Topiknyitó: Törölt felhasználó 2010. 01. 16. 05:30

A BKV sztrájkvezető nekem szimpatikus  

7 milliárd



mondtam én buszvezetők bérét meg kell

emelni de a vezetőktől kell levonni



pesti emberek ne feledjétek demszkyt megszavaztátok

ilyen ember lett megválasztva
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2010. 01. 19. 15:05
Előzmény: #162  ujonc
#164
Ujonc, ne fárassz:

"A munkás nem tehet a bürokrácia nagyságáról. Nem ő határozza meg a vállalati vezetés szerkezetét, nagyságát."

Írtam ilyet? Azt írtam, hogy a melós átlag feletti fizetésének is köze van a hiányhoz. Egyik tényező a sok közül. ÉS MINDEGYIKET KEZENI KELL.

Pont azért nem lépünk soha semmiben előre, mert egyrészt nincs hozzá politikai érdek (sőt, ellenérdek van a mutyi meg a szavazatszerzés miatt), társadalmi oldalról meg mert mindig egymásra mutogatunk.
ujonc 2010. 01. 19. 14:51
Előzmény: #162  ujonc
#163
Olyat még nem hallottam, hogy valaki a leszállás előtt borítékot csúsztatott volna a sofőr zsebébe a BKV buszon!
ujonc 2010. 01. 19. 14:48
Előzmény: #161  Törölt felhasználó
#162
Tudsz arról statisztikát mutatni ,hogy a bérköltség dolgozó és vezetők között hogyan oszlik meg? Gondolom tudod miért kérdezem!
A munkás nem tehet a bürokrácia nagyságáról. Nem ő határozza meg a vállalati vezetés szerkezetét, nagyságát.
A problémát az utolsó mondatod írja le! De ezt megint nem kérheted számon a dolgozókon!
Az átlag feletti fizetéssel pedig vitatkoznék. Nem csodálkozom, hogy az állami vezetők, politikusok nincsenek képben a bérek, megélhetés terén. Hiszen ti sem fogjátok fel milyen bérből élni. Havi 140ezer forintot sokaltok, mondván az orvos meg a tanár még kevesebbet keres. Persze választ egy huhogótól sem kaptam, hogy mennyiért kelne fel hajnalban és mennyiért vezetné a városban a buszokat?
Törölt felhasználó 2010. 01. 19. 14:38
Előzmény: #160  ujonc
#161
Mindegyiknek köze van a hiányhoz. Olyan nincs, hogy a melósoknak (közel 10e ember a 12e-ből) nincs köze ahhoz, hogy 50 milliárdos jegyárbevétel mellett 57 milliárd a bérköltség...

- Túlzott bürokrácia, túl sok vezető - le kell építeni és újra gondolni a szervezeti felépítést. Beleértve a rengeteg szakszervezetet is.
- Vezetői fizetéseknél a bónuszok teljesítményarányos bónuszok legyenek, nem kötelező bónuszok.
- Súlyos korrupció - valamennyi külsős szerződést felül kell vizsgálni.
- Alkalmazotti szinten is átlag feletti fizetés, és túlfoglalkoztatás - racionalizálni kell.
- Járatok tekintetében is meg kell visgálni az észszerűsítés lehetőségeit.
- A mindezeken éves szinte 10-20 milliárdos megtakarítással stabilizált működés mellett 2-3 év után meg kell kezdeni a járműpark teljes korszerűsítésének, cseréjének hosszú távú programját.

Az Indexes cikk, amit belinkeltem tegnap, na az tanulságos, simán meg kell szüntetni és a 0-ról felépíteni újra egy ilyem tömegközlekedési cégek. Csakhát ez senkinek nem érdeke, mert az állami mutyi nagyon jó buli...
ujonc 2010. 01. 19. 14:29
Előzmény: #157  watson
#160
Sajnálom, hogy így gondolod!
Nekem nem mindegy, hogy mitől, (kitől) veszteséges egy cég! Főleg, ha ezen cég egy csoportjáról vitázunk. Kb. annyi köze van egy sofőrnek a BKV hiányhoz, mint neked vagy nekem az államháztartási hiányhoz.
Törölt felhasználó 2010. 01. 19. 14:06
Előzmény: #158  Törölt felhasználó
#159
Nem kell találgatni, belinkeltem a 2008-as jelentést. Ezek szerint itt mindenki úgy vitázik, hogy még csak megsem nézte miről. Nem lep meg.

Kb. 12000 munkavállalója van a BKV-nak, ebből 2200 szellemi foglalkozású, ők az irodisták, majdnem 5000 járművezető és majdnem 5000 más fizikai munkás van.

link

Hogy a gyatra működés mitől van, azt pontokba szedve leírtam már.
Törölt felhasználó 2010. 01. 19. 13:14
Előzmény: #157  watson
#158
Mennyi irodista????? 4000???? Hát itt a hiba egyik része. Max 500 !!! Több az irodista mint a busz + buszvezető összesen:)
Bekövetkezett amitől féltem --- elmúlt a sztrájk , konzerválódtak az eddigi hibák . Az össztársadalom meg fizet a nagykalapból.
watson
watson 2010. 01. 19. 12:38
Előzmény: #156  ujonc
#157
"a lényeg a számomra a munka becsülete, erkölcsileg, anyagilag."
ebben egyetértünk

"A tapasztalat azonban az, hogy a kiszervezett vállalatoknál jön a sumákolás, a minimálbérrel bejelentés, négyórás munkaviszony stb."
ok, ennek elkerülésére kell a szakszervezet nyomása.

"BKV-t, a sofőr akkor is alkalmazott maradna. Szerintem ők sem a jelenlétükért kapják a fizetésüket, hanem a munkájukért."
ebben is egyetértünk. Sőt a bevételbe belekalkulálhatod a diákbérletek kedvezményét is. De ezt nem normatív (X millió diák y ezer forint), hanem tételes módon mennyi kedvezményt vesznek valóban igénybe.

De 660 forintos jegyárral azért álljon meg a menet! mert ezen az áron a kutya nem utazna BKV-val. Nekem Pestről Budára még 300 forintos jegyár mellett is jobban megéri autóval menni egyedül, mint BKV-val 3-3 buszjeggyel oda-vissza.

"A BKV szerintem nem a sofőrök "magas" bére miatt veszteséges."
szerintem ez nekünk kivülállóknak tök mindegy. De szerintem ők is hibásak, és nem az okozókkal szemben léptek fel a sztrájkkal, hanem azokkal szemben akiktől ellopják az évi 70mrd-ot hogy legyen fizujuk...
Tök mindegy hogy miért veszik el tőlünk azt a 70mrd-ot. Ha céget vezetsz nem érdekli a szolgáltatásod igénybevevőjét hogy ki a hibás... mert a cég a hibás.

"Szerintem ők sem a jelenlétükért kapják a fizetésüket, hanem a munkájukért. " szerintem meg a jelenlétükért. Itt persze nem kizárólag a BKV sofőrre gondoltam, hanem pl. a MÁV legtöbb dolgozójából indultam ki :))

Szóval nem dolgoznak meg a fizetésükért. Lényegtelen hogy a csapatukból ki a hibás. Lehet hibás az ellenőr aki hagyja bliccelni az utasokat, lehet hibás a vezetés aki nem ért a munkájához, lehet hibás a 4000 fölösleges irodista eltartása... de abból a szempontból lényegtelen hogy tőled kérik hogy adózz mégtöbbet hogy betolhassanak 70mrd-ot a sofőr fizujára. És ebben hibás a Főváros vezetése is hogy betolja, hogy nem kontrollálja. Gondolom az van mint a MÁV-nál, hogy pl a MÁV felügyelő bizottság tagjai Gaskó és a társa akik nem kontrollálnak csak sztrájkolnak hogy legyen miért betolni az újabb 100mrd-okat.
De szeretném már a sitten látni ezt a Gaskót is...

ujonc 2010. 01. 19. 12:16
Előzmény: #154  watson
#156
Watson!
Ha kiszerveznénk a BKV-t, a sofőr akkor is alkalmazott maradna. Szerintem ők sem a jelenlétükért kapják a fizetésüket, hanem a munkájukért. Már írtam, de leírom még egyszer, a sztrájk idejére bér nem jár. Egyébként nekem mindegy, hogy ki működtet, a lényeg a számomra a munka becsülete, erkölcsileg, anyagilag. A tapasztalat azonban az, hogy a kiszervezett vállalatoknál jön a sumákolás, a minimálbérrel bejelentés, négyórás munkaviszony stb. A BKV maradhatna nyugodtan állami vállalat, ha nyereséges lenne. Szerintem ezt te sem vitatod. A BKV szerintem nem a sofőrök "magas" bére miatt veszteséges. Bár, ha a béka alól nézzük, a feneke is lehet magasan.
pf2 2010. 01. 19. 06:20
Előzmény: #153  Törölt felhasználó
#155
maga kis OKOSKODÓ pénznyelő

elárulom neked ,más csinált nekem ujat és erről értesített

örülök ,hogy már csak velem foglalkozol!!!!!!!!

szerintem ne kombinálj , a választási csalásokon megedződött szdsz logikád elég furcs
watson
watson 2010. 01. 18. 23:21
Előzmény: #147  ujonc
#154
"A BKV és a MÁV dolgozói is alkalmazottak. Te nekik a bérét sajnáltad pár oldallal ezelött."

Csak a finanszírozók (adózók) akarata ellenére alkalmazottak. Most is sajnálom a bérüket, mert nem dolgoznak meg érte( 60mrd árbevétel mellé 70mrd-ot szednek el az adónkból). A legtöbb helyen nem jelenléti pénzt fizetnek, hanem munkabért az elvégzett munka eredményéből (profit-orientált helyeken annak kb. harmadát, ahogy egy asztalos barátom fogalmazott, mert a többi kell működre, szervezésre azaz közvetett költségekre és menedzsmentre és haszonra).

Azzal viszont szimpatizálok amit itt írtatok, hogy jó hogy többet kapnak a buszvezetők, mert így jobban rá vannak szorítva az irodisták irtására :) persze mindemellett elvárnám hogy a főváros is vegyen vissza a dotációkból.
Törölt felhasználó 2010. 01. 18. 22:44
Előzmény: #149  pf2
#153
Fecó, ez csúnya bukta. Te magaddal beszélgetsz? A fecós topicban épp most írtad pf2 néven, hogy végre újra itt, ide meg magadnak írsz email címet? Nagy a baj úgy látom. Már azt se tudod, melyik topicba mit kamuzol...
(ezt szvsz valami 3. nickkel akartad írni, mintha valami kivülálló lenne - bukta)
Törölt felhasználó 2010. 01. 18. 22:39
Előzmény: #143  watson
#152
Ezzel amit írtál egyetértek. Pont így vagyok vele én is.
exley 2010. 01. 18. 21:24
Előzmény: #150  Törölt felhasználó
#151
A fökolompos a libás. A bux-ot tekergető, korm szervezi a sztrájkot a s@ggnyaló szaxszisokkal.
Törölt felhasználó 2010. 01. 18. 21:18
#150
Bajnai Gordon rendőrségi csapatszállítókkal és rabomobilokkal akarja megfélemlíteni a sztrájkoló magyar dolgozókat
pf2 2010. 01. 18. 21:10
Előzmény: #148  Törölt felhasználó
#149
feco írj egy mailt, fontos!
kivaloaruk@gmail.hu
Törölt felhasználó 2010. 01. 18. 21:09
Előzmény: #147  ujonc
#148
az az érzesem most az eddig dolgozó szakszerveztetek kerültek nehéz helyzetbe ( metrósok , irodisták , mertőket még könnyebben kirugják) ill. az ő juttatásukból elégítették ki a buszosokat.

Viszont nem hiszem az irodisták sztrájkja valakit is érdekel , metróvezetőből meg Dunát lehet rekeszteni
ujonc 2010. 01. 18. 20:46
Előzmény: #143  watson
#147
Watson!
A BKV és a MÁV dolgozói is alkalmazottak. Te nekik a bérét sajnáltad pár oldallal ezelött.
Törölt felhasználó 2010. 01. 18. 18:32
Előzmény: #145  exley
#146
érdemes elolvasni: link
exley 2010. 01. 18. 18:28
Előzmény: #143  watson
#145
Mai hír. Tiz milliárd ft-ot soron kívül fél év alatt az eü dolgozóknak. Ezt kapja el a Vona. A Jobbik is csak vért, könnyeket szenvedést ígér. A Szociálisták viszont zsebbe dugják a jó erős IMF veretes forintocskákat. A szociálistákon kívül senki nem tud adni, hiába ígérgatnek.
Törölt felhasználó 2010. 01. 18. 18:23
Előzmény: #143  watson
#144
olvastad már a JOBBIK programját?

a többi pártnak már megvan?
watson
watson 2010. 01. 18. 18:22
Előzmény: #141  Törölt felhasználó
#143
Én csak a bama.hu százalékait adtam össze.

De ha már kérded egy biztos, hogy a két szocialista pártra (Mszp, Fidesz) nem fogok szavazni.
Nekem nem kell hogy 3 millió nyugdíjas + 800ezer közalkalmazott + állami alkalmazotta (BKV MÁV és társai) + 3 millió segélyes kegyeiért kampányoljanak.

Aki képes 1,7 munkavállalóért kampányolni és a fentiek felét leépíteni (ha lesz ilyen egyáltalán) az lesz nálam a befutó.
Törölt felhasználó 2010. 01. 18. 18:04
#142
valamiért az én honlapomon is a JOBBIK az első:)
Törölt felhasználó 2010. 01. 18. 17:28
Előzmény: #138  watson
#141
Amit G. belinkelt az egy darab helyi netes újság netes szavazása. Az ilyen minden csak nem reprezentatív.

Én csak egyet nem értek: nálad miért a Jobbik a favorit?

Topik gazda

horgasz_
1 1 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek