A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is nagyon jól teljesített a Fidesz-közeli Közgép: több mint 90 közbeszerzésen nyertek, de a leányvállalatai sem panaszkodhatnak. A cégek, illetve azok a konzorciumok, amelyeknek tagjai voltak, több mint 380 milliárd forintot nyertek 2013-ban különböző tendereken. A Közgép nemcsak vasutat és autópályát épít, hanem radioaktív hulladéktárolókat, de megjelent az energia- és távközlési szektorban is. A cég minden évben megnövelte az árbevételét, és milliárdos osztalékot fizet ki a tulajdonosainak.
az különben megvan, hogy Ausztria SZÖVETSÉGI köztársaság és tartományként de facto szövetségi állam?! egy föderális államot próbálsz összehasonlítani egy unitárius állammal...
"lóvé" bőségesen van, max. nem a fővárosi önkormányzat regnál felette... Budapesten - leginkább az elcseszett, jövőfelélő MNB monetáris politika miatt - építési boom van, úgy fejlődik minden mint a dudva nap mint nap lépten-nyomon teljesen szükségtelen bontásokkal találkozok, mert mondjuk egy pöpec régi ház helyére egy 10 lakásos társasházat álmodnak meg...
a családi adókedvezmény maximuma 3 gyerekre 99 ezer forint ez egyébként érvényesíthető úgy, hogy a két szülőnek közösen van bruttó 200 ezer forint jövedelme számold ki, hogy 3*3500 forint bérlet után mennyi marad belőle :)
abban a GDP-ben vastagon benne vannak az országos hatáskörű állami hivatalok/intézmények is + elszámolási szempontok is lehetnek benne (a vállalatközpontokban mutatják ki a tevékenység javát) egyebek iránt az MNB buborékfújó programjának (eddig...) a fő nyertese Budapest, az ingatlanárak felrobbantak, nagy számban zajlanak építkezések, felújítások... szóval hátrányos helyzetről még véletlenül se beszélnék, ahhoz meg kell még várni a lufi kipukkadását...
Szóval azt mondod, hogy ahol koncentrálódik a jövedelem még azt a régiót kéne mindenféle transzferrel nyomni? Nem pont fordítva? Asszem nem gondoltad át ezt a kirohanást.
"egyébként sem értem, hogy az ország legfejlettebb régiójának tömegközlekedését miért állami transzferből kell működtetni"
Én meg azt nem értem, hogy a legfejletteb régió adóbevételeit miért kell szétosztani a fejlettlenebbek között. A fejletlen régiók tanuljanak és dolgozzanak, ne csak más pénzére ácsingózzanak, is máris megoldaná saját erőből Budapest, a bkv problémáját.
azthiszem jóval többet nyertek mondjuk a családi adókedvezményen a családok, mint amennyibe a 3500 forintos bérlet kerül a BKK egy szolgáltatás, amit egyébként jellegéből adódóan csak a fővárosiak vesznek igénybe
úgy számolom az pont 750 millió forinttal több, mint amennyit megengedhet magának a főváros egyébként sem értem, hogy az ország legfejlettebb régiójának tömegközlekedését miért állami transzferből kell működtetni fizessenek a budapestiek, legyél tökös geri, emelj jegy és bérlet árat
Nem tudom ki igért ilyet, de ha ennyi akkor nem tétel a nyugdíjasok ingyenes és a diákok kedvezményes utazása mellett. Ebből is csak 15 milliárdot áll a kormány és már Tarlós is +10 milliárdért sírt. (Nem is tudják, hogy pontosan mennyi, és már Demszkynél is ennyi volt). A BKV helyzete semmit nem javult 10 éve, egy csődtömeg, csoda, hogy még működik.
A Fidesz rendbeteszi az országot
link