Topikgazda: Törölt felhasználó 2009. 02. 26. 13:06

Vártnál nagyobb veszteség a General Motorsnál  

Ugrás a cikkhez
A vártnál nagyobb veszteségről számolt be a General Motors percekkel ezelőtt közzétett negyedéves gyorsjelentésében, az egyszeri tételek hatásait kiszűrve a cég egy részvényre jutó vesztesége 9.65 dollárra rúgott, míg az elemzők 7.4 dolláros veszteségre számítottak. A bevételek 30.8 milliárd dollárra rúgtak, amely szintén elmaradt a konszenzustól.

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=110884
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2009. 02. 27. 09:08
Előzmény: #13  Törölt felhasználó
#14
Szerintem a kis-közepes, jellemzően városi használatra szánt (jelenleg szinte egyedülálló) Prius-on kívül teljesen felesleges nagy motorral együtti hybridet gyártani. Pont olyan felesleges, mint a városi terepjárók (SUV-ok). A hybrid városba való, a SUV viszont egyáltalán nem. Ez utóbbiakkal kapcsolatban egy véleményen vagyok a korábbi londoni polgármesterrel, aki a behajtási díj bevezetése mellett a SUV-okat teljesen kitiltotta volna a városból... :)

Na ebbe a képbe egyáltalán nem illik bele a GM termékpalettája és stratégiája... (Bár azt hiszem, hogy az amerikai autók és motorjaik feleslegesen nagy méretei erőteljes összefüggést mutatnak azzal, hogy lényegesen kevesebb az üzemanyag adóterhelése, mint Európában... A kőolajszármazék üzemanyagok adóterhelésének növelésével hatást lehet gyakorolni a gyártók innovativitására az ottó és diesel motorok hatékonyságának fejlődésére, valamint egyre közelebb kerülnénk az alternatív üzemanyagok és az azok használatához szükséges technológiák elterjedéséhez is...)
Törölt felhasználó 2009. 02. 27. 07:58
Előzmény: #12  Törölt felhasználó
#13
GR-en(gazdasági rádió) halottam múlt héten valamelyik nap, hogy a GM eladja valamelyik terepjáró márkája gyártását Kínámak.
Egyébként próbáltak haladni a korral szerintem, sok hibrid autót, köztük nagy terepjárókat ia gyártanak már.
Igaz, nagy motorokkal
Törölt felhasználó 2009. 02. 27. 07:55
Előzmény: #11  Törölt felhasználó
#12
Számomra is érthetetlen hogy a világ egyik legnagyobb,legrégibb autógyára gyakorlatilag nem volt képes semennyi tartalékot felhalmozni olyan időkre amikor nem nyakra-főre vsze boldog,boldogtalan.
Szerepet játszik ebben hogy korszerűtlen,nem a piaci igényeknek megfelelő autót gyárt....de mi szükség van annyi autóra amit ma a világon előállítanak,szinte valós igényeken felül,sajna olyan céget mentenek meg ezzel ami a továbbiakban sem lesz versenyképes,viszont az iparág rengeteg embert foglalkoztat,nah velük kezdene vmi értelmesebbet kezdeni.
Törölt felhasználó 2009. 02. 27. 00:58
Előzmény: #10  Törölt felhasználó
#11
...igen, éppen ezért kedvelem jobban azt az ipart, aki fejleszt, változtat a kényelmes, régi technológiákon, mert abból van a fejlődés. Pláne, ha ez párosul valamilyen hatékony állami szabályozással, mint - részben - pl. a motorok CO2 csökkentési ütemezése...

De a környezetvédelem ennél lényegesen összetettebb kérdés, itt sokkal inkább a piaci versenyről szól a téma, arról, hogy érdemes-e a nagyon elavult USA autógyártókat adóbevétekből és!vagy állami hitelfelvételekből életben tartani, vagy hagyni kellene elvérezni.

Ha nem volna törvénybe iktatva az, hogy az alkalmazottak számát és a fizetésüket nem lehet csökkenteni, a jövedelmüket és nyugdíjukat munka nélkül is ki kell fizetni, és nem nőttek volna ezek a gyártók túl nagyra, jó eséllyel már régen csődbe mentek volna. Az azért elég nonszensz, ha egy autógyártó az eladásai csúcsán is veszteséges... :(

Tényleg nem tudom, mit remélnek az állami segélytől most, a válság közepén...
Törölt felhasználó 2009. 02. 27. 00:44
Előzmény: #9  Törölt felhasználó
#10
Több mint száz éve fejlesztik a 4 ütemű Otto motort,a hatásfoka még mindig 30% körüli,ezzel a megoldással még tovább bonyolítják az egyébként sem egyszerű megoldást....

Törölt felhasználó 2009. 02. 27. 00:29
Előzmény: #8  Törölt felhasználó
#9
kösz,

...csak most olvastam ezt a cikket, pedig épp jó idézet lett volna a a hsz végére az utolsó bekezdés...:)

"...Azt állítják, ilyen motorokkal a nagyobb teljesítményű személyautók számára is elérhető közelségbe kerülhet a 120 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátás, amit a következő évtized közepére teljesítenie kell az európai piacon jelen levő autógyáraknak.

Nem a Peugeot az első autógyártó, amely ezzel a megoldással kísérletezik: a Saab, még mielőtt a General Motors teljesen bekebelezte volna, 2000 körül bemutatott egy 1,6 literes, 225 lóerős változó sűrítésű motort. El is nyertek vele több rangos díjat, de az amerikai anyacég a túlzott költségekre hivatkozva 2001 környékén leállíttatta a programot, és inkább saját négy- és hathengeres motorjait építtette a svéd gyártó újabb típusaiba."

A teljes cikk: link
Törölt felhasználó 2009. 02. 26. 23:46
Előzmény: #7  Törölt felhasználó
#8
Ötcsillagos hozzászólás, gratula!
Törölt felhasználó 2009. 02. 26. 22:38
Előzmény: #6  BudFox
#7
A szabad piac törvényei szerint, ha egy cég rossz stratégia, vagy elavult termékpaletta miatt elveszti a vásárlóit, az tönkre megy. Szvsz ennek kellene történnie, még akkor is, ha egy emberek százezreinek az állásába kerül is. Majd ők is megtanulják, hogy alkalmazottként is van felelősségük, hogy melyik cégnél és milyen munkát vállalnak föl. Akár a saját, pillanatnyi anyagi érdeküket is háttérbe helyezve.

Ha V8-as motorok összeszerelése helyett pl. péknek vagy hentesnek tanultak volna, akkor ma nem lennének ekkora ...rban, mert túlzottan környezetszennyező autót ugyan egyre kevesebben vásárolnak, enni azért még esznek az USA-ban...

Kisebb európai márkák, mint pl. az Opel vagy a Saab, még fönnmaradhat (legalábbis én nagyobb esélyt látok erre), de egy ekkora behemót halálra van ítélve... A piac szabályai szerint...

De lehet, hogy az állam majd megmenti. Mentegeti majd, mint a kommunizmus az ózdi kohászatot, sok dollár adó- és hitelpénz fog még ott elúszni, de néhány év, egy-két évtized múlva már menthetetlen lesz... Egyszerűen azért, mert az USA-ban nem tudnak az európaihoz és távolkeletihez hasonló minőségű, innovatív autókat tervezni, fejleszteni és készíteni.

Ford nem azzal alkotott nagyot, hogy versenyhelyzetben a legjobb terméket állította elő, hanem hogy a gyártástechnológia fejlesztésvel tömegtermékké tette az autót. sokáig monopolhelyzetben, amit aztán a három nagy (Ford, GM, Chrysler) laza versenyévé vált. Az igazi versenyhelyzetben azonban - hála többek közt az állam beavatkozásának - simán alulmaradtak az európai és távolkeleti gyártókkal szemben.

Még az óriási nemzeti öntudattal élő amerikaiak is többet vásárolnak a drágább és jobb európai és az olcsób, de jobb távolkeleti modellekből, mint a hazaiakból... Az USA autógyártók elaludták az utóbbi 20-30 évet, ha mégis valami jobbat szerettek volna látni a portfoliojukban, akkor ahelyett, hogy fejlesztettek volna, megvettek egy-két európai márkát, mint pl. a Volvo, a Saab, az Aston Martin... Még a Chryslernek is sikerült beházasodnia a Mercedes tulajdonosához egy pár évre, de mikor ez utóbbi rájött, hogy nemcsak bajuszos, de még töke is van a menyasszonynak, gyorsan kihátrált a frigyből...

Nem ugyanazok a hagyományok... Míg az európai márkák alapítói szerelemből, a tökéletességre törekvés mentén kezdtek autót (versenyautót) építeni, addig amerikában a tömegtermelés és nem a minőség növelése volt az ősi hajtőerő...

Az autóépítési kultúrák között mindörökre meg is fog maradni ez a szakadéknyi különbség...
BudFox
BudFox 2009. 02. 26. 19:50
Előzmény: #5  Törölt felhasználó
#6
Itthon nem is lehet kapni GMC -t....

úgytudom..de tény hogy batár nagy kocsikat gyártanak főként, amik zabálják a benzint...kinek lehet ilyeneket eladni manapság ?

már rég ki kellett volna fejleszteniük hidrogénes autókat..

vagy hibrid autókat.
Törölt felhasználó 2009. 02. 26. 14:44
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#5
Vajon lesz-e néhány hónap múlva...
BudFox
BudFox 2009. 02. 26. 14:02
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#4
Opel sose kop el..csak elrohad :D
Törölt felhasználó 2009. 02. 26. 13:37
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#3
Opel, sose kopel! :-)
Szóval lesz!
Törölt felhasználó 2009. 02. 26. 13:14
Előzmény: #1  portfolio
#2
Micsoda meglepetés.

Vajon lesz-e néhány év múlva Opel márka?

Topik gazda

nagasaki
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek