlva jelentkeznek.
Eközben Magyarországon egyértelműen a svéd útra kerültünk.   Ennek azonban valószínűleg a svédekhez hasonlóan az lesz az eredménye, hogy a lakosság csak akkor ijed meg igazán ha már elég sok a halott, de akkor tartósan. Ez mind egészségügyileg, mind gazdaságilag elég sötét képet fest a következő hónapokra, ugyanis a lakossági bizalom hosszú hónapokra elillanhat, ha kellően naggyá válik a járvány, és utána is lassan állhat talpra.
A rossz gazdasági kilátások különösen problémásak az MNB árfolyampolitikája számára. Az elmúlt években nem lehetett nem észrevenni, hogy a forint árfolyamíve kezd hasonlítani a pár évvel ezelőtti török lírára, aminek az oka, hogy a magyar gazdaságpolitika alapvetése bizonyos tekintetben hasonló, mint ott: legyen olyan alacsony a kamat, amennyire csak lehet, aztán a devizával majd csak lesz valami - ha pedig túlságosan begyengülne, akkor mindig ki lehet állni azzal, hogy milyen komoly vesszük az inflációs folyamatokat, meg meg lehet próbálni jelzésértékű kamatemeléseket csinálni, amit azonnal visszaveszünk, ha megnyugvás van. 
Ezzel az a probléma, hogy ha kellően soká tart, akkor mindenki észreveszi, hogy az adott ország konstans árfolyamleértékelő politikát folytat, és a lakosság egy idő után a saját játékpénze helyett elkezdi megtakarításait átmenteni "kemény" valutába. Ekkor egyrészt a dollarizáció/euroizáció miatt részlegesen elvesztheti a jegybank a kontrollt a monetáris politika felett, valamint a honi deviza gyengülése önerősítő lehet, mivel a devizagyengülés inflációt okoz, ami csökkenti a reálkamatot, ami további devizagyengüléshez vezet, ami újabb inflációt okoz - ez pedig hosszabb távon nagyon káros.
 Számos feltörekvő ország járt ebben a cipőben az elmúlt évtizedekben, és lassan el kell döntenie Magyarországnak, hogy stabil devizát akar-e, vagy hagyja, hogy a lakosság magától átálljon euróra, miután elveszti bizalmát a forintban. 
Az MNB nincs könnyű helyzetben, hiszen számos célra lő egyszerre (pl. legyen alacsony a kamat, hogy olcsón finanszírozzák az államot, de közben ne gyengüljön sokat a forint, ne legyen túl nagy infláció, vegyék meg a lakossági állampapírokat is, legyen olcsó hitel bizonyos cégeknek, legyen nyereséges a jegybank, stb), amelyek jó időszakban akár el is érhetőek, de ahogy kicsit is instabillá válik a helyzet, azonnal egymásnak ellentmondóak lesznek.
 Kétséges, hogy az MNB fundamentálisan hajlandó-e módosítani a rekord alacsony reálkamatokra és devizagyengítésre alapozott "high-pressure economy" (=nyomjuk tövig a gázt még lejtőn is, remélve, hogy nem lesz belőle baj) gazdaságpolitikán.
 Isteni szerencse, hogy az EU költségvetéséből származó tonna pénz, és a NextGeneration csomag ismét olyan komoly hátszelet fog biztosítani Magyarországnak 2021 közepe/végétől, hogy talán ezzel - még irányváltás nélkül is - sikerülhet elkendőzni a fenti folyamatokat. Addig azonban sok víz lefolyik még a Dunán..."
NagyLion 2020. 09. 29. 00:50
Törölt hozzászólás
#91417
Törölt felhasználó 2020. 09. 29. 00:46
Előzmény: #91415  Törölt felhasználó
#91416
De ezen a szakaszon 2x megall. Azt hiszem Rakosrendezon es valahol az Elem utcanal. Utana jon Rakospalota-Ujpest.
Törölt felhasználó 2020. 09. 29. 00:34
Előzmény: #91412  Törölt felhasználó
#91415
Fel kellene teljesen újítani a Nyugati-Rpalota-Újpest szakaszt, 4 vágánnyal. A 8 km-t 15 perc alatt teszi meg a vicinális 2020-ban, ez szégyen, és még legalább 5 évig ez lesz. Mindig röhögök, amikor valamelyik okos miniszter varsói gyorsvasutat emleget, hogy vazze, még az első 8 km is indiai szinten van (bár lehet, hogy ez sértő lenne az indiai vasútnak).
