Topiknyitó: kata311 2011. 06. 21. 09:15

ESTMÉDIA.HU  

íme az új topik

és kellő komolyságot az uraktól

(hi-hi..............:)))))))
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2011. 08. 26. 15:28
Előzmény: #6678  Törölt felhasználó
#6680
Ilyen alapon 300 Ft-ért is vehetett volna a bróki 1 db részvényt, az már nagyobb átverés, nem ? ... beindulhatna a bika felfelé....
Törölt felhasználó 2011. 08. 26. 15:27
Előzmény: #6472  Törölt felhasználó
#6679
Most ingyen elolvasható a teljes cikk 16 óráig. link
Törölt felhasználó 2011. 08. 26. 15:22
Előzmény: #6675  Törölt felhasználó
#6678
Próbálja le vagy felhúzni az árat. Akinek sok részvénye van, annak lehet, hogy az a költség elenyésző, a lehetséges nyereséghez képest.
Napközben, ha valaki csak az árfolyamot figyeli azt is hiheti, hogy megindult a papír az adott irányba.
Záráskor így 1 db részvénnyel is lehet árat módosítani, s az következőnap az a bázisár.
ronmabk 2011. 08. 26. 15:22
#6677
link

Életképes reorganizációs tervet fogadhat el augusztus 31-én, az Est-lapokról, illetve a Sziget-részesedéséről ismert Est Media Nyrt. közgyűlése. A pénzügyi mentőakció élére két magyar üzletember állt, ők egykoron Romániában és Bulgáriában indítottak program-magazinokat.
Pankotai Csaba és Kovács András nem titkolják: 1998-ban a Pesti Est lekoppintásával indították el romániai, majd bulgáriai programmagazinjaikat. Most, 13 év elteltével ők vehetik át az egykori példakép szakmai irányítását. Ha tervük sikerül, és a tőzsdén jegyzett Est Media (EM) Nyrt. augusztus 31-i rendkívüli közgyűléséig a sok-sok érintettel meg lehet állapodni, akkor szinte tiszta lappal indulhat a rendkívül súlyos pénzügyi helyzetbe sodródott médiacsoport. Nem lesz könnyű menet, hiszen érintett és tartozás van bőven, szállítókkal, üzlettársakkal, jelenlegi és potenciális új befektetőkkel, hitelezőkkel kell megegyezni. A terv igen komplex, de alapállítása szerint az EM-csoport márkái, az Est-lapok, az Exit, a Sziget értékes és jövedelmező brandek. Azaz, ha sikerülne a múlt ballasztjaitól megszabadulni, akkor egy ilyen portfólió nyereségesen működtethető. Főleg, ha az elsőszámú magyar „out of home” médiacsoport kiegészül a román és a bolgár piac vezetőivel.

Pankotai Csaba. Hazavágyott.

Pankotai Csaba. Hazavágyott.
SZOMSZÉDOLÁS
A két vállalkozó kedvű – már régóta baráti viszonyban lévő – férfit 1998-ban a kalandvágy vitte Bukarestbe üzletet csinálni. Pankotai Csaba elmesélése szerint jóban voltak a hazai Pesti Est alapító tulajdonosaival, akik nem terveztek a román piacon terjeszkedni, így nem zavarta őket a koppintás, sőt kifejezetten segítettek is abban, hogy barátaik elindítsák a bukaresti Sapte Seri programmagazint. A zöldmezős vállalkozás tulajdonosai azt gondolták, hogy értik ezt a speciális terméket, azonban hamar rájöttek, hogy igazán csak menetközben ismerhetik meg ezt az üzletágat. Helyi tulajdonostárs és kapcsolatrendszer nélkül nem volt könnyű a rajt, ráadásul az időzítés sem volt tökéletes. A magazin 1998 júniusában indult, s nyáron ugyan bőven akadt program, hirdető azonban már kevésbé, hiszen ez a piac ebben az időszakban mindig nyári álmát alussza. Valahogyan azért csak sikerült megkapaszkodni és az 1999-es első teljes üzleti év már nyereséget hozott, 2000-ben pedig már annyira jól tejelt a bolt, hogy a tulajdonosok új befektetési lehetőséget kerestek. A román piacon ilyet nem láttak, körbenéztek hát még eggyel arrébb, így került képbe Bulgária. Pankotai számára Bukarest után kifejezetten üdítően hatott Szófia, ahol láthatóan prosperált a gazdaság, mégis alacsony bérekkel lehetett felvenni sok nyelvet beszélő munkatársakat. Az ottani program-guide, a Programata 2001-ben startolt el. A tulajdonosok megosztották kapacitásaikat, Kovács Bukarestben maradt, Pankotai pedig Szófiába költözött.

A vállalkozások évről évre gyorsan duzzadtak, a válság előtt már 150 ember dolgozott a cégekben, a programmagazinok országos lefedettséget értek el, sok különszám készült, indoor (beltéri) reklámtevékenység, website-ok, speciális magazinok is tartoztak a csoporthoz. A tulajdonosok elmondása szerint nagyon gyors volt a felívelés, de ebből adódóan a válsággal nagyot is lehetett zuhanni, tisztítani kellett a portfóliót. Romániában megszűnt egy gyermekeknek szóló magazin, Bulgáriában a Sofia by night, egy amolyan 18-as karikával ellátott éjszakai programajánló, illetve egy addig sikeres havi magazin, a Freestyle is. A Sapte Seri és a Programata azonban sokkal jövedelmezőbb maradt, mint a válságban masszívan veszteségessé váló EM-cégcsoport.

MINDENFÉLE ÖTLETEK
A két vállalkozó és az EM között korábban is volt együttműködés, sőt, felmerültek a kölcsönös adásvételek ötletei is, Pankotai Csaba arra emlékszik, amikor ők lettek volna a vevők, az Estnél pedig az rémlik, hogy a bolgár magazint kínálták többször megvételre, mindenesetre akkor még nem találkoztak a koncepciók. Az EM számára viszont 2011 komoly nehézségeket hozott. A sajtócikkek és a bennfentes budapesti médiapiacon gyorsan terjedő értesülések sorozatosan arról szóltak, hogy mennyire kifeszítette pénzügyi helyzetét a Szigettel (a tervezett teljes átvétel 5 milliárdba került volna) és a Neo FM országos rádióval túl nagyokat harapó csoport. Az EM nem fizetett a szállítóinak, olykor a munkatársainak sem, a magyar média ismert szereplői, így a Rádió Café-s Hajós András, vagy a Time Out programmagazint vezető Bede Márton adtak a média ingerküszöbét is elérő jelzéseket a (nem-)fizetési morálról és hagyták el a csoporttagok műsorait, újságjait. Később a tőzsdén is intenzív áresést lehetett tapasztalni. Eközben minden komoly erőfeszítése ellenére a Balázs Csaba, a cég elmúlt éveit meghatározó vezérigazgató-résztulajdonos is „kistoppolódott”, saját elmondása szerint már nem tudta finanszírozni határidős tőzsdei pozícióit, amelyeket 99 százalékban elbukott. Így járhatott Nobilis Kristóf milliárdos vállalkozó is, aki előbb tőkeemeléssel beszállt a cégbe, majd lenullázta érdekeltségeit. Pankotai és Balázs Csaba ebben a kiélezett helyzetben kezdett el egyeztetni, és hamarosan egyre komplexebb terveket szőttek.

Kovács András. Ha a közgyűlés támogatja, igazgatósági tag lehet.

Kovács András. Ha a közgyűlés támogatja, igazgatósági tag lehet.
Júniusban aztán előálltak a farbával, Pankotai átvette az Est-csoport média üzletágának irányítását, és a felek reorganizációs elképzelést fogalmaztak meg. A koncepció lényege, hogy bármennyire is eladósodott a csoport a válságrágta piacon, az alaptermékek, így elsősorban az Est-lapok, illetve a Sziget nagy értéket képviselnek, talán még mindig a legerősebbek a rendszerváltás óta létrejött magyar tulajdonban levő brandek közül. Pankotai szerint az Est Media vesszőfutását valószínűleg az a komoly hiba okozta, hogy a nagy terjeszkedésben háttérbe szorult az egykori sikertermék, az Est magazincsalád. „Pedig a fejőstehenet akkor is etetni kell, illetve le kell csutakolni, ha sok helyes, új csikó érkezett a tangazdaságba” – láttat erről plasztikus képest az üzletember. A válság azonban egyáltalán nem kezelhetetlen – hangzik a verdikt, s Pankotai és Kovács e tekintetben magaslati edzőtáborból érkeztek, hiszen például a román piacon egy szélsőségesen nacionalista konkurens nyíltan megüzente: „szeretnénk titeket elpusztítani, ha lehet fizikailag is”.

Az ábra megtekintéséhez kattintson!

Az ábra megtekintéséhez kattintson!
Az EM számára megfogalmazott válságkezelés lényege, hogy a vállalkozás ne cipelje tovább az örökölt, súlyos terhet, a nulláról indulhasson újra. Más kérdés, hogy az Est Média esetében a nulla szép állapot lenne, de még nagyon messze van. A tervezett komplex megállapodás akkor lehet ugyanis csak sikeres, ha minden érintett elfogadja. A menetrend szerint az Est Media alaptőkéjét előbb ötödére kell csökkenteni. Az 5100 kisbefektetőnél ugyanúgy 6,8 millió részvény maradna, mint ma, csak kisebb névértéken, és ezzel válhat reálissá egy komolyabb tőkeemelés. Ma ugyanis az EM-részvény névértéke 1000 forint, ám a papír tőzsdei árfolyama 275 forint. A törvény szerint névérték alatt nem lehet tőkét emelni, 1000 forint feletti árat viszont nyilván senki nem adna a papírért, de ha a névérték 200 forintra csökken, akkor esetleg már lehet vonzó ajánlatot tenni a befektetőknek. A sok kisbefektetőnek aligha számít, ha a részesedésük mondjuk 2 tízezrelékről, 1 tízezrelékre apad, így is, úgy is körülbelül ugyanakkora a beleszólásuk a folyamatokba (zéró), de azért egy 240 forintos tőzsdei árra rábocsátott 200 forintos tőkeemelés mindenképpen hígít. Ám a részvényesek többsége vélhetően úgy gondolkodik, ha az ajánlat nem is főnyeremény, de jobb, mint a társaság halála, és így a részvény teljes elértéktelenedése. Ha az augusztus 31-re összehívott rendkívüli közgyűlés dönt az ötödölésről, az igazgatóság néhány napon belül egy méretes, 2 milliárd forint körüli alaptőke-emelésről is szavazhat. Egészen pontos számot még nem lehet mondani, hiszen ma még nem tudni, hogy mennyi régi és mennyi új befektetőt, szállítót, üzleti partnert sikerül megnyerni a tervnek.

Éljen a magazin

Mindenki temeti az offline lapokat, magazinokat, de ez óriási ökörség – állítja Pankotai Csaba. A médiaszakember szerint csak egy buta városi legenda, hogy a print piacnak vége van. Az igaz, hogy válság van, és az is igaz, hogy a tévé és a netes portálok korában nem a napilapokból tájékozódnak a hírfogyasztók, ami miatt a napilapoknak lépniük kell, de a magazinokkal semmi végzetes nem történt. A válságban nem csak magazinokból, de cipőből, autóból és bankhitelből is kevesebbet adnak el, még sincs vége a cipőiparnak, az autóiparnak, a bankszektornak. Amikor krízis van, elválik a takony a bajusztól, megbuknak, illetve megerősödnek egyes termékek. David Garcia amerikai médiaelemző guru kutatta a nyomtatott sajtó és a net viszonyát; szerinte előbbi inkább szórakozás, utóbbi inkább munka, amit az üléspozíció határoz meg, a netet előredőlve, a magazint kényelmesen, elnyújtózva olvassuk. Ráadásul az elmúlt 6–8 év legfontosabb reklámpiaci jelensége a reklámelutasítás, a reklámirritáció. Ebben élen jár az agyonajnározott tévé és a net. A printben azonban a hirdetés nem zavar meg semmilyen fogyasztási folyamatot, sőt még olykor szórakoztat, érvényesülhet a geg, az artisztikus elem. Úgy legyen!
A TŐKEEMELŐK
Pankotai és Kovács a román és a bolgár programmagazint apportálná, az Exit mai többségi tulajdonosa 80 százalékos részesedését. Ezek értékét éppen könyvvizsgálók számolják, de becslések szerint a felek mintegy 900 millió forintnyi EM-részvényt jegyezhetnek az apportokért cserébe. A 650 millió forintos szállítói tartozás nagy részét az EM szintén szeretné részvénnyel, a többit pedig készpénzzel kiegyenlíteni. Van abban valami vicces, ahogyan az EM-ben már nem először azok emelnek tőkét, akik futnak a pénzük után. Korábban az is előfordult, hogy az adós egy EM-tőkeemelés során a követelésével egyenértékű új pénzt is betolt a cégbe, amit az EM azonnal a tartozás kiegyenlítésére fordított, vagyis a szállító két lépcsőben tartozása fejében végül is csak részvényt kapott.
Az EM módosítaná a Sziget kisebbségi tulajdonosaival is a szerződést, azt szeretné, ha 300 millió forintnyi EM-részvényért cserébe Gerendai Károlyék belegyeznének, hogy a már a Sziget-részesedésbe belefeccölt 2,7 milliárd forinton túl egyelőre nem áldozna több pénzt az EM a Sziget megvételére, de mégsem csökken a részesedése a jelenlegi 51 százalékról, 49 százalékra (az érvényes szerződésben ez szerepel), vagyis az EM számára konszolidálható marad a Sziget-részesedés. Úgy tudjuk erről az elemről még nincs megállapodás.

Ezen felül kellene legalább félmilliárd forint friss készpénzt hozó pénzügyi befektetőtől is jegyzési ígéret, ahogyan a mai részvényeseknek is joguk lenne részvényeket jegyezni. Összességében a mai saját tőke 6 milliárdról, 8 milliárd forintra emelkedne, úgy, hogy némi cash is érkezne a csoportba, és több tartozás is eltűnne. Megmaradna ugyanakkor két nagyobb adósság, az UniCredit és a Wallis felé fennálló 350, illetve 300 millió forintos tartozás, ezeket az új vezetők szeretnék átstrukturálni. Ha sikerül az átütemezés, a jövőben ennek kamatai már a Szigettől remélt osztalékból könnyen teljesíthetők.

Ha mindez összejön, az Est Media, Pankotai vezetésével, a jövőben az Est-lapok és az Exit fémjelezte médiadivízióval foglalkozna elsősorban. A jelenlegi portfólió kiegészülne a román és bolgár lapokkal. Az event üzletág továbbra is konszolidálható maradna, az irányítását Gerendai Károlyék, vagyis a kisebbségi tulajdonos végezné. Pankotai Csaba és Kovács András hamarosan az igazgatóság tagjai lesznek, de az átmenetet segítendő, a testületben maradna Balázs Csaba is. „Az a célom, hogy a vállalat fennmaradjon, és megerősödve kerüljön ki a válságból. Az új vállalat már kifejezetten médiavállalkozás lesz, ami mással nem foglalkozik. Jó, ha ezt egy médiaszakember vezeti, én pedig nem vagyok az” – mondta a váltásról Balázs Csaba.
Egy korszak lezárult.
Törölt felhasználó 2011. 08. 26. 15:20
Előzmény: #6675  Törölt felhasználó
#6676
lehet, persze
brokiknak ingyé van...........:))
Törölt felhasználó 2011. 08. 26. 15:10
Előzmény: #6674  baly2u2000
#6675
1 db részvényt is lehet venni? Annak mi az értelme, hisz a költsége több.
baly2u2000 2011. 08. 26. 13:22
Előzmény: #6672  Törölt felhasználó
#6674
Valaki rém trükkösen felkötögette 250ig óriási tételekkel:

Név Ár Mennyiség Idő
ESTMEDIA 250 Ft 1 db 12:45:39
ESTMEDIA 249 Ft 30 db 12:45:08
ESTMEDIA 245 Ft 10 db 12:10:55
ESTMEDIA 249 Ft 10 db 12:02:42
ESTMEDIA 249 Ft 50 db 12:02:32
ESTMEDIA 249 Ft 10 db 11:29:11
ESTMEDIA 248 Ft 10 db 11:18:50
ESTMEDIA 245 Ft 100 db 10:40:08
ESTMEDIA 245 Ft 400 db 10:40:08
ESTMEDIA 245 Ft 290 db 09:33:03
ESTMEDIA 245 Ft 210 db 09:33:03
Törölt felhasználó 2011. 08. 26. 13:08
Előzmény: #6672  Törölt felhasználó
#6673
mert valaki piaci megbizást ad vételkor, mind pl én :) nem szabok meg limitet, mert akkor semmi se mozdulna, unalom ellen remek!
Törölt felhasználó 2011. 08. 26. 12:59
Előzmény: #6671  marslako2
#6672
Sziasztok! Miért van az, hogy a vevői oldalon ezres nagyságrendű igények vannak, az eladóin pedig csak tízes és százas nagyságrendű a kínálat, és mégis inkább a kínálati ár felé közelít?
marslako2
marslako2 2011. 08. 26. 12:15
Előzmény: #6670  marslako2
#6671
Cég Aj. Vétel
2011.08.26. 12:10:55
1 1 90 db 245 HUF
2 2 1 200 db 242 HUF
2 2 1 030 db 241 HUF
2 2 1 950 db 240 HUF
2 2 1 350 db 239 HUF

Eladás Cég Aj.
2011.08.26. 12:02:42
249 HUF 30 db 1 1
250 HUF 280 db 1 1
252 HUF 20 db 1 1
253 HUF 100 db 1 1
254 HUF 20 db 1 1
Napi min: 245 HUF Napi max: 249 HUF
Nyitó: 245 HUF Előző záró: 248 HUF
Utolsó kötés: 245 HUF, 10 db (2011.08.26. 12:10:55)
Összforgalom: 14 kötés, 1 790 db, 438 860 HUF
Hirek:
marslako2
marslako2 2011. 08. 26. 12:14
Előzmény: #6669  marslako2
#6670
Jöhetne már valami hír és akkor irány a hacáz
marslako2
marslako2 2011. 08. 26. 12:12
Előzmény: #6668  marslako2
#6669
BET utolsó 50 ESTMEDIA kötés - 2011.08.26. 12:11:29

Név Ár Mennyiség Idő
ESTMEDIA 245 HUF 10 12:10:55
ESTMEDIA 249 HUF 10 12:02:42
ESTMEDIA 249 HUF 50 12:02:32
ESTMEDIA 249 HUF 10 11:29:11
ESTMEDIA 248 HUF 10 11:18:50
ESTMEDIA 245 HUF 100 10:40:08
ESTMEDIA 245 HUF 400 10:40:08
marslako2
marslako2 2011. 08. 26. 12:03
Előzmény: #6666  baly2u2000
#6668
Nagyon beszűkült kilövés lesz ebből.
marslako2
marslako2 2011. 08. 26. 12:03
Előzmény: #6666  baly2u2000
#6667
Nagyon beszűkült kilövés lesz ebből.
baly2u2000 2011. 08. 26. 11:58
Előzmény: #6661  exmnbs1
#6666
H1 - Ezmiez? Olyan mint a H1N1? :)

Ki lesz BCS utódja?
Pl akit most hozott a céghez keletről. Egyébként miért kellene neki utód? Lemaradtam egy lemondásról?

Mit vesznek valójában?
Ez jogos kérdés, akinek van ideje, segíthetné a fórumot egy kis guglizással.
Kezdetnek:
Programata látogatottság/olvasottság/hány emberhez jut el (nem tudom mi erre a jó szó)
link

Hozzá egy kis siteinfó:
link

marslako2
marslako2 2011. 08. 26. 11:53
Előzmény: #6664  marslako2
#6665
Cég Aj. Vétel
2011.08.26. 11:31:23
1 1 100 db 245 HUF
2 2 1 200 db 242 HUF
2 2 1 030 db 241 HUF
2 2 1 950 db 240 HUF
2 2 1 350 db 239 HUF

Eladás Cég Aj.
2011.08.26. 11:29:11
249 HUF 90 db 1 1
250 HUF 280 db 1 1
252 HUF 20 db 1 1
253 HUF 100 db 1 1
254 HUF 20 db 1 1
Napi min: 245 HUF Napi max: 249 HUF
Nyitó: 245 HUF Előző záró: 248 HUF
Utolsó kötés: 249 HUF, 10 db (2011.08.26. 11:29:11)
Összforgalom: 11 kötés, 1 720 db, 421 470 HUF
Hirek:
marslako2
marslako2 2011. 08. 26. 11:39
Előzmény: #6645  marslako2
#6664
Cég Aj. Vétel
2011.08.26. 11:31:23
1 1 100 db 245 HUF
2 2 1 200 db 242 HUF
2 2 1 030 db 241 HUF
2 2 1 950 db 240 HUF
2 2 1 350 db 239 HUF

Eladás Cég Aj.
2011.08.26. 11:29:11
249 HUF 90 db 1 1
250 HUF 280 db 1 1
252 HUF 20 db 1 1
253 HUF 100 db 1 1
254 HUF 20 db 1 1
Napi min: 245 HUF Napi max: 249 HUF
Nyitó: 245 HUF Előző záró: 248 HUF
Utolsó kötés: 249 HUF, 10 db (2011.08.26. 11:29:11)
Összforgalom: 11 kötés, 1 720 db, 421 470 HUF
Hirek:
exmnbs1 2011. 08. 26. 11:28
Előzmény: #6661  exmnbs1
#6663
"On September 16, 2004 has started Programata Plovdiv Info and since September 31 – Programata Stara Zagora."
az igen, szeptember 31 óta)))))))))))

a példányszám "lenyűgőző"
link
Törölt felhasználó 2011. 08. 26. 11:26
Előzmény: #6660  exmnbs1
#6662
te beteg vagy:)
exmnbs1 2011. 08. 26. 11:15
Előzmény: #6659  Törölt felhasználó
#6661
továbbra is kérdés
H1?
ki lesz BCS utódja?
mit vesznek valójában?

Topik gazda

kata311
kata311
4 5 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek