011. április 20.-tól Masterplast Nyrt. néven működik tovább a Masterplast Group Zrt., a váltás része a társaság középtávú stratégiájának. A vállalat az első negyedévben 13,1 millió eurós bevételt ért el, amely megfelel az előzetes terveknek.
Nyilvánosan működő részvénytársasággá alakult át 2011. április 20.-tól a Masterplast Group Zrt. A működési forma váltással együtt átalakult a vállalat legfelső vezetése is. Létrejött az Igazgatótanács, amely ellátja az igazgatóság és a felügyelőbizottság feladatait. Az Igazgatótanács elnöke Tibor Dávid, alelnöke pedig Ács Balázs. Létrejött az Audit bizottság is, amelyben az Igazgatótanács független tagjai - Bojár Gábor, Dr. Gara Iván, és Andrew Szőnyi - kaptak helyet.
"A jelenlegi átalakulás szerves része a vállalat középtávú stratégiájának" - jelentette ki a változással kapcsolatban Tibor Dávid, a Masterplast Nyrt. Igazgatótanácsának elnöke. "A cég fejlődése már évek óta ezen stratégia alapján történik, és amint elérkezettnek látjuk az időt újabb jelentős lépést teszünk a tőzsdei bevezetés irányába" - tette hozzá Tibor Dávid.
A Masterplast Nyrt. 2011. első negyedévében 13,125 millió eurós bevételt ért el, amely megegyezik az előzetes célkitűzésekkel, és csak minimális mértékben marad el az egy évvel korábbi, 13,302 millió eurós forgalomtól. "Elégedettek lehetünk az első három hónappal, hiszen annak ellenére, hogy az elmúlt évben végrehajtott racionalizálás miatt kevesebb leányvállalattal dolgoztunk, sikerült megismételni a tavalyi bevételt" - közölte az első három hónap eredményeivel kapcsolatban Tibor Dávid.
Háttérinformáció:
Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió egyik vezető építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 12 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal. A vállalat 2010-es árbevétele 85,2 millió euró volt. A társaság 2008 óta tagja a Budapesti Értéktőzsde Tőzsdeképes Cégek Klubjának.
Tudod te azt nagyon jól! Együtt vettük a szopóálarcot! Száradna le a kezem amiért visszavettem, majd még bővítettem is... Egyébként nem Androidos, hanem Ingatlanos :))
600-ról meg több mint 5x.. Na és??? Időközben a német gyár elkezdte tolni az eredményt + az eü. ipari szegmens (sajnos covid miatt) brutálisan bővül + folyamatosan pörög az építőipar (részben állami ösztönzők miatt). Ehhez jön még a szabadkai projekt jövő évtől. Itt az árfolyam emelkedése mögött tettek és eredmények is vannak (spexek mellett persze). Nekem nincs belőle már egy darab sem, de még lehet, hogy meggondolom magam, kibaxom a mol+app duót és visszajövök ide majd vmikor. (ha változik a tulajdonosi struktúra vagy beállnak egy 15-20 mrd-os 2.20% kuponú kötvénybe akkor storno)
Sérti az önérzetüket :) Ezek az arcok, úgy vennének, ha most hirtelen beesne 600-ra, majd vásárlás után két perccel ismét 3ezer felett legyen. Olyat nem tudnak elképzelni, hogy valaki a cég jövőjébe fektet. Kárognak folyamatosan :)
Akkor volt alulárazott, amikor 4szer volt olcsóbb ;) Nem akkor kell hisztizni, amikor 4szerezett, hanem, akkor kell venni, amikor olcsó és kutyának sem kell. Amikor ezer alatt volt, azért nem vettél, mert ez lófasz cég, 2ezer alatt se vettél, mert mire megy ez már, majd ezer alatt talán, ha könyörög a cégvezér, 3ezer alatt, azért nem vettél, mert majd 2ezer alatt, de inkább, ha lehet ezer alatt, majd amikor 4ezret elhagyja, akkor majd ha benéz 3, de inkább 2ezer alá... a lényeg, a hozzátok hasonlóknak semmi nem lesz jó és soha a büdös életbe nem fog meggazdagodni...
Május 20.-án jön a Q1, addig meg ajánlom elautózni a cég telephelye mellett, gombamód nőnek ki a földből az új gyárépületek és csarnokok, az útról is jól látható a változás.
Ej, hol a vezér úr újabb piacbefolyásoló célára? Hiszen ért ez már interjúkban 2000 Ft-ot, 3000 Ft-ot, itt az idő benyögni a 4000 Ft-os árat. Árban ez már nagyon előre szaladt, ennyit nem ér szerintem.
Az Országos Kórházi Főigazgatóság pályázatán elnyert több
milliárd forintos overál megrendeléshez még németországi üzeméből
szállítja az alapanyagokat a Masterplast, szeptembertől viszont már
hazai alapanyagokból folytatódhat a késztermékgyártás – mondta a
Világgazdaságnak adott interjúban Nádasi Róbert vezérigazgató.
Hirdetés
Pandémia idején, szűk egy év alatt
épített fel egy teljesen új, egészségipari üzletágat a vállalat. Mekkora
feladat volt ezt megszervezni?
Eredetileg a diffúziós tetőfólia piacunkhoz szerettünk volna stabil
gyártóbázist biztosítani, a németországi üzem tavaly júniusi
megvásárlása elsősorban e célt szolgálta. Tudtuk, hogy az ascherslebeni
gyár egészségipari alapanyagok gyártására is alkalmas, melyek
jelentősége a pandémia alatt megnőtt. A kereslet növekedésével a
kibocsátásunk nagy részét már a maszk és védőruha alapanyag tette ki, és
ezt követően az üzletpolitikánk részévé vált a magasabb eredményességű
egészségipari szegmens fejlesztése. Nagy előnyt jelentett az indulásnál,
hogy a német üzemegység megvételével jelentős tudásbázishoz,
szakképzett munkaerőhöz és menedzsmenthez jutottunk, és a know-howt,
valamint a licenceket is átvettük. Személyes rálátásom is van az
egészségipar működésére, mivel gazdasági vezetőként közel tíz évet
dolgoztam a Johnson & Johnson orvosegészségügyi részlegénél.
Idén két, összesen 12 milliárd forint összértékű
egészségipari beruházást valósítanak meg a sárszentmihályi székhelyükön.
Ezekkel mi a társaság célja?
Alapanyaggyártó kapacitásaink bővítéséhez 2020 végén 9,5 milliárd
forintból történetünk legnagyobb gyárfejlesztését indítottuk el
Sárszentmihályon, majd az idő közben felmerülő hazai igények miatt úgy
döntöttünk, az egészségügyi késztermékek piacára is belépünk. Az ehhez
szükséges fejlesztéseket 2,6 milliárd forintból hajtjuk végre. Ezzel egy
integrált gyártás jön létre, ami sokkal hatékonyabb működést és régiós
szinten is versenyelőnyt nyújt számunkra. Kevés olyan egészségügyi
gyártó van ugyanis, amely az alapanyagot is maga állítja elő. A
projektek a tervezett ütemben haladnak, az egészségügyi alapanyaggyártás
júniusban, a késztermékeké pedig szeptemberben indulhat meg itthon.
Az OKF pályázatán elnyert, 4,5 milliárd forintos új egészségipari megrendelés mekkora jelentőségű a társaság történetében?
Kisebb mennyiségben eddig is szállítottunk védőruhákat a magyar
egészségügynek, de ilyen volumenű megrendelésünk még nem volt, ezért is
számít mérföldkőnek a mostani szállítási szerződés megkötése. A core
business tekintetében a vevőkörünk jellemzően az építőipari nagy és
kiskereskedők, valamint barkács-áruházak közül kerülnek ki, akikkel
többnyire folyamatos szállítási szerződéssel dolgozunk, de ez a
megállapodás ezekhez képest más nagyságrendű és jellegű.
Nádasi Róbert, a Masterplast vezérigazgatója
Hogyan néz ki a gyártási folyamat?
Ehhez a megrendeléshez még a német gyárunk adja az alapanyagot, az
overálok azonban már itthon készülnek belőlük. Kontrollálva a gyártási
folyamatot, öt nagy hazai integrátor – közvetetten 50 – varrodával
működünk együtt, ahol mintegy ezren készítik a védőruhákat, melyeket
megfelelő csomagolással szállítunk a magyar egészségügynek. Valódi
nemzeti összefogásról beszélhetünk, a vegyipari nyersanyagot ugyanis a
Mol csoporttól szerezzük be. Az overálok minősítési tanúsítvánnyal
rendelkeznek. A nemzetközi minősítési folyamat nagyon fontos volt ahhoz,
hogy az egészségipari piacra be tudjunk lépni, és ez külföldön is
lehetőségeket nyit előttünk. Elsősorban a magyar egészségügyi igények
kielégítésére törekszünk, de nyersanyaggyártási kapacitásunk már most is
túlmutat ezen. Alapanyagainkat könnyen értékesíthetjük az
exportpiacokon, de a készterméknél is szeretnénk megjelenni a környező
országokban. Vizsgáljuk, hogy hol, milyen egyedi tanúsítványok
szükségesek ehhez.
Nem tartanak attól, hogy a pandémia lecsengésével visszaesik a kereslet ezekre a termékekre?
A védőruha gyártáson túl szélesebb egészségügyi termékpalettával
fogunk majd rendelkezni. A speciális védőruhákra magas átoltottságnál
valóban kisebb szükség lesz, de az egyszer használatos izolációs
eszközök piaca folyamatosan bővül, és ez a jövőben is így lesz. Ezen a
területen a sterilizált textileket egyre inkább a szintetikus higiéniai
textilek váltják fel, mi pedig épp ilyen anyagból gyártunk többi közt
lábzsákot, fejvédőt, zsilipruhát, műtéti köpenyt, amelyekkel a magyar
egészségügy stabil beszállítóivá tudunk válni.
A közelmúltban bejelentett nagy projektek után terveznek újabb beruházást vagy akvizíciót?
A már ismertetett beruházások megteremtik a 2021-2023-as évekre
közzétett árbevétel- és eredménybővülésünk hátterét, de közben már olyan
fejlesztéseken dolgozunk, amelyek az azt követő időszak növekedését
alapozzák meg. Építő- és egészségipari vonalon vizsgáljuk a
lehetőségeket, zöldmezős és akvizíciós projekteket egyaránt. Az
építőiparon belül elsősorban a szigetelőiparban látjuk a jövőt, a
szegmenst a szigorodó energetikai előírások mellett számos kormányzati
ösztönző is támogatja, amelyeket szeretnénk maximálisan kihasználni.
Emellett úgy véljük, a magasabb haszonkulccsal jellemzett
egészségiparban is lesznek új lehetőségeink. Arra számítunk, hogy a két
ágazat forgalma folyamatosan növekszik, s az évtized végére 50-50
százalékban járulhatnak hozzá a csoport működési eredményéhez.
Több tőzsdei cég is „repetázott” a jegybank Növekedési
kötvényprogramjából. Egy újabb kibocsátás benne van a pakliban Önöknél
is?
Gondolkodunk ezen. Fejlesztéseinkhez a legkedvezőbb forrásokat
szeretnénk igénybe venni, és mivel az eredményességünk tovább javul,
akár további kötvénykibocsátással is megteremthetjük ehhez a pénzügyi
hátteret.
Az első negyedévben milyen trendek érvényesültek a Masterplast piacán, milyen eredményre számítanak?
Jól indult az évünk, a magyar piacon kedvezően hatottak az
építőipart, és a szigetelőipart érintő kormányzati intézkedések, így a
lakásfelújítási támogatás, az öt százalékos áfa és a csok is. Az év
elejétől felbolydult az alapanyagok piaca, akadozik az ellátás és
drámaian emelkedtek az árak is. Mi ugyanakkor jelentős stratégiai
készletekkel indultunk az évnek, viszonylag erős pénzügyi hátterünk
révén pedig az elkövetkező időszakra is biztosított az alapanyag- és
késztermék ellátásunk. Termelésünk is a terveknek megfelelően halad.
Mindezek hatása az első negyedéves eredményben is tükröződni fog,
biztosítva látjuk a január elején közzétett, 2021-re vonatkozó pénzügyi
eredménycélok elérését.
Egy éve 600 forint körül jegyezték a Masterplast részvényeit,
a napokban pedig már 3000 forint felett járt a kurzus. Ma már reálisan
értékeli a piac a papírt?
Tény, hogy óriási átalakuláson megy át a társaság, egy klasszikus
építőipari vállalatból egyre inkább a szigetelőiparra fókuszáló, és az
egészségiparban is stratégiai pozíciókkal rendelkező vállalattá váltunk.
Az év végére elkészülő szabadkai kapacitásnövelő beruházásunkkal Európa
második legnagyobb üvegszövet-gyártójává lépünk elő, miközben
egészségügyi cégként befektetői szempontból is újraértékelődik a
besorolásunk, hiszen eredményességünk jelentősen nőtt. A múltban 6-8
százalékos EBITDA hányadunk volt, mostanra ez a szám két számjegyű, és
célunk, hogy még magasabb legyen. Ennek a javuló eredményességnek a
részvényárfolyamban is tükröződnie kell. Mindezt figyelembe véve nem
alaptalan a fokozott befektetői érdeklődés. Büszkék vagyunk rá, hogy 36
százalékos közkézhányaddal is a negyedik-ötödik legnagyobb forgalmú cég
vagyunk a magyar tőzsdén, ami azt is mutatja, hogy a Masterplast egyre
inkább a hazai és a nemzetközi befektetők fókuszába kerültHirdetés
Hirdetés
Rendezvények
Kövessen minket!
Masterplast
011. április 20.-tól Masterplast Nyrt. néven működik tovább a Masterplast Group Zrt., a váltás része a társaság középtávú stratégiájának. A vállalat az első negyedévben 13,1 millió eurós bevételt ért el, amely megfelel az előzetes terveknek.
Nyilvánosan működő részvénytársasággá alakult át 2011. április 20.-tól a Masterplast Group Zrt. A működési forma váltással együtt átalakult a vállalat legfelső vezetése is. Létrejött az Igazgatótanács, amely ellátja az igazgatóság és a felügyelőbizottság feladatait. Az Igazgatótanács elnöke Tibor Dávid, alelnöke pedig Ács Balázs. Létrejött az Audit bizottság is, amelyben az Igazgatótanács független tagjai - Bojár Gábor, Dr. Gara Iván, és Andrew Szőnyi - kaptak helyet.
"A jelenlegi átalakulás szerves része a vállalat középtávú stratégiájának" - jelentette ki a változással kapcsolatban Tibor Dávid, a Masterplast Nyrt. Igazgatótanácsának elnöke. "A cég fejlődése már évek óta ezen stratégia alapján történik, és amint elérkezettnek látjuk az időt újabb jelentős lépést teszünk a tőzsdei bevezetés irányába" - tette hozzá Tibor Dávid.
A Masterplast Nyrt. 2011. első negyedévében 13,125 millió eurós bevételt ért el, amely megegyezik az előzetes célkitűzésekkel, és csak minimális mértékben marad el az egy évvel korábbi, 13,302 millió eurós forgalomtól. "Elégedettek lehetünk az első három hónappal, hiszen annak ellenére, hogy az elmúlt évben végrehajtott racionalizálás miatt kevesebb leányvállalattal dolgoztunk, sikerült megismételni a tavalyi bevételt" - közölte az első három hónap eredményeivel kapcsolatban Tibor Dávid.
Háttérinformáció:
Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió egyik vezető építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 12 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal. A vállalat 2010-es árbevétele 85,2 millió euró volt. A társaság 2008 óta tagja a Budapesti Értéktőzsde Tőzsdeképes Cégek Klubjának.