Placi82 2020. 09. 29. 00:18
Előzmény: #91411  Törölt felhasználó
#91414
Nem lesajnalt. Csak érthetetlen :). Mint a panel,annak is elérhető dolognak kellene lenni mint az elmult 30-40evben. Én emlékszem milyen jó volt egy saját első kuckó, hogy örültem mikor meg tudtam venni és a sajátom volt. Most meg 2 diplomás pár kb nyugdíjas korára fizeti ki egy elavult, eletciklusa vége felé járó lakást. 
hétszilvafás 2020. 09. 29. 00:18
Előzmény: #91411  Törölt felhasználó
#91413
Szerintem is, telek min. 50, építés min. 100 egy 150 m2-re (garage benne van). Ha telekár több, kúszik fel az összeg (Buda). Meg minél több prémium elemet tartalmaz, pkusz kert, stb. - masírozunk a 200 felé (és fölé). De másnak is igaza lehet (pl. berlini, placi), ha jó aron csap le telekre és tud ügyesen, ktg optimalizálva felújítani, kihozhatja jóval kevesebből.
Törölt felhasználó 2020. 09. 29. 00:10
Előzmény: #91408  hétszilvafás
#91412

Autóval ingázás az nagyon gáz szerintem. Stresszes, lassú. Ha sűrűn járnának a vonatok és gyorsan, az viszont egy más történet lenne. korlátlan mobil internet 5e pénz körül, hbo go+netflix még 5e kb, befele megnézi az ember a sorozat felét, hazafelé a másik felét.
Tényleg csak a késésekkel kéne valamit csinálnia a mávnak.
Van ismerősöm, aki a váci gyorsingázó vonat miatt költözött az állomás környékére. 25-30 perc alatt bent van, onnan még 20 perc neki. 1 óra összesen háztól az irodáig nagyjából igen, de nem olyan veszélyes azt mondja. Van már egy csapat, beszélgetnek, kártyáznak 1-2 kört ha le tudnak ülni és már bent is van a vonat.
Az aglóban arra kell figyelni, hogy több település elterpeszkedik vagy qrva messze van az állomás (csomád, vácrátót) és akkor már oda eljutni is 10-15 perc kocsival, azt meg ott kell hagyni. Ez így már húzós lehet.
Törölt felhasználó 2020. 09. 29. 00:07
Előzmény: #91394  Placi82
#91411
Szép ötleteket írsz, de az üres telek az általad lesajnált Újpesten is 50-60 legalább, mint látod. Múltkor volt egy bontandó ház felrakva 42-ért, napokon belül elment. Ha új 150 nm-est akar építeni és berendezni, akkor 140-150 M lenne a vége, de ez bőven a budget felett van.
Budán értelmes helyen ugyanezt nem hozod ki 200 M alatt se, az már egy másik árzóna.
hétszilvafás 2020. 09. 29. 00:03
#91410
Bónuszként el sem mondtam, h 50 m hitelen filózok. Eddig csak pár év alatt kinőhető "áthidaló" kölcsönt akartam (ez volt a 18-as füstbe ment terv), de nekem is megtetszett a pénzhigítás, infla, qe mellett a kamatelőny kiaknázása. De 50 ropit csak 20 évre kapnék, az eléggé sok, jobb lenne 10 évre, az beláthatóbb időtáv. Uni ad 2,73-ra 5 évig fix kamat, a lakástőkénk most nagyon jó hozammal megy, de pár év múlva máp+ vegyítve is ki tudom hozni kb. 7 % átlaghozamra (10 év átlagában). Még jobb lenne Tolcsy 0 %-os hitelével szembeállítani. Habár az nekünk úgysem jár majd, bár 2 gyerek, de mi mindjárt 45 év.
XisCixis 2020. 09. 29. 00:03
Törölt hozzászólás
#91409
hétszilvafás 2020. 09. 28. 23:54
Előzmény: #91407  Törölt felhasználó
#91408
Igen, azt nagyon nézem, hogy jó legyen közlekedés. Pl. Dkeszi központ közelsége. De az is 1 óra bejutás, mert ráhagyásokkal állomásra odaérni, vonat, Bp újabb járat. Vagy részben autó: dugó 2-es út és Váci / Pálya - Külső Szilágyi / M2. Amúgy röhej, h három jelentős bejövő út van (részben MO-s összeköttetéssel), mégis agyrém mindegyik. Talán azért, mert egész északi agglo ide zúdul be. És akár naponta négyszer megtenni oda-vissza.
Törölt felhasználó 2020. 09. 28. 23:45
Előzmény: #91403  hétszilvafás
#91407

Nem kaptad el a tetejét az eladásnál, az biztos.
Mondjuk ha távlatokban nézed a dolgot, akkor gőzerővel égetik az EU pénzeket az agló kötöttpályás közlekedésére.
Nyilván ez 10 év, annál korábban nem valószínű, hogy észrevehető javulás lesz, de csak mondom, hogy pl Veresről bent lesz a vonat a nyugatiban elméletben 25-30 perc alatt és sűrűn fog járni.
Mondjuk Veres is qrva drága lett mostanra, de itt azért 40-50m-ból lehet találni valami használhatót. Már csak azt kell megnézni, hogy a vasúttól ne legyen irdatlan távolságra.
A kockázat az, hogy qrmányváltás és a projektnek fuccs, a Vitézyvel együtt megy a kloákába vagy csak simán marad a qrmány, de másra kell a píz, mondjuk még egy stadionra meg hát a máv és az állandó késések kérdése vajon javulni fog-e?
Mindezekkel együtt ebben lehet fantázia. Egy gyors és kényelmes ingázási lehetőség ki tudná tolni a célzókört, ahol még érdemes kéglit nézegetni.
Úgy tudom, minden irányba lesznek fejlesztések egyébként, ez kitágíthatja a területet, ami szóba jöhet, persze nem most, nem is igazán rövid távon.
Ez lehetne egy csapásirány, persze akkor még mindig 5-10 év kompromisszumos élet lenne előtte, de ritkaság, ha valakinek semmiben nem kell kompromisszumot kötnie.
berlini
berlini 2020. 09. 28. 23:44
Előzmény: #91402  Murdoch
#91406
én inkább liftezek.
hétszilvafás 2020. 09. 28. 23:36
Előzmény: #91402  Murdoch
#91405
És én még Kucsma 94 m sokalltam! De ott már csak kb. 15 % bónuszt éreztem. De hát a 11. kerben lakni megtiszteltetés, ugye. Még ha a harmadikra ballag is a katona. Meg amint átvetted, mínusz 20 %, mint régen az autóknál. 
Placi82 2020. 09. 28. 23:30
Előzmény: #91402  Murdoch
#91404
Nem normálisak. Uhh ezt ki veszi meg a Tétényi úton? 
hétszilvafás 2020. 09. 28. 23:27
Előzmény: #91398  Törölt felhasználó
#91403
Ez igaz, a többség versenyezni akar és többnek látszani. Talán bennünk is volt mohóság. De 08. tavaszán még teljesíthetőnek tűnt kb. 40-ről 60-ba menni, berendezéssel 70. Volt már megtakarítás vmennyi, tároló és beálló le se írtam, az is hozzájött. Meg addig se kerestünk rosszul értelmiségi pénzügyesként (mondjuk döntően el is költöttük), de akkor már egy éve megugrott a mani, és "szárnyakat adott vágyainknak". Másban semmi extra: szar autó, occsó nyaralás. Viszont lakberendezésben is szeretem a prémiumot: tömörfa, gránit mosogató és pult, jó gépek, stb. Előző kéró is ilyen volt, így még jobban fáj 42 misa - ennyit adtak érte.
Murdoch 2020. 09. 28. 23:24
Előzmény: #91399  hétszilvafás
#91402
Innen is látszik, hogy mennyivel jobb Buda, a Kucsma utcához viszonyításképpen:
https://ingatlan.com/xi-ker/elado+lakas/tegla-epitesu-lakas/29816246
+40M és még gyalogoljon a paraszt a harmadikra. 
Placi82 2020. 09. 28. 23:21
Előzmény: #91399  hétszilvafás
#91401
Akkor jó, megijedtem, hogy megzakkantal :)

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek