A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is nagyon jól teljesített a Fidesz-közeli Közgép: több mint 90 közbeszerzésen nyertek, de a leányvállalatai sem panaszkodhatnak. A cégek, illetve azok a konzorciumok, amelyeknek tagjai voltak, több mint 380 milliárd forintot nyertek 2013-ban különböző tendereken. A Közgép nemcsak vasutat és autópályát épít, hanem radioaktív hulladéktárolókat, de megjelent az energia- és távközlési szektorban is. A cég minden évben megnövelte az árbevételét, és milliárdos osztalékot fizet ki a tulajdonosainak.
Szerinted... Szerintem pedig nagyjából átlagosak vagyunk ezen a téren is... Bár biztosan jobban szeretnéd, ha ezt az összeget megkaptad volna, de ez sajna nem megy...
ez is baromság.. mindenféle divatos módszertanokat idézni... Utána nézhet a statisztikákban az adósságkezelő honlapján, és a statisztikai hivatal honlapján a tényleges adatoknak... Nem módszertan kell hozzá, csak keresd ki a megfelelő adatokat és számolj. Megvan a GDP sőt a GNI is... A jegybank honlapján illetve statisztikákban láthatod az alapkamat adatokat. De hagyjuk már elfáradt a kezem a sok gépelésben... Ha kedvetek van acsarkodjatok nyugodtan, de nem valami kétes politikai hátterű "kutatóintézet" instant ajánlásai alapján. Aki nem ne higgye el amit írok. attól még így van.
Hol írtam és fasizmust??? A multik per pillanat 9 % társasági adót fizetnek (nézd meg, hogy a németeknél mennyi az adókulcs), ha fizetnek egyáltalán, mivel a tao-ban van egy csomó rájuk szabott kedvezmény, ráadásul adó nélkül vihetik ki a nyereséget (pedig a kettős adós egyezmények alapján meg lehetne adóztatni azt is), így nem tudom miről beszélsz, ilyen multi seggnyaló kormányunk még nem volt.
"Nincs értelme... te mondod a magadét, és az enyémet..." Akkor ezzel beismerted, hogy politikai propagandát nyomtál, és nem tudod alátámasztani a számaidat?
Nem a kérdésre válaszoltál! Ha kiírnak egy adott műszaki tartalommal egy közbeszerzést mondjuk 1 milliárd Ft-ért, és azt olvasom, hogy a "győztes" 1,5-2 milliárdért "'nyert", miközben rajta kívül mindenkit pitiáner formai hibákért kizártak, az csak elgondolkodtató.
„Nem mondom, hogy nincs korrupciós veszély, de ez mindenhol európában az USA-ban megvan...” A különbség annyi, ha ott korrupción kapnak valakit, az többet a politika közelébe nem kerül, míg nálunk a törvénykezés, az államigazgatás úgy lett megszervezve, hogy a korrupciót támogassa.
Nincs értelme... te mondod a magadét, és az enyémet... Én láttam milyen volt a város az ország 2000 tájékán és látom most... Az biztos, hogy az elitségétől megfosztott liberális elit kérlelhetetlenül és engesztelhetetlenül lehazudja az elért eredményeket, és olyanokat hoz fel amit soha egyetlen országban sem sikerült megoldani, legfeljebb olyan szintre levinni, amivel még együtt lehet élni...
Jó ha ilyen TASSZ korrupciós marhaságokat hozol el sem olvasom meg tárki... ugyan már ezek pelfogult politikai szervezetek... Nem mondom, hogy nincs korrupciós veszély, de ez mindenhol európában az USA-ban megvan...
Te ezt honnan tudod, hogy ilyen sokszoros az ár... árelemző vagy... És persze ezzel figyelmen kívül hagyjátok, hogy milyen műszaki tartalom van az árban... lehet te fele annyiért megcsinálnád... de én nem bíznék annak a minőségében... Továbbá szerencsére ma már a kiírások sem valami gagyi olcsó megoldásra vannak méretezve, hanem világszínvonalú teljesítésre... amilyen mondjuk a liget, a várbazár, vagy a szépművészeti restaurálása... Itt nálunk ezek ráadásul jóval olcsóbbak mint mondjuk ugyanez máshol európában... (itt most a restaurálásra gondoltam) De nézzük megt a mai budapesti építkezéseket .. nem lehet már embert kapni magyar bérekért legalább lengyel cseh béreket kell fizetni..
Helló! Jó összefoglaló, érdemes utána nézni az adatoknak.Én ezt találtam: http://old.tarki.hu/hu/publications/SR/2016/02toth-hajdu.pdf Ebben: "A korrupciós kockázatok magas szintjére utal, hogy Magyarországon
2009 és 2010 között a közbeszerzések viszonylag magas aránya bonyolódott
le verseny nélkül (31,4% és 33,2%). A második Orbán-kormány hivatali idejének első három évét csökkenő tendencia jellemezte, de később a verseny
nélküli eljárások súlya újra nőni kezdett (lásd az 5. ábrát). 2011 és 2013
között ez 26%-ra csökkent, de később 2014–2015-ben újra elérte a korábbi
szintet (31,9% és 31,4%). 2011 után hasonlóan növekvő arányt kaphatunk a
TED-ben közzétett magyar közbeszerzéseknél is: 2010-ben 32,1%, 2011-ben
28,3%, 2012-ben 29,1%, és 2013-ban 32,1% volt a verseny nélküli közbeszerzések aránya." . "Az idősoros adatok szerint 2009–2015 között romlott a magyar közbeszerzések átláthatósága. A transzparencia jelentős rosszabbodása a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény elfogadása és hatályba lépése (lásd 7.
ábra) után következett be.
Magyarországon erőteljesen nőtt a korrupciós kockázat 2009–2015 között: míg 2009 januárja és 2011 májusa között a CR2 szintje viszonylag alacsony és stagnáló, addig 2011 második félévében értéke megugrik, és ezt követően már folyamatosan növekvő tendencia a jellemzi (8. ábra). Az időszak
egészében a közbeszerzések 39%-ánál volt nulla a CR2 értéke, 47,4%-ánál
kaptunk 0,5-es értéket és a közbeszerzések 13,5%-ánál érte el a maximális,
1-es értéket. A szerződéses összegeket is figyelembe véve ez azt is jelenti,
hogy a magyar állami intézmények, vállalatok és önkormányzatok a vizsgált
időszak alatt a közbeszerzések mintegy felét, 6880 milliárd forintot nulla korrupciós kockázati szint mellett, 4202 milliárd forintot közepes, és 1019 milliárd forintot a korrupciós kockázatok maximális szintje mellett költötték el." . A nyertes vállalkozások száma és a közbeszerzések értéke az EU-s forrásokkal arányosan nőtt. 2014-ben például 5-ször akkora volt a nettó EU-s forrás, mint 2008-ban. . A korrupció vizsgálatakor nemcsak a közbeszerzéseket, hanem az EU-s támogatásokat is nézni kellene. Nyilván itt is azért nőtt a gyanús esetek száma, mert nagyot nőtt maga az összeg, és a pályázati kiírások száma is. . És akkor van korrupciós kockázat az olyan esetekben is, amikor nem közbeszerzésről, vagy pályázatról beszélünk, hanem értékesítésről. Lásd pl. trafikpályázatok, fölbérleti és földváráslási pályázatok. Ezeknél a pályázati értékelés a legkisebb mértékben sem nyilvános, továbbá az értékelési szempontok között dominált a szubjektív elem. Vajon mire lehet következtetni e kettőből? A valóság az, hogy ha nem vagy fideszes, akkor nem juthatsz termőfölhöz ma Magyarországon. . És akkor kérdés, hogy pl. PaksII benne van-e bármilyen statisztikában. Meg arról, hogy hány olyan közbeszerzés van, ahol csak papíron van verseny. Simicska példáján láthatod legjobban, mi folyik itt, hogyan működik a rendszer: amíg benne volt a pikszisben, ő volt a legjobb ajánlatadó, majd hirtelen csak érvénytelen ajánlatot tudott beadni (persze csak papíron, mert bíróság többször kimondta, hogy törvénytelenül nyilvánították érvénytelennek). Ez a legszebb és legnyilvánvalóbb példája annak, hogy teljes kézivezérléssel működik a közbeszerzési rendszer. . Azzal pedig messzemenően nem értek egyet, hogy valódi jogi és politikai rendszerváltás történt. Inkább visszatértünk irányítástechnikában és kormányzati kommunikációban a kommunista időkhöz. Jelentősen nőtt a kormány súlya a gazdaság több területén és a médiában is jelentősen nőtt, központi irányítás alá vonták az egészségügyet és az oktatást, olyan önkormányzati szabályozás vezetettek be, hogy a települések keze is meg van kötve. Bármely nemzetközi jogállamiságot, korrupciót mutató listán visszaestünk 2010-hez képest. Megvizsgálhatjuk persze, hogy ezek a módszertanok helyesek-e, de a laikusok vajon miből tájékozódhatnának jobban, mint ezekből? . Folytathatjuk.
Szerinted mennyire tükrözi a valóságod az, hogy Mészáros Lőrinc – aki végzettsége szerint gázszerelő – az ország leggazdagabb embere lett, több, mint 300 milliárdos vagyonnal, míg Orbán Viktor megtakarítása egymillió forint körül van?
Mondom, hogy semmit sem tudtok... A világgazdaságban ugyanígy kb 0%-os kamatkörnyezet volt mint most, és ilyen körülmények közt volt nálunk 7-8-9% alapkamat.
Szerinted normális, hogy kiírnak egy közbeszerzést, és a nyertes 1,5-2-2,5-szörös áron nyer a kiírt összeghez képest? Ennyire hülyék lennének, akik kiírják a közbeszerzést, hogy nem tudják, mi mennyibe kerül normálisan?
Ennek semmi köze a fasizmushoz.. Rendszerváltás után a magyar GDP GNI arány ( GDP-viszonzatlan átutalások = GNI) 24% -os volt, miközben Szlovéniában 9% cseh ország 12, Szlovákia 13% (magyarul ennyit vittek ki a multik haszonként... Mára nekünk sikerült leszorítani ezt 20% körülre, ami még mindíg magasabb a régiónál, de legalább hozott valami javulás.. főleg ha az említett monetáris változásokat is beleveszem... azt is megmondom miért volt ez. azért mert az itteni jogszabályokat a multik jogászai mondták tollba a rendszerváltó liberális elit közgazdászoknak... Ezért mondtam, hogy 2010 volt a valódi rendszerváltás, amikor egy csomó jogszabályt alkotott meg a parlament ami lehetővé tette ezt a csökkentést
„Ha ezt nem tudod semmit sem tudsz... Államháztartási hiány adósságszolgálat stb...” Orbánék a beáramló uniós pénzek nélkül nem tudnák fenntartani ezt az alacsony államháztartási hiányt. Az államadósság egyébként abszolút értékében nőtt, de mivel a GDP is nőtt, ezért arányaiban – százalékban kifejezve – kevesebb. A többit írtam. Az oktatás és az egészségügy fenntartása állami feladat. Az államháztartási hiány azért alacsony, mert nagyon sok pénzt vonnak el innen, vagyis az egészségünktől és a jövőnktől.
A Fidesz rendbeteszi az országot
link