Topiknyitó: Portfolio 2009. 12. 22. 10:38

Külföldi rendszámmal rohangálsz? - Akkor ezt nem árt tudnod...  

Ugrás a cikkhez
2010-től megváltoznak a közlekedési eszközök bérbeadására vonatkozó áfa szabályok, mely jelentősen átalakíthatja a külföldről bérelt személygépkocsikra létrejött struktúrákat. A külföldről bérelt autó bérleti díjáról kiállított számla áfa tartalmát...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=126282
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2010. 01. 13. 20:30
Előzmény: #10  Törölt felhasználó
#11
Egyet tudok , ha külföldi rendszámu autót megállít a rendőr . Elkéri az iratokat , a jogosítványt , a biztosítást. Köszön és elmegy. VPOP meg a cég központjában vagy ha magánszemély vagy otthonodba ír egy levelet és letisztázzátok a dolgot.

Egyébként német rendszámu autóval kapcsolatban minden hivatalos szervnek joga van a német hatóságokhoz fordulni és kérni. Aztán mit kapnak , azt kapnak , amit ők szoktak adni.
Gondolom szlovák , portogul, stb rendszámu kocsiknál is ez van.

A,erikai rendszámu kocsikkal meg nincs adatszolglátatási egyezmény.
Törölt felhasználó 2010. 01. 13. 20:06
Előzmény: #8  Törölt felhasználó
#10
AMUGY:
"aki külföldről bérelt annak a NEM !!!! kellet megfizetnie a hazai áfát . a kibocsátó az illetékességi ország szabályai szerint megszabott áfát számította fel a bérbevevőnek "
EZ IGAZ, VISZONT MAGYARORSZÁGON AZÉRT KELETKEZIK (KELETKEZETT EDDIG IS) ÁFA FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉG, MERT A NÉMETORSZÁGI "VISSZAIGÉNYLÉS" SORÁN BEJELENTIK, HOGY A SZOLGÁLTATÁS HATÁRT ÁTLÉPŐ (EZ UGYANIS A JOGALAPJA A VISSZFIZETÉSNEK) ÉS EZÉRT A NÉMET ÁFA MEGFIZETÉSA ALÓL MENTESÜL, PONTOSABBAN EGY KÜLÖN ELJÁRÁSBAN AZ VISSZAJÁR. A SZOLGÁLTATÁS CÉLORSZÁGA VISZONT MAGYARORSZÁG, AHOL ÁFA FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉG KELETKEZIK.
Törölt felhasználó 2010. 01. 13. 20:00
#9
Tehát azt állítja, hogy a Németországban tartósan magyar cég által bérelt szgk. bérleti díjait és egyéb költségeit Magyarországon költségként elszámolta, a gépkocsit tartósan Magyarországon használta és a gépkocsi bérleti díjai után nem fizette meg a magyar áfát. Vagyis állítása szerint, mivel a szolgáltatás határátlépő, egyik tagállamban sem keletkezik áfa fizetési kötelezettség?!? Sajnos ezt rosszul tudja, ha ezt a gyakorlatot az APEH elfogadta, akkor tévedett és Önnek legfeljebb szerencséje volt. Azt nem is említem, hogy ha bizonyítást nyer, hogy a gk. az egyik adóévben (összesítve és nem feltétlenül egyhuzamban) 183 napot meghaladó időszakon át Magyarországon tartózkodott, még áfa és regisztrációs adó fizetési kötelezettsége is keletkezett volna (a tulajdonosnak) a gépkocsira.
Amúgy a statisztika nagyon hasznos, nem láttam még így összesítve.
Törölt felhasználó 2009. 12. 30. 00:18
Előzmény: #7  Törölt felhasználó
#8
kedves ügyvéd úr/úrhölgy

aki külföldről bérelt annak a NEM !!!! kellet megfizetnie a hazai áfát . a kibocsátó az illetékességi ország szabályai szerint megszabott áfát számította fel a bérbevevőnek . külföldi bérlet esetén sehol nincs a magyar áfa . ( ha nem így van akkor engem az elmúlt 3 évben nagyon átvertek ..... :) ) .

az uniós gyakorlat meg a következőképpen néz ki :

Ország vétel bérlet
Ausztria nem igen
Belgium igen igen
Bulgári részben részben
Csehország nem igen
Dánia részben részben
Észtország igen igen
Finnország nem igen
Franciaország nem igen
Németország igen igen
Görögország nem igen
Magyarország nem nem
Írország nem nem
Olaszország igen igen
Lettország igen igen
Litvánia részben részben
Luxemburg igen igen
Málta nem nem
Hollandia igen igen
Lengyelország részben igen
Portugália részben részben
Románia igen igen
Szlovákia igen igen
(2010.jan.01től)
Szlovénia nem igen
Spanyolország igen igen
Svédország nem nem
Egyesült Királyság nem részben

Teljes nem 4
Teljes igen 10
Vétel nem / bérlet igen 6
Vétel nem / bérlet részben 1
Vétel részben / bérlet részben 4
Vétel nem / bérlet részben 1

ha csak a bérletet nézem akkor 16 országban teljes egészében leírható az áfa . a "részben" című dolgokat most nem fejteném ki , de itt általában arról van szó , hogy bizonyos része , vagy bizonyos cél esetében visszaigényelhető.

ezek a tények , nem azt mutatják , hogy általános gyakorlat lenne a visszaigényelhetőség tiltása ...sőt ellenkezőleg . arról meg ne is beszéljünk , hogy milyen amortizációs vagy költségleírási szabályok vannak az unió nagy részén .

Törölt felhasználó 2009. 12. 28. 19:57
#7
Kedves Maui!

Lehet, hogy nem fogalmaztam érthetően, igaz más nem jelezte a problémát...
Ismétlem: SEMMILYEN TÖBBLETKÖLTSÉGRŐL NEM BESZÉLHETÜNK, MERT ANNAK A MAGYAR CÉGNEK AKI EDDIG HOSSZÚTÁVRA KÜLFÖLDRŐL SZGK.-T BÉRELT, MAGYARORSZÁGON MEG KELLETT FIZETNI A BÉRLETI DíJ UTÁN A MAGYAR, AZAZ 25% ÁFÁT. ÉS EZ EZUTÁN IS íGY LESZ! A VÁLTOZÁS CSUPÁN ANNYI, HOGY A NÉMET MWST-T (19%), N.O.-BAN NEM KELL A SZÁMLÁVAL A BÉRBEADÓNBAK MEGFIZETNI, MAJD KÜLÖN ELJÁRÁSBAN VISSZAIGÉNYELNI, HANEM AZ NEM IS KERÜL FELSZÁMOLÁSRA!
Azt meg inkább hagyjuk, hogy az Union belül hol és milyen esetkben lehet a vállalkozásoknak visszaigényelni a szgk, áfáját, az általános gyakorlat ugyani saz, hogy nem lehet és sajnos ezt a mezőnyt M.O. is erősíti.
Törölt felhasználó 2009. 12. 25. 10:06
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#6
no akkor még egyszer :

30 napon belüli bérlés esetén nincs változás .a külföldi cég nettó +áfát tartalmazó számlát állít ki a bérlőnek , aki a külföldi adóhatóságtól visszaigényelheti az áfát.

30 napon túl nettó összegről állít ki számlát a bérbeadó . a bérlőnek kell ( az import áfához hasonlóan ) majd bevallania az áfát . de mivel Magyarországon személygépkocsi bérlet áfája nem levonható ezért ez befizetendő tételként fog jelentkezni. tehát az eddigiektől eltérően ez +25% többletköltséget okoz . természetesen ez csak azokban az országokban fog jelentkezni ahol az szgk bérlet áfája nem visszaigényelhető .

világos , hogy egy külföldi cég fenntartása költségekkel jár . így ki kell számolni , hogy mit spórolunk és ez mibe kerül nekünk. szerintem nyugodtan lehet csinálni bármilyen uniós céget erre a célra . nem lehet megfogni .

a gond az , hogy a vállalkozások számára európa nagy részén visszaigényelhető az szgk. áfája . ez a sok sok milliárd forintot a vállalkozások fejlesztésekre , beruházásokra is költhetnék ahelyett , hogy a pazarló költségvetést finanszírozzák belőle . természetesen a magán használatot tessék ésszerűen megadóztatni és a rendelet betartását szigorúan ellenőrizni .
prfecó 2009. 12. 24. 11:57
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#5
mindenesetre külföldi rendszámmal kell rohangálni

magasan leszarni apeh , VPOP , Közlekedési Hatóságokat.............
meg van a joguk kikérni a német , olasz , román adatbázisból amit akarnak

hogy mit kapnak meg , hát azt megköszönhetik......

és ne riogasson a cikkíró az áfával béfával , mert tök hülye az egész cikk.

Törölt felhasználó 2009. 12. 24. 11:38
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#4
No akkor mégegyszer:
Azért nem fogja tudni, mert nem lesz mit! Tehát a bérbeadó felé (kölföldön) meg sem kell fizetni,a bérlő 0% áfát tartalmazó számlát kap. Tehát nem jár rosszabbul, az összegszerűséget tekintve nincs változás, adminisztratívan pedig könnyebbség, hisz nem kell visszaigényelni, majd itthon befizetni, hanem a nettó adfóalapot figyelembevéve csupán itthon befizetni.
"Csinálni egy szlovák céget" kizárólag erre a célra adóelkerülés lenne, ezért azt csak olyan esetben javasolnám, ha a cég valós gazdasági tevékenységet folytatna, melynek végzéséhez a gépkocsi bérlete ebben a konstrukcióban indokolt lenne.
Törölt felhasználó 2009. 12. 22. 18:17
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#3
nem értelek :
1...."egy külön kérelem alapján,az ott megfizetett áfa visszaigényelhető volt.."

2....."magyar áfa bevallásban feltüntetni, és a "visszaigényelhetőség" lehetőségének megfelelően - ami ugye ilyen esetben nem lehetséges - a 25% -os áfát megfizetni."

lehet , hogy ez adminisztratív "könnyebbség", de aki eddig a külföldi adóhatóságtól visszaigényelte az áfát az a továbbiakban nem fogja tudni . tehát rosszabbul jár mint eddig .

csinálni kell egy szlovák céget és annak a nevére átvinni a bérleti szerződést . ott a levonhatóság érvényesül .
Törölt felhasználó 2009. 12. 22. 11:02
Előzmény: #1  portfolio
#2
A cikkel ellentétben ez koránt sem fog lényeges változást jelenteni a külföldről hosszú távra (tartósan) bérelt gépkocsik költségében. Hese fogalmaz a cikk, hogy az eddigi szabályozás szerint a német adóhatóságtól egy külön kérelem alapján,az ott megfizetett áfa visszaigényelhető volt, de ez nem azt jelenti, hogy a nettó bérleti díjat a magyar bérlőnek nem kellett volna magyar áfa bevallásában feltüntetni, vagy, hogy az hosszú távú, lízing szerű bérleti konstrukcióknál levonható/visszaigényelhető lett volna. A változás tehát nemhogy többletterhet eredményez az ilyen konstrukcióknál, hanem kedvezményt jelent, hiszen nem kell minden egyes számlából egyedi kérelem alapján a visszaigénylést kezdeményezni, majd itthon bevallani, hanem, az egyéb termékekre/szolgáltatásokra vonatkozó módon a külföldi áfát nem tartalmazó számlát, magyar áfa bevallásban feltüntetni, és a \"visszaigényelhetőség\" lehetőségének megfelelően - ami ugye ilyen esetben nem lehetséges - a 25% -os áfát megfizetni. Amennyiben azt a befizetéssel egyidőben le is lehet vonni, ez csupán egy adminisztratív lépés, de a tartós bérleti díjak tekintetében ugyebár ez tényleges befizetést jelent. 25%-os drágulásról tehát semmiképp nem lehet beszélni.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